LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij lees jij het helemaal verkeerd, tttlocke. Echt helemaal verkeerd. Mensen hebben nu al de mogelijkheid om hun abonnement op te schorten. Ik ook. Maar je hoort er niks over. Er hoeft niks achteraf gecompenseerd te worden, en er hoeft niks te worden tegemoet gekomen. En dat is het geniepige. Wel het abbo geld willen innen, maar niet willen leveren. Terwijl het zo simpel is. Leg gewoon uit dat mensen hun abonnement kunnen opschorten. Als ze dat doen, stappen ze ook niet meer in de trein. Maar de inkomsten zijn voor meneer van Boxtel onmisbaar. En dus geeft hij de dagjesmensen lekker op hun huid. Zodat het vooral niet bij hem hoeft te liggen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 21 mar 2020 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Gelukkig zit je nu bijna in je uppie in de 1e klas en zeker in het weekend .

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Theotrucker schreef:
21 mar 2020 20:30
Corendon stopt met incasseren.

https://www.travelpro.nl/corendon-hante ... cassostop/
Dit is een website voor de reisbranche. Corendon richt zich tot 'reisagenten'. Dáárvan wordt voorlopig niet meer gëincasseerd. Dit heeft geen betrekking op consumenten. Het belang om (onwillige) consumenten te blijven wijzen op hun verplichtingen wordt zelfs benadrukt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

tttlocke schreef:
21 mar 2020 21:32
BL2 schreef:
21 mar 2020 19:30
Nijogeth schreef:
21 mar 2020 19:18
Mensen zoals ik, die het een beetje bagatelliseren, omdat we er hier in Brabant nog maar weinig van merken
Werkelijk ongelofelijk, terwijl de ziekenhuizen in Brabant het niet meer aankunnen, er waarschijnlijk tot 700 patiënten noodgedwongen moet worden verplaats uit Brabant, bagatelliseer je alles maar een beetje.
Binnen 1 of 2 weken weten we of bagatelliseren nou zo slim was.
Nijogeth deelt niet de doelstelling van de overheid en van 99,9% van de populatie. Dat verklaart zijn opstelling.
Ik wil dan graag weten wat de doelstelling is van 99,9% van de populatie. Jij weet dit namelijk schijnbaar heel goed.
Mijn doelstelling is heel duidelijk, namelijk het land er het beste uit laten komen, ook economisch, zonder dat we in de tussentijd een soort oorlogssituatie creëren.

En dan zie je mensen roepen dat ze zo'n oorlogssituatie willen, want fysieke gezondheid van die 15% (grove schatting) die zware klachten krijgt is een stuk belangrijker dan de geestelijke gezondheid van vele anderen. Als dit land in lockdown gaat, ga ik het met mijn vroegere psychische problemen nog heel zwaar krijgen, aangezien ik juist behoefte heb aan de sociale contacten en ik anders een puinhoop ga maken van mijn eigen hoofd. En ik weet dat er vele om mij heen ook zo denken.

En ja, ik als Brabander merk vrijwel niets van dat hele corona, alleen van de horeca sluiting merk ik veel, omdat ik daar met mijn werk mee te maken heb. Supermarkten zijn gewoon nog goed beleverd, de mensen op straat mijden elkaar niet en maken gewoon nog dat praatje, de schoenenzaak van mijn ouders is gewoon open en bovenal ken ik helemaal niemand die positief getest is op Corona en letterlijk maar 1 persoon die iemand kent die werkt met iemand die positief getest is.

Ik ben er nog steeds van overtuigd dat we over een week of 2 echt stabiel gaan zijn qua nieuwe ziektegevallen en sterfgevallen. En dat we vanaf dan weer moeten gaan bouwen, we kunnen geen jaar alles maar laten zitten en kijken waar we dan zijn, we moeten ook gewoon door.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

moederslink schreef:
21 mar 2020 22:00
Gelukkig zit je nu bijna in je uppie in de 1e klas en zeker in het weekend .
Het virus reist zowel eerste als tweede klas. Zonder vervoersbewijs nog wel.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 21 mar 2020 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

@witte angora “Leg gewoon uit dat mensen hun abonnement kunnen opschorten. Als ze dat doen, stappen ze ook niet meer in de trein.”

De mensen die nu in de trein zitten doen dat dus overwegend alleen omdat ze nu eenmaal een abonnement hebben?
Vreemde reden, als je daarmee jezelf en misschien ook anderen in gevaar brengt.
Toch maar een dagje weg hoor, ik heb er wel voor betaald?
Ik heb al bijna 30 jaar een abonnement, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt nu in de trein te stappen om ergens naar toe te gaan.
Dat komt allemaal wel weer als alles veilig is. Veilig voor mij en veilig voor mijn omgeving.
Wat kan mij die centen dan schelen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens zie ik die man (heb zijn naam niet mee gekregen) bij Op1 vertellen dat alles onder controle is, ook nog in Brabant en dat ie verwacht dat volgende week de eerste resultaten van de maatregelen zichtbaar gaan, aangezien dat meestal 2 weken duurt voor het zichtbaar wordt. Ook zegt hij dat de prognoses nu zijn dat Nederland het gewoon aan gaat kunnen qua mensen op de IC's.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De treinen die ik gisteren voorbij zag razen waren leeg. Heel erg leeg. Geen hond neemt nog de trein tenzij er een noodzaak is.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Nederland vanaf 16 maart (aantal doden): 24 - 43 - 58 - 76 - 106 - morgen ?

Italie vanaf 29 februari (aantal doden: 29-34-52-79-107-148-197-233-366-463-631-827-1016.........

Hou vooral even dag 6 (en verder.....) in Italië in de gaten !

tttlocke

witte angora schreef:
Volgens mij lees jij het helemaal verkeerd, tttlocke. Echt helemaal verkeerd. Mensen hebben nu al de mogelijkheid om hun abonnement op te schorten. Ik ook. [...]
Ja, misschien lees ik het wel verkeerd. Zal er nog eens over nadenken.
Zo kwam het op mij over.

Je zegt nu dat je je abonnement al kunt opschorten. Als dat zo is, dan kun je toch niet het feit dat je moet betalen als argument gebruiken om gewoon door te reizen (als 'dagjesmens')? Zeker niet als je een alternatief hebt.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
21 mar 2020 22:18
Overigens zie ik die man (heb zijn naam niet mee gekregen) bij Op1 vertellen dat alles onder controle is, ook nog in Brabant en dat ie verwacht dat volgende week de eerste resultaten van de maatregelen zichtbaar gaan, aangezien dat meestal 2 weken duurt voor het zichtbaar wordt. Ook zegt hij dat de prognoses nu zijn dat Nederland het gewoon aan gaat kunnen qua mensen op de IC's.
Dan zag u hopelijk ook wat hij zojuist zei in reactie op de dramatische beelden uit Italië ("de Apocalyps"):
"Dit kunnen we als ziekenhuizen niet voorkomen, dat moeten de mensen zelf doen."

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

BL2 schreef:
21 mar 2020 22:23

Italie vanaf 29 februari (aantal doden: 29-34-52-79-107-148-197-233-366-463-631-827-1016.........

Ik houd mijn hart vast.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar in die lege trein zit je toch veiliger dan bij het wc papier van appie?

witte angora

tttlocke schreef:
21 mar 2020 22:26
witte angora schreef:
Volgens mij lees jij het helemaal verkeerd, tttlocke. Echt helemaal verkeerd. Mensen hebben nu al de mogelijkheid om hun abonnement op te schorten. Ik ook. [...]
Ja, misschien lees ik het wel verkeerd. Zal er nog eens over nadenken.
Zo kwam het op mij over.

Je zegt nu dat je je abonnement al kunt opschorten. Als dat zo is, dan kun je toch niet het feit dat je moet betalen als argument gebruiken om gewoon door te reizen (als 'dagjesmens')? Zeker niet als je een alternatief hebt.
Klopt. Is ook geen argument. Ik had vanmorgen werkelijk geen idee dat het helemaal niet de bedoeling was dat dagjesmensen helemaal niet meer met de trein zouden gaan. Sowieso is het onlogisch, want sommigen hebben gewoon geen ander vervoer, maar moeten toch af en toe naar elders. Maar bovenal: als de NS dit duidelijker had gecommuniceerd, en direct had aangegeven dat mensen hun abbo kunnen opschorten, dan was het een heel ander verhaal geweest. Dat is voor mij logisch. Maar verwachten dat mensen niet in de trein stappen terwijl ze er wel voor betalen...

Hoeveel topics zijn er hier wel niet geweest omdat mensen moeten betalen voor iets wat ze niet krijgen, en waar nog geen directe oplossing voor was? Denk alleen al aan het gedoe over de kinderopvang, of reizen die geboekt zijn, maar nog niet helemaal betaald. Voor de NS is er wél een directe oplossing. Er hoeft nergens over nagedacht te worden, er hoeft niks nieuws bedacht te worden, het hoeft alleen maar gecommuniceerd te worden, en je hebt de mensen uit de trein. Simpeler kan het niet. En zelfs dat is nog te moeilijk.

En van die 37 euro kunnen mensen mooi een Monopolyspel kopen of zoiets. Hebben ze meteen wat te doen, in plaats van met zijn allen naar Zandvoort.

En inderdaad, Theo, in die lege trein zit je zo veilig als wat. Niemand die hoest, niemand die tegen je aan bonjourt, geen enkele besmettingshaard in de buurt. Ben je zelf niet besmet, dan wordt je het ook niet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
21 mar 2020 22:23

Het aantal nieuwe besmettingen geeft natuurlijk een actueler beeld van de verspreiding. Helaas is dat cijfer sterk afhankelijk van het aantal uitgevoerde testen, dit itt tot het aantal doden.

tttlocke

Ik vind het ook opmerkelijk dat deze resultaten nog niet in de Nederlandse media zijn verschenen.
Moederslink,
Deze resultaten zijn gewoon algemeen bekend en de Nederlandse media staan er al weken bol van en baseren er hun berichtgeving op.
De publicatie over het Chinese onderzoek (72000 gevallen) op de website van CNN dateert van een maand geleden. https://edition.cnn.com/2020/02/19/heal ... index.html
De onderzoek laat zien dat het virus besmettelijker is dan SARS en MERS, maar minder dodelijk (dat voelden we al op onze klompen aan natuurlijk). Het onderzoek laat ook zien een verband is tussen leeftijd en het risico ernstig ziek te worden of te overlijden. Niets opzienbarends.
Deze informatie is inmiddels genoegzaam bekend: vandaar ook het probleem met jongeren die gewoon samenscholen omdat men zich wellicht onkwetsbaar acht, vandaar ook de maatregelen om kwetsbare mensen niet naar ziekenhuizen te laten komen en verpleeghuizen te sluiten voor bezoek enz. enz.

Amerikaans onderzoek bevestigt dit beeld uit China. Het betekent niet dat mensen beneden een bepaalde leeftijd 'geen risico' lopen.
Reken maar uit.
Van de Amerikaanse bevolking is 17% ouder dan 65. Echter, 31% van de bevestigde gevallen viel in die categorie (69% dus niet). Ouderen hebben dus een hoger risico de ziekte opgelopen, zeker als je in acht neemt dat men gemiddeld minder actief zal zijn en dus waarschijnlijk minder anderen zal ontmoeten dan jongere leeftijdsgroepen.
65+: 31% van de gevallen, 45% van de ziekenhuisopnames (55% is dus jonger!), 53% van de IC opnames (47% is jonger!) en 80% van de sterfgevallen (20% van degenen die overleden aan de ziekte was dus jonger dan 65, in de VS).
https://www.statnews.com/2020/03/18/cor ... nvincible/

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat Duitsland binnen drie dagen Nederland voorbij gaat met aantallen.

moederslink

tttlocke schreef:
21 mar 2020 23:07
Ik vind het ook opmerkelijk dat deze resultaten nog niet in de Nederlandse media zijn verschenen.
Moederslink,
Deze resultaten zijn gewoon algemeen bekend en de Nederlandse media staan er al weken bol van en baseren er hun berichtgeving op.
(...)
Hetgeen jij nu quote was een reactie van Kees , niet van mij :wink:

moederslink

Toch nog wat weetjes :
- het virus moet worden afgeremd met social distancing dat weten we nu .
Voor zuid Nederland zijn die maatregelen te laat genomen , daar is de verspreiding heel moeilijk te beperken . Veel mensen daar komen te overlijden, ook jonge mensen.
- Italië was 4 weken blind , Nederland maar 2 weken , dat is mogelijk onze redding.
- Nederland heeft véél te weinig beademingsbedden ;
in vergelijking:
België en Italië hebben 2x zoveel per 100.000 inwoners , Duitsland zelfs 4x zoveel per 100.000 inwoners.

En héél waarschijnlijk gaan deze genomen maatregelen in Nederland wel tot mei duren .

witte angora

Ga er maar vanuit dat het nog twee of drie maanden gaat duren. Tot eind mei, of zelfs halverwege of eind juni. Misschien dat er in mei afgeschaald gaat worden, dat sommige dingen weer kunnen. En dan weer stap voor stap de boel weer opbouwen naar 'normaal'.

Gesloten