Statler schreef: ↑07 apr 2020 11:37
In één woord: onzin. De gerechtsdeurwaarder is juist de enige die “over de beslagvrije voet gaat”.
belastingdeurwaarder mag dit natuurlijk ook maar in deze casus niet van toepassing.
Klopt helemaal natuurlijk, maar inderdaad: niet van toepassing op deze casus. Ik had het idee dat er al genoeg ruis in dit topic bestaat, en heb het dus maar tot de wél van toepassing zijnde zaken beperkt
kuklos schreef: ↑07 apr 2020 23:22
Alle stukken aangaande herinneringen en aanmaningen komen aan, daarna alle stukken mbt een rechtszaak niet, maar vervolgens weten ze wel weer de werkgever van TS te vinden. En al die tijd is er blijkbaar niemand, bij Van Arkel niet, en bij Cannock Chase niet, en bij de advocaat van de eisende partij ook niet, een lampje gaan branden om het adres nogmaals te checken. Het zijn wel erg veel toevalligheden op elkaar gestapeld.
Als de zaak bij Van Arkel ligt, doet Cannock Chase uiteraard niets meer. Ik weet niet waar je de advocaat vandaan haalt, maar er doet helemaal geen advocaat mee in dit spel. De enige die in deze fase aan adresverificatie doet, is Van Arkel. Die verifieert bij ieder exploot de BRP-gegevens. Je conclusie is dus wél juist: teveel toeval om waar te zijn.
grun schreef: ↑08 apr 2020 06:14
In de tijd dat ik wel eens vonnissen ontving, werden die altijd aangetekend verstuurd. Het zou kunnen dat dat inmiddels veranderd is maar dat betwijfel ik.
De
rechtbank verstuurt (als je verweer hebt gevoerd) vonnissen aangetekend. De deurwaarder doet dat uiteraard niet: die betekent het vonnis juist zelf.
16again schreef: ↑08 apr 2020 08:30
In hoeverre zijn alle bijgekomen kosten daarna terecht? Immers, bij eerste huisbezoek deurwaarder had je tot betaling over kunnen gaan, waardoor kosten minder uit de hand waren gelopen.
Die kosten zijn terecht, want: door de rechter geliquideerd (vastgesteld in het vonnis). De enige manier om daar iets tegen te doen is een verzetprocedure. En zelfs dat helpt je maar beperkt als de onderliggende vordering terecht is - want dan wordt je in verzet weer opnieuw veroordeeld. Het enige wat je dan kan doen, is na veroordeling snel alsnog betalen, zodat er niet opnieuw betekend en beslag gelegd hoeft te worden. Dat zijn dan, als je al wint, de enige winstpunten. Maar daarvoor moet je wel eerst een advocaat inschakelen, met alle kosten van dien, dus het blijft broekzak/vestzak.