Ik reageer even op jou, maar mijn reactie is ook voor de anderen die zeggen het niet hypocriet te vinden. Ik heb het puur over de opmerking van Alfatrion dat Neodutchio een eenzijdige kijk heeft. Dat is voor mij hetzelfde als 'de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet' en dus vrij hypocriet. Beide kijken namelijk puur vanuit het eigen straatje en daarom komen ze ook nooit tot overeenkomst.Moneyman schreef: ↑17 apr 2020 08:48Ik niet. Het probleem in deze discussie is het bekende:
- Alfatrion bekijkt de discussie zakelijk/ juridisch en betrekt daar geen gevoelsmatige argumenten bij.
- NeoDutchio zit meer op de gevoelsmatige kant van de zaak, maar maakt daar een juridisch standpunt van.
Ziehier de tweespalt waardoor zo vaak een eindeloze discussie ontstaat. Daar kan je van alles van vinden, maar hypocrisie zit er volgens mij niet in.
Over de inhoud van de discussie ga ik het allang niet meer hebben, omdat mijn mening daarover duidelijk is:
- Als je de rechten geeft van iemand, hoor je er in mijn ogen gewoon bij te zeggen dat we een unieke situatie hebben en het nu niet slim is om zomaar jouw rechten op te eisen.
- Als je aangeeft dat het nu niet slim is om je rechten op te eisen, dan hoor je er wel bij te zeggen wat in een normale situatie de rechten zijn.
Beiden vertikken echter consequent water bij de wijn te doen. En nu houd ik me weer afzijdig, want anders krijgen we weer een ellenlange discussie over iets onzinnige (zoals de discussie over het gebruik van 'moeten' door Neodutchio, terwijl dat in de context vaak anders over komt dan Alfatrion het brengt).