Ik heb dat vandaag ergens gelezen, dat deskundigen wegens het tekort algemeen gebruik afraden. Waarschijnlijk was het in de Volkskrant.moederslink schreef: ↑16 apr 2020 22:33Ik ben er vrijwel zeker van dat als er geen tekort aan mondkapjes zou zijn dat men vanuit de Overheid de mensen wel zou aanraden om die dingen te gebruiken , misschien hoef je dan ook niet eens zo strikt die 1.5 meter te handhaven. Waarom wordt daar om heen gedraaid ? We hebben gewoon een tekort en wat we hebben gaat naar de zorg, terecht natuurlijk!
Hier worden dingen over het hoofd gezien, de blik is net te strikt wetenschappelijk-bureaucratisch.
- Mond-neus-bescherming op straat met de kapjes, die ook op de IC worden gebruikt, is zinloos, want het filter loopt zo vol met fijnstof. Buiten, in een niet-steriele omgeving, is het voldoende als de bescherming druppels tegenhoudt. Daar heb je geen topkwaliteit voor nodig, model 'zelfgemaakt' voldoet ook.
- Met bredere bescherming kun je sneller weer aan de gang en is het afstand houden minder relevant.
Het rivm is wat traag, vermoeden wij, want 'verlies reukzin' staat nog steeds niet bij de eerste symptomen, terwijl dat overal wel door patiënten wordt gemeld.
Kort citaat uit eigen werk daarover: „Zuster, laat maar, het gaat goed met mij. Maar die oude vrouw verderop heeft weer de po gevuld, die kunt u legen want zelfs ik ruik iets ... ach, nee, dat was de kippensoep van het huis ... sorry, mijn fout.“
„Volgens mij ben je alweer hard op weg om gezond te worden,“
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)