witte angora schreef: ↑02 mei 2020 18:37Als het RIVM doelbewust geen aandacht aan verpleeghuizen heeft besteed, om wat voor reden dan ook, waarom is er dan een heel circus opgezet om juist die doelgroep te 'beschermen'?
Dat is zeker wat mij heel erg tegen de borst stuit. Aan de ene kant roepen dat we de zwakke medemens moeten helpen, aan de andere kant zelf die groep laten creperen.
Dat het RIVM dit doelbewust heeft gedaan, gaat mij dan weer te ver. Ik vind het wel verbazingwekkend dat alles wat het RIVM zegt nog steeds klakkeloos door de regering overgenomen wordt, want er zijn toch een aantal flinke missers geweest.
Ik lees bijvoorbeeld net een artikel van 14 februari jl. van RTL nieuws waarin het RIVM en meneer Oosterhuis zich geen zorgen maken over het virus. Het risico dat het virus naar Nederland komt is klein, de doden die vallen hadden al onderliggend lijden, het Erasmus MC zal er wel korte metten mee maken want daar is veel kennis, hooguit vallen er enkele doden in Nederland. En dat terwijl in Italië, op een autoreis ver, in wintersporttijd, de eerste gevallen 30 januari al gediagnosticeerd waren.
Of ze hebben de bevolking voor het lapje gehouden en ze wisten wat eraan zat te komen, of ze hebben zich eigenwijs en tegen beter weten in vastgebeten in een soort van tunnelvisie waarbij het gewoon niet bestaanbaar was dat ons land met alle goede voorzieningen, getroffen zou worden. In beide gevallen een slechte zaak.
Dan kan je zeggen: alle landen om ons heen en de VS reageerden net zo. Maar dan nog vind ik dat men beter had moeten weten. Je weet toch dat je vanuit China met een vliegtuig in 24 uur bijna de hele wereld kan bereiken? Dan moet je toch ook snappen dat dat virus zo ook overal kan komen? Ik had het er in het begin van dit topic al over, dan moeten al die knappe koppen dat toch ook eerder al kunnen bedenken met alle gegevens die zij voorhanden hadden? Ik kan er echt met mijn hoofd niet bij.