| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Komkommertijd
Re: Coronavirus - algemeen topic
@WA;
Fleece sjaal op 60 graden met zeep is volgens Zweedse overheid voldoende.
Fleece sjaal op 60 graden met zeep is volgens Zweedse overheid voldoende.
-
witte angora
Exact, dus een katoenen boerenzakdoek kan ook. Een sjaal blijft, bij mij althans, nooit goed zitten. Dat flubbert uit, en zie het dan maar weer goed te krijgen. Bij een boerenzakdoek hoef je de knoop alleen maar even aan te trekken, en klaar. Plus, ze nemen minder plek in je tas in. Dus kun je er meer meenemen. Een voor de heenreis, een voor de terugreis, en een of twee reserve. Immers, als ze vochtig zijn, werken ze niet meer. En als er eentje in je gezicht heeft staan blaffen wil je eigenlijk ook wel een andere.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
Fleece sjaal is dichter dan wol of katoenen zakdoekje.
Of je die 1x of 4x om wikkelde en veiligheidsspeld of klittenband naaien?
Ook elastiek mag , maar niet achter je oren....hele kop en achter plakken.
Bij een sluiting achter kun je zelfs op de fiets handsfree bellen met mijn Action Fleece mondkapje!
en op straat normaal niet nodig, bij bus en bushalte wel en in de Colruyt.
Ja, een Fleece sjaal met klittenband achter en ook nog mobiel handsfree zakje....
Hoe herken je nu een forum lid als ,,, tijd?
Of je die 1x of 4x om wikkelde en veiligheidsspeld of klittenband naaien?
Ook elastiek mag , maar niet achter je oren....hele kop en achter plakken.
Bij een sluiting achter kun je zelfs op de fiets handsfree bellen met mijn Action Fleece mondkapje!
en op straat normaal niet nodig, bij bus en bushalte wel en in de Colruyt.
Ja, een Fleece sjaal met klittenband achter en ook nog mobiel handsfree zakje....
Hoe herken je nu een forum lid als ,,, tijd?
Lowieze schreef: ↑03 mei 2020 09:05Wat heeft al dat achteraf gepraat voor zin? Steeds maar weer roepen: zie je wel ik had het in februari al gezegd en ik had begin maart al eens een link geplaatst. Terwijl er juist eerst om een totale lock down werd gevraagd, want dat zou de oplossing zijn.
Dat op de borstklopperij, bah. Willen deze mensen een lolly als beloning of misschien een lintje?
Een tijdje terug vroeg ik of iemand applaus wilde, maar dat viel totaal in het verkeerde keelgat geloof ik
Waar blijkt dat uit?nu blijkt dus dat de kans besmetting via winkelwagentjes eigenlijk minimaal is.
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht..Dat kan inderdaad wel. Het lijkt er in ieder geval wel op dat het huidige enthousiasme over dalende aantallen op de IC een beetje ongegrond is. Er zijn misschien wel net zoveel, of meer, besmettingen en overlijdens als voorheen, alleen zijn die minder zichtbaar omdat ze zich achter de deuren van de verpleeghuizen bevinden.
De druk op de IC"s neemt overduidelijk af en het beleid om geen mensen van 90 op de IC op te nemen die dat eigenlijk niet meer willen hebben we altijd gehad. Daar is niets aan veranderd.
-
mh73
Je mist het punt. Het gaat niet om borstklopperij, het gaat om de gedachte dat als jij of ik kon verzinnen dat het virus hier al eerder was, dat zeker geldt voor de regering en het RIVM die dus veel meer gegevens tot hun beschikking hadden.Lowieze schreef: ↑03 mei 2020 09:05Wat heeft al dat achteraf gepraat voor zin? Steeds maar weer roepen: zie je wel ik had het in februari al gezegd en ik had begin maart al eens een link geplaatst. Terwijl er juist eerst om een totale lock down werd gevraagd, want dat zou de oplossing zijn.
Dat op de borstklopperij, bah. Willen deze mensen een lolly als beloning of misschien een lintje?
Een totale lockdown had wat mij betreft niet gehoeven, maar het was wellicht handig geweest om grotere mensenmassa's zoals carnaval, eerder te verbieden. Zoals ze dus ook al eerder hadden kunnen opschalen met IC bedden en beschermingsmateriaal hadden kunnen bijbestellen.
Achteraf gepraat misschien, maar volgens mij hebben ze het gewoon op kinderlijke wijze onderschat. En nog steeds, ze doen eigenlijk maar wat en hopen dat het werkt. En dan kan je zeggen: wat weet jij er nou van, ben jij viroloog? Nee, die hebben er dus uitgebreid voor geleerd en die weten het ook niet.
Iemand die ik sprak vergeleek het laatst met het weerbericht. Ze hebben tegenwoordig alle mogelijke techniek voorhanden en toch weten ze het soms voor de dag erna niet te voorspellen.
@angel1978
Dat van dat applaus ging over iets heel anders, weet je nog?
Het is toch eigenlijk wonderlijk dat de overheid niet een aantal leden van dit forum als adviseurs aangetrokken heeft. Want die wisten en weten precies wat er gedaan en nagelaten moet worden.
-
Lowieze
@mh73 “En nog steeds, ze doen eigenlijk maar wat en hopen dat het werkt. “
Serieus?
Serieus?
-
mh73
De vaste oud-arts die zo'n beetje dagelijks te gast is in Tijd voor Max zei dat vorige week letterlijk in het programma.
Hij gaf aan dat wanneer het wel duidelijk werd, de maatregelen die elk land genomen heeft en die soms best van elkaar verschillen, dan meer op elkaar afgestemd zouden worden.
Gezien het gesteggel over het nut van mondkapjes, het debacle in de tehuizen, zie ik eigenlijk weinig bewijzen voor het tegendeel.
Sowieso ben ik, net als Jablan geloof ik, behoorlijk bekend met de tunnelvisie waar de medische wereld soms last van heeft en die behoorlijk wat onnodig leed en schade bij de patiënt tot gevolg kan hebben. Dat men met opzet iets doet om een ander leed te berokkenen geloof ik niet, maar dat er soms andere belangen een rol spelen daar ben ik absoluut zeker van.
Maar gelukkig mogen we hiet op het forum gewoon van mening verschillen. Anders zou het ook een beetje saai worden natuurlijk.
Hij gaf aan dat wanneer het wel duidelijk werd, de maatregelen die elk land genomen heeft en die soms best van elkaar verschillen, dan meer op elkaar afgestemd zouden worden.
Gezien het gesteggel over het nut van mondkapjes, het debacle in de tehuizen, zie ik eigenlijk weinig bewijzen voor het tegendeel.
Sowieso ben ik, net als Jablan geloof ik, behoorlijk bekend met de tunnelvisie waar de medische wereld soms last van heeft en die behoorlijk wat onnodig leed en schade bij de patiënt tot gevolg kan hebben. Dat men met opzet iets doet om een ander leed te berokkenen geloof ik niet, maar dat er soms andere belangen een rol spelen daar ben ik absoluut zeker van.
Maar gelukkig mogen we hiet op het forum gewoon van mening verschillen. Anders zou het ook een beetje saai worden natuurlijk.
Ja. Je merkt het vooral aan de starheid en verbetenheid waarmee wordt vastgehouden aan anderhalve meter zonder mondkapjes.
Helaas wel. Nu wordt sneller aangedrongen op 'geen IC' waar dat in het precovidium werkelijk eigen keuze was.
Daar lijkt het steeds meer op. Zowel op het werk van mijn man als bij mij waren er in januari en februari mensen met 'heftige griep' thuis. We hebben nu een paar van deze zieken gesproken en het verloop, de symptomen, het ingezette antibioticum, de aanhoudende kortademigheid in de tijd erna, iedereen heeft hetzelfde gehad en als je nu hiermee thuis zit, dan zegt de huisarts op afstand: 'Corona'. Maar zolang je thuis bent met 'milde' symptomen word je niet getest.witte angora schreef: ↑03 mei 2020 08:51Het kan dat het nog niet bekend was dat het al in Italië was; net zoals het mogelijk ook hier al was, zonder dat iemand het door had.
Zoals omzet, beschikbaarheid van medicijnen, controles van de overheid en verzekeraars, protocolverslaving. Artsen hebben hier niet de vrijheid van behandeling, die ze in de 52 andere Europese landen wel hebben.mh73 schreef: ↑03 mei 2020 11:18Sowieso ben ik [...] behoorlijk bekend met de tunnelvisie waar de medische wereld soms last van heeft en die behoorlijk wat onnodig leed en schade bij de patiënt tot gevolg kan hebben. Dat men met opzet iets doet om een ander leed te berokkenen geloof ik niet, maar dat er soms andere belangen een rol spelen daar ben ik absoluut zeker van.
Gisteren voor het eerst in ruim twee maanden tijd in een supermarkt geweest. Karretjes werden gepoetst en voor de rest behulpzaam personeel. Afstand houden blijft een probleem, anderhalve meter is niet realistisch tijdens het boodschappen doen.
-
Lowieze
Een boerenzakdoek voor je gezicht, net als de boeven in de oude cowboyfilms? Een knoop in je nek en het onderste deel van de zakdoek wappert los in de wind. Wat is het nut daar nou van?
“Artsen hebben hier niet de vrijheid van behandeling, die ze in de 52 andere Europese landen wel hebben”
Volgende flauwekul.
Het gezondheidscentrum gaan bellen om een griep van januari te bespreken?
Volgende flauwekul.
Het gezondheidscentrum gaan bellen om een griep van januari te bespreken?
Erthanax
vindt dit leuk
Er komen hier idd nogal wat flauwekul statements voorbij.. verjaardagspraatjes.
Erthanax
vindt dit leuk
Dat gesteggel moet verbloemen, dat er gewoon onvoldoende mondkapjes voor handen zijn.
Waar de volkskrant een aardig stuk over had
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b3c35680/
Ons land probeert met een soort handel vanuit de kofferbak (die vergelijking is snel gemaakt) van criminele aanbieders mondkapjes af te nemen
Bij het eerste: als gevolg van alle veranderingen in de zorg hebben artsen voorgeschreven behandelmethodes opgelegd gekregen. Vanuit de huisartsen komen de extra meldingen over niet-geteste gevallen. Dat zijn onderzoeken, die al zijn opgestart, kan de volgende groep patiënten in worden meegenomen. Alleen zo ontstaat een beter beeld over verspreiding en verloop.
Nou dan maar gelukkig dat ze met u contact hebben opgenomen en raad gevraagd hebben.
-
Theotrucker
Daarom loopt het zo lekker daar. Kunnen we nog wat van leren.
Lady1234
, Erthanax
, scharrelschipper
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
De aanpak van dit virus daar heb ik ook een mening over.
Ergens heb ik gelezen dat er zelfs al in november gevallen bekend waren, maar het is allemaal verzwegen.
Er werd nog volop gevlogen ook , zelfs toen het in Italië los ging .
Hier op Schiphol werd er ook nog massaal gevlogen.
Ik begrijp gewoon niet dat alle knappe koppen zo onvoorbereid waren.
Dat OMT was ook al jaren niet meer bij elkaar gekomen. Dit heeft toch een jaarlijkse update nodig?
Er stond ons een pandemie te wachten en hierna zullen er meerdere volgen ben ik bang.
Waarom niet een centraal ziekenhuis ingericht voor alle besmette gevallen , dan had de gewone zorg ook kunnen doorgaan.
In China hadden ze binnen 14 dagen een heel ziekenhuis uit de grond gestampt voor corona.
Waarom niet gelijk Nederland op slot gedaan en het contact onderzoek door laten gaan en besmette mensen isoleren?
Waarom zijn de tehuizen vergeten en de thuiszorg?
Waarom niet gelijk die tehuizen op slot gegooid , we wilden toch de kwetsbare ouderen vooral beschermen?
Maar alle ogen waren op de ic.s gericht.
Het sociale en economische aspect dat kwam in het begin helemaal niet aan bod.
En waarom waren er zo weinig testen en mondkapjes ? Waarom hebben we als Nederland ons zo afhankelijk gemaakt?
Nu pas worden ook in Nederland volop mondkapjes gemaakt dat had direct gemoeten.
En gaat die anderhalve meter samenleving wel werken? Je wordt bij het passeren echt niet zomaar besmet en doe allemaal een beschermend iets voor je neus en mond en als je ziek bent blijf je thuis.
Ergens heb ik gelezen dat er zelfs al in november gevallen bekend waren, maar het is allemaal verzwegen.
Er werd nog volop gevlogen ook , zelfs toen het in Italië los ging .
Hier op Schiphol werd er ook nog massaal gevlogen.
Ik begrijp gewoon niet dat alle knappe koppen zo onvoorbereid waren.
Dat OMT was ook al jaren niet meer bij elkaar gekomen. Dit heeft toch een jaarlijkse update nodig?
Er stond ons een pandemie te wachten en hierna zullen er meerdere volgen ben ik bang.
Waarom niet een centraal ziekenhuis ingericht voor alle besmette gevallen , dan had de gewone zorg ook kunnen doorgaan.
In China hadden ze binnen 14 dagen een heel ziekenhuis uit de grond gestampt voor corona.
Waarom niet gelijk Nederland op slot gedaan en het contact onderzoek door laten gaan en besmette mensen isoleren?
Waarom zijn de tehuizen vergeten en de thuiszorg?
Waarom niet gelijk die tehuizen op slot gegooid , we wilden toch de kwetsbare ouderen vooral beschermen?
Maar alle ogen waren op de ic.s gericht.
Het sociale en economische aspect dat kwam in het begin helemaal niet aan bod.
En waarom waren er zo weinig testen en mondkapjes ? Waarom hebben we als Nederland ons zo afhankelijk gemaakt?
Nu pas worden ook in Nederland volop mondkapjes gemaakt dat had direct gemoeten.
En gaat die anderhalve meter samenleving wel werken? Je wordt bij het passeren echt niet zomaar besmet en doe allemaal een beschermend iets voor je neus en mond en als je ziek bent blijf je thuis.
-
mh73
Of het vrijheid van behandeling is, weet ik niet.
Wij hebben wel de ervaring dat er soms hele vreemde dingen gebeuren. Omzet, financiële belangen zullen zeker een rol spelen. Zoals nu weer: krijgt mijn dochter van de apotheek een ratjetoe aan merken van haar epilepsie medicijn, maar het merk dat met 'medische noodzaak' op het recept vermeld staat zit er niet bij. Maar weer even bellen.
En of het alleen hier speelt: een paar jaar geleden waren we op vakantie in Duitsland en toen zag ik daar een documentaire over diabetes. Dat met preventie en voorlichting het aantal amputaties van tenen, voeten en onderbenen behoorlijk verlaagd zou kunnen worden, maar dat de ziekenhuizen er financieel meer baat bij hadden om die operaties uit te voeren. Dat was wel een eyeopener.