Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Witte Angora, ik zit nu een aantal jaar hier op het forum, maar was al langer bekend met andere fora. Op het moment dat ik mijn account aangemaakt had, wist ik ook wel hoe ik er meerdere kon aanmaken.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

666jack666 schreef:
06 mei 2020 15:22
blijft ook raar dat er op dit forum en vele andere nog met de "ban" gewerkt word je kan makkelijk meerdere email adressen maken, je kan verschillende social media accounts maken want je kan er hier met 3 inloggen (facebook,google en twitter) en dan is er nog de vpn wat inhoud dat de "ban" die vroeger zeker hielp eigenlijk niks meer voorsteld
Gelukkig vallen degenen die die trucjes uithalen altijd zo weer door de mand. Je IP kan je verhullen, maar je forumgedrag, taalgebruik, het gebruik (of juist niet) van interpunctie, de manier van reageren, noem maar op, vertellen meer dan je IP... :lol:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En velen hebben hier ook nog een “broer”. Maar inspecteur Vlijmscherp vist ze er zo tussenuit.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

witte angora schreef:
06 mei 2020 15:30
666jack666 schreef:
06 mei 2020 15:22

blijft ook raar dat er op dit forum en vele andere nog met de "ban" gewerkt word je kan makkelijk meerdere email adressen maken, je kan verschillende social media accounts maken want je kan er hier met 3 inloggen (facebook,google en twitter) en dan is er nog de vpn wat inhoud dat de "ban" die vroeger zeker hielp eigenlijk niks meer voorsteld
Grappig. Ik loop hier al ruim 10 jaar in de rondte, en had hier geen idee van, omdat het me niet boeit. En jij bent er net, en je kent alle trucjes al om met meerdere accounts in te loggen.

Weet je zeker dat dit je enige account is?

Geen idee van ???????? Kom op zeg..... :roll:
Weet je ineens niets meer van onze tennisende hobbyist welke een master...functie had ? Ach nevermind :wink:

Tis vaak genoeg voorbij gekomen om op diverse ( nieuwe ) accounts op dit forum te komen. Met name net voor het weekend als de modjes naar huis zijn.
Ondertussen is het wel minder makkelijk gemaakt om na een ban op dit forum te komen maar zeker niet onmogelijk. Zo moeilijk is dat niet.

666jack666 kan wel jaren hebben meegekeken of een slapend account hebben.

Teunbosseman
Berichten: 4385
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Moneyman schreef:
06 mei 2020 15:45
666jack666 schreef:
06 mei 2020 15:22
blijft ook raar dat er op dit forum en vele andere nog met de "ban" gewerkt word je kan makkelijk meerdere email adressen maken, je kan verschillende social media accounts maken want je kan er hier met 3 inloggen (facebook,google en twitter) en dan is er nog de vpn wat inhoud dat de "ban" die vroeger zeker hielp eigenlijk niks meer voorsteld
Gelukkig vallen degenen die die trucjes uithalen altijd zo weer door de mand. Je IP kan je verhullen, maar je forumgedrag, taalgebruik, het gebruik (of juist niet) van interpunctie, de manier van reageren, noem maar op, vertellen meer dan je IP... :lol:

Precies . Dat gedrag verander je niet, Is het aard van het beestje :mrgreen: Ze houden het ff vol maar uiteindelijk......door de mand.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Kees2850 schreef:
06 mei 2020 14:45
Radar schreef:
04 mei 2020 11:28
Zo, even het afval opgeruimd. We hebben genoeg bewijs om aan te nemen dat Jeff en John dezelfde persoon zijn, dus die zien we niet meer terug. ^FG
Hoe kan 1 persoon twee accounts hebben? En als dat zo is kan Radar dat toch simpel oplossen met de persoon in kwestie? Waarom zo triomfantelijk dit hier publiekelijk melden FG?
De gebruiker in kwestie heeft herhaaldelijk de forumregels overtreden en heeft na de ban meerdere nieuwe accounts aangemaakt, voornamelijk met het doel om (op behoorlijk onvriendelijke wijze) te klagen over de moderatie. Mogelijk heeft hij alweer een nieuwe account aangemaakt en is hij weer actief op dit forum. We zijn er zeer alert op, maar gaan geen gebruikers verbannen zonder concreet bewijs.

We trimmen dit topic weer een beetje bij. Overigens is het topic van alfatrion heropend. ^FG

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dank voor het heropenen. Zou u nu aub ook nog de twee topics willen samenvoegen?
touroperators-vliegmaatschappijen-f19/v ... 93664.html

NeoDutchio
Berichten: 12651
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Maar tegen meerdere accounts kan toch niet opgetreden worden? Als het ook lukt om je minderjarige zoon de schuld te geven van extreme uitgaves met gekoppelde creditcardgegevens op een PlayStation, dan kan je hier toch ook zeggen dat je zoon/dochter/partner of schoonmaakster op hetzelfde netwerk zit?

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Of de kruimeldiefjes

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

Maar dat hoeft de moderatie niet te geloven en dan wordt je alsnog, met al je accounts, geband. Geen rechter die dáár iets aan verandert.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

NeoDutchio schreef:
06 mei 2020 17:05
Maar tegen meerdere accounts kan toch niet opgetreden worden? Als het ook lukt om je minderjarige zoon de schuld te geven van extreme uitgaves met gekoppelde creditcardgegevens op een PlayStation, dan kan je hier toch ook zeggen dat je zoon/dochter/partner of schoonmaakster op hetzelfde netwerk zit?
We hebben meerdere manieren waaruit we kunnen opmaken dat eenzelfde persoon meerdere accounts heeft. Als iemand zich dermate zwaar misdraagt dat we naar een ip-ban grijpen, houden we inderdaad geen rekening met de mogelijkheid dat iemand anders hetzelfde adres gebruikt. Dit komt echter uitzonderlijk zeldzaam voor en, aangezien het hier niet over geld gaat maar slechts iets relatief onbelangrijks als toegang tot een forum, hoeven we daar minder coulant mee te zijn dan Sony of je bank in jouw voorbeeld. ^FG

witte angora
Berichten: 31994
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Teunbosseman schreef:
06 mei 2020 16:06
witte angora schreef:
06 mei 2020 15:30
Grappig. Ik loop hier al ruim 10 jaar in de rondte, en had hier geen idee van, omdat het me niet boeit. En jij bent er net, en je kent alle trucjes al om met meerdere accounts in te loggen.

Weet je zeker dat dit je enige account is?

Geen idee van ???????? Kom op zeg..... :roll:
Weet je ineens niets meer van onze tennisende hobbyist welke een master...functie had ? Ach nevermind :wink:
Klopt, ik kan me die gast zeker wel herinneren. Maar hoe hij het deed? Geen idee. Ik vermoed intussen dat hij regelmatig in de bibliotheek te vinden was. Wat ik wel zeker weet is dat hij fysiek contact had met de man achter de J D - accounts. Die wist ook exact hoe je dat moest doen. En ik vermoed zo dat die laatste zeker nog hier actief is. Weet ik wel vrij zeker. Dat was ook iemand met grootste verhalen over rijkdom, dure auto's, whiskey en dergelijke.

Voor de moderatie is het ook duidelijk: je kunt niet zomaar mensen op basis van vermoedens en aannames een ban geven. Gelukkig niet. Er zullen bewijzen moeten zijn, en, hoewel taalgebruik, manier van reageren etcetera voor de doorsnee forummer voldoende is, is het 'juridisch' gezien te weinig bewijs. Er zijn meer hondjes die net zo als Fikkie blaffen.... ;)

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Radar schreef:
06 mei 2020 17:13
.... maar slechts iets relatief onbelangrijks als toegang tot een forum...
Wááááááááát....?? :evil: :evil:


:mrgreen:

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij nemen de meeste stamgasten het forum wel serieus, maar ze nemen niet alle gebruikers of topics serieus.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik dacht ook dat het een eerste levensbehoefte was, Moneyman, maar dat scheint het dus niet te zijn.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Gebezemd.

^KL

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

^KL is dat nou ook een broertje dan van ^FG en ^SK?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee zijn zus.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Naast een IP nummer heeft elke Computer ook een nummer, en bij verdachte kunnen ze kijken of de IP nummers bij elkaar zitten.

Ik heb naast mijn eigen kabel nog 5 buren met Wifi, en zou daarmee nog 5 kunnen aanmaken.

Voor het Lidl Account moet ik wel 50 meters naar buiten gaan..... maar het kan wel.
Maar als je 6 IP adressen kreeg en 1 Laptop nummer van 't moederbord, dan moeten ze alle 6 weg pleuren.

Een VPN en je hebt nog steeds diezelfde Computer.... en dat laat ook sporen achter.
Hoe je dat kunt.... zeg ik niet, ze hebben het al moeilijk genoeg de laatste dagen met hier alweer een grote schoonmaak.

Daarom mijn oproep, plaats hier niet hoe je 2 of nog veel meer Accounts kunt maken.
En meestal lopen de fraudeurs tegen de lamp door met andere dan bij aanmelden een bericht te plaatsen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Edit.

Gesloten