LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat het bronnenmateriaal betreft: vanmorgen heb ik toch duidelijk genoeg aangetoond dat de media ook niet altijd even betrouwbaar zijn? Media zijn een bron - maar dat is ook maar geschreven door iemand. Waarom wel de media vertrouwen, en niet iemand die geen bron noemt?

'Het staat op internet dus het is waar'. Toch?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
09 mei 2020 16:16
Als het buitenland verbijsterd is over de Nederlandse maatregelen dan zet de minister dat er natuurlijk niet zelf bij in de brief waarin ze die maatregelen publiceren. :mrgreen:
Nee hè hè , dat schrijf ik ook nergens , maar ik had ook verder gekeken op teletekst en in mijn krant vandaag en ik heb het ook wat anders geschreven ...lees maar even.. :wink:
Moneyman schreef:
09 mei 2020 16:06
Het verschil is dat het hier gaat om een overtuiging - die kan je hooguit aannemelijk maken. Mededelingen over feiten kan je echter prima onderbouwen.
Dat ben ik wel met je eens, feiten zijn prima te onderbouwen.

Mijn overtuiging dat God bestaat kan ik ook niet aannemelijk maken.
Dat J e z u s heeft bestaan wél.
Het kan dus wellicht ook aan je eigen interpretatie liggen en in hoeverre je dan maar alvast iets invult .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
09 mei 2020 16:16
Dat de schrijver van de stellige bewering niet op de proppen komt met die media in kwestie, geeft te denken.
Komt misschien nog?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
09 mei 2020 16:16
tttlocke schreef:
09 mei 2020 15:28
witte angora schreef:
09 mei 2020 13:21
'hij onderbouwt niet dus het is een fantast', maar eigenlijk zetten ze alleen maar zichzelf te kijk.
Niemand zegt dat. De vraag is wie zichzelf te kijk zegt als je zo moet 'chargeren' om een punt te maken.
PietertjeTwee schreef:
09 mei 2020 10:14
Ik ben er inmidddels van overtuigd dat Jablan een fantast is. Waarschijnlijk eentje die zijn eigen onzin gelooft, maar desalniettemin een fantast.

Fijne dag verder.
Het badinerend toontje dat ik meen te zien in dat laatste zinnetje doet voorkomen dat u denkt dat u zojuist met succes mijn opmerking weerlegd heeft.
Niets is minder waar. Het is (al langer) bekend dat PietertjeTwee die conclusie trok, maar daar gaat het niet om. Naar mijn weten komt hij overigens niet tot die conclusie louter omdat 'de ontbouwing ontbreekt', Mocht u dat suggereren, dan heeft u ook dat mis.
Dit is uw volledige tekst ('vetgedrukt van mij):
witte angora schreef:
09 mei 2020 13:21
Gisteren vertelde Jablan over een vleesfabriek in Coesfeld. Daar waren veel besmettingen, alle medewerkers moeten getest worden, en hij trok een vergelijking met Nederland. Een stevig statement, inderdaad. Geen link, geen onderbouwing. Pas een paar uur later kwam het in Nederland op het NOS-nieuws dat de fabriek gesloten werd. Zijn informatie bleek exact te kloppen, getuige onderstaande link. Dan kunnen mensen zeggen: 'hij onderbouwt niet dus het is een fantast', maar eigenlijk zetten ze alleen maar zichzelf te kijk.
Context is belangrijk. Dat ik niet het hele citaat geeft, doet niets af aan de juistheid van de bewering dat niemand Jablan een fantast noemde op basis van zijn. al dan niet onderbouwde vleesfabriek-bewering. U legde dat verband, niet ik.

Misleidend om zo te reageren.

Uw bijdragen van met name de laatste dagen geven de indruk dat het even wat minder gaat (meer frustratie?) dan voorheen.
Een mooie wandeling vandaag, is dat niet een goed idee? Ga er eens uit! (Doe ik ook).
Laatst gewijzigd door tttlocke op 09 mei 2020 16:45, 6 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sorry, maar dit is te bespottelijk voor woorden. Je snapt heus wel wat ik bedoel, maar je wil het niet snappen. Met jou valt inderdaad niet fatsoenlijk te discussiëren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

schreef: Uw bijdragen van met name de laatste dagen geven de indruk dat het even wat minder gaat (meer frustratie?) dan voorheen.
Een mooie wandeling vandaag, is dat niet een goed idee? Ga er eens uit! (Doe ik ook).
Het gaat met mij ook wat minder, ik denk zelfs bij miljoenen :!: .
Laten we ons alsjeblieft verder met dit topic bezighouden en niet zó met elkaar :idea: .

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
09 mei 2020 16:41
Sorry, maar dit is te bespottelijk voor woorden. Je snapt heus wel wat ik bedoel, maar je wil het niet snappen. Met jou valt inderdaad niet fatsoenlijk te discussiëren.
Ik reageer op wat je schrijft, niet op wat ik eventueel zou kunnen vermoeden over wat je bedoelt.
Wat je schreeft, klopte niet en mij op dit manier iets in de schoenen schuiven wat ik niet gezegd hebt, is inderdaad misleidend.

Voor iemand die wil discussiëren, valt er met mij uitstekend te discussiëren.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
09 mei 2020 16:44
schreef: Uw bijdragen van met name de laatste dagen geven de indruk dat het even wat minder gaat (meer frustratie?) dan voorheen.
Een mooie wandeling vandaag, is dat niet een goed idee? Ga er eens uit! (Doe ik ook).
Het gaat met mij ook wat minder, ik denk zelfs bij miljoenen :!: .
Laten we ons alsjeblieft verder met dit topic bezighouden en niet zó met elkaar :idea: .
Ik meen het echt. Je ziet verschillen hoe mensen reageren in deze tijden tussen de ene periode van een paar dagen en de andere periode. Heeft niks te maken met het zich 'met elkaar bezighouden'.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
09 mei 2020 16:32
tttlocke schreef:
09 mei 2020 16:16
Dat de schrijver van de stellige bewering niet op de proppen komt met die media in kwestie, geeft te denken.
Komt misschien nog?
Dat zou kunnen en op zich ben ik voor het voordeel van de twijfel. Echter die is nu al heel vaak gegeven en ervaring leert dat het 3 dagen stil blijft en er op een ander onderwerp wordt overgegaan en ook bij 2e navraag niet wordt gereageerd. Als je dat een aantal keren hebt ervaren, dan is dat geloof dat het nog komt echt wel weg.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:
09 mei 2020 16:48
witte angora schreef:
09 mei 2020 16:41
Sorry, maar dit is te bespottelijk voor woorden. Je snapt heus wel wat ik bedoel, maar je wil het niet snappen. Met jou valt inderdaad niet fatsoenlijk te discussiëren.
Ik reageer op wat je schrijft, niet op wat ik eventueel zou kunnen vermoeden over wat je bedoelt.
Wat je schreeft, klopte niet en mij op dit manier iets in de schoenen schuiven wat ik niet gezegd hebt, is inderdaad misleidend.

Voor iemand die wil discussiëren, valt er met mij uitstekend te discussiëren.
Ondanks dat ik het niet altijd met je eens ben tttlocke, moet ik je dat idd nageven.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Moneyman schreef:
09 mei 2020 16:06
Het verschil is dat het hier gaat om een overtuiging - die kan je hooguit aannemelijk maken.

Toch zijn er hier forumleden (niet jij) die een ander ook aanvallen op gevoelens of ervaringen en die nogal bot opzij schuiven als zijnde niet realistisch of niet onderbouwd.

En in een flink aantal gevallen zou er al een stuk minder wrijving zijn wanneer de reacties in wat vriendelijkere bewoordingen geschreven zouden worden.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:
09 mei 2020 16:50
moederslink schreef:
09 mei 2020 16:44
schreef: Uw bijdragen van met name de laatste dagen geven de indruk dat het even wat minder gaat (meer frustratie?) dan voorheen.
Een mooie wandeling vandaag, is dat niet een goed idee? Ga er eens uit! (Doe ik ook).
Het gaat met mij ook wat minder, ik denk zelfs bij miljoenen :!: .
Laten we ons alsjeblieft verder met dit topic bezighouden en niet zó met elkaar :idea: .
Ik meen het echt. Je ziet verschillen hoe mensen reageren in deze tijden tussen de ene periode van een paar dagen en de andere periode. Heeft niks te maken met het zich 'met elkaar bezighouden'.
Mee eens. Echter toen ik daar rekening mee probeerde te houden speelde ik op de persoon. Dus daar ben ik nu wat voorzichtiger mee.
Maar ieder gaat er anders mee om. Je hoeft positief ingestelde mensen en mensen die sneller de negatieve kant zien. Ook dat.
Het is wat het is.

Moneyman
Berichten: 31180
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik ben net terug van een fietstochtje door het bos; ven de kop leeg gemaakt. Heerlijk, en een aanbeveling. In algemene zin zou ik zeggen: kijk naar het positieve, naar wat wél kan. In het dagelijks leven, in je thuissituatie, op te forum, in de reacties van anderen. Scheelt een hoop :wink:

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik en mijn jongste dochter stonden vanochtend om 9.30 uur in het centrum hier om nog wat kleding en andere dingen aan te schaffen en de wachtrijen overal voor te zijn. Werkte prima, al waren we niet de enigen die op dat idee gekomen waren. We hebben eigenlijk heerlijk rustig ons ding kunnen doen. Geen irritaties bij het winkelend publiek, wél bij het winkelpersoneel dat her en der mopperde dat het belachelijk was dat er zo vroeg al zoveel mensen op de been waren.
Maar ik vind dat aanpassen van twee kanten moet komen. Als door een meer gelijkmatige bezoekersstroom verdeeld over de dag meer mensen toch op een gewone manier kunnen winkelen, dan vult het winkelpersoneel maar wat meer bij op de vrijdag.
Maar ook hier een positieve ervaring dus. Volgende week zelfde scenario maar dan met andere dochter.

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Over 15 minuten ,als je dit topic gelezen het ,wil je graag weer, MM . :mrgreen:

gosewijn
Berichten: 2913
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Gisteren stond bij de kapsalon een hele lange rij buiten om een afspraak te maken , ben blij dat ik een thuiskapper heb . :D

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

gosewijn schreef:
09 mei 2020 17:24
Gisteren stond bij de kapsalon een hele lange rij buiten om een afspraak te maken , ben blij dat ik een thuiskapper heb . :D
Kan dat niet via de telefoon, een afspraak maken?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mijn buurt kapper heeft website voor reserveren, dan boek je en kun je ook weer annuleren.

Die agenda laat gelijk alle overige klanten zien, of dat in NL ook mag betwijfel ik, maar wie is nu Jopie en Kwakkie?
Het lijkt dit forum wel gezien sommige namen.

witte angora
Berichten: 32003
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Van mij mogen mensen positief zijn zoveel als ze willen - maar voor sommigen zitten er toch flink wat moeilijkheden aan te komen. Er zijn flinke zorgen over de groeiende armoede als gevolg van Corona. Zie: https://nos.nl/artikel/2333348-zorgen-o ... -rood.html

En voor degene die viel over een potje witte bonen in tomatensaus dat op was: dat is dus het probleem van een snel groeiende groep. Geniet van de zon, maar sluit niet de ogen voor de realiteit.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou als dat potje bonen het probleem is, zal het allemaal gelukkig wel meevallen.

Maar inderdaad er zullen voor veel mensen flinke financiële problemen opdoemen en daar mag op gewezen worden. En fijn dat u zich zorgen maakt om anderen, maar die financiële problemen treffen toch niet u? Dus ik begrijp niet waarom u zo uit uw dak gaat.

Zet een crowdfunding op om anderen te helpen.

Gesloten