LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zullen er altijd een aantal achter het net vissen, zo is het leven nu eenmaal. Dat is ook ondernemersrisico. Maar het moet wel erg sneu zijn als je je 'rijk' rekent, in die zin dat je hoopt met steun te kunnen overleven, en na een aantal maanden kun je alsnog je faillissement aanvragen omdat de overheid nog geld tegoed heeft. En die overheid is (doorgaans) nog eens preferent ook. Hopelijk komt er een fatsoenlijke regeling om de steun terug te betalen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jasper45 schreef:
12 mei 2020 19:04
Zie het fantastische interview met drs Rob Elens, die huisarts in Limburg, die met succes een bestaand geneesmiddel toepaste maar door de inspectie werd teruggefloten, in Café Weltschmerz
Medische experimenten op mensen zijn, vooral sinds de 2e wereldoorlog, aan strenge banden gelegd. (gek genoeg waren er voor WW2 niet echt algemene criteria voor in de moderne gezondheidszorg) Dat hij dit zomaar is gaan doen, kan en mag niet, en dat mogen is dan niet afhankelijk van het wel of niet slagen ervan. Anders zouden we ook gevangenen wel weer in kunnen zetten, want lange tijd was de meeste nauwkeurige medische informatie over het effect van kou icm zuurstofgebrek op het menselijk lichaam, afkomstig van nazi (luftwaffe) experimenten op concentratiekamp gevangenen.

Naar aanleiding van het zgn artsenproces in Neurenberg, is er de code van Neurenberg opgesteld, oftewel hoe te handelen rondom medische experimenten op mensen, een code waar ook die arts van op de hoogte dient te zijn conform de wet "medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen". Zijn goedbedoelde experiment, lijkt niet aan alle criteria te voldoen, dus dan is het stoppen ervan, meer dan terecht in mijn ogen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Jasper45 schreef:
Zie het fantastische interview met drs Rob Elens, die huisarts in Limburg, die met succes een bestaand geneesmiddel toepaste maar door de inspectie werd teruggefloten, in Café Weltschmerz
Ongeteste onderzoeken (en een testgroep van 10 mensen zonder controlegroep is geen test) zien we liever niet in dit topic. We hebben ingegrepen bij vitamine C en om een berg meldingen te voorkomen, vragen we om dit ook onderwerp verder te laten liggen. ^FG

16again

Ongelezen bericht door 16again »

FT corona pagina bezoek ik wekelijks, nu staan er inzichtelijke oversterfte grafieken op.
Per land is aantal doden vertaald naar percentage oversterfte
https://www.ft.com/content/a26fbf7e-48f ... 5839e06441

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
13 mei 2020 11:57
Er zullen er altijd een aantal achter het net vissen, zo is het leven nu eenmaal. Dat is ook ondernemersrisico. Maar het moet wel erg sneu zijn als je je 'rijk' rekent, in die zin dat je hoopt met steun te kunnen overleven, en na een aantal maanden kun je alsnog je faillissement aanvragen omdat de overheid nog geld tegoed heeft. En die overheid is (doorgaans) nog eens preferent ook. Hopelijk komt er een fatsoenlijke regeling om de steun terug te betalen.
Denk dat het ook aan de situatie ligt. Als een bedrijf geen omzet verlies heeft en toch steun heeft ontvangen/aangevraagd, dan vind ik persoonlijk dat die steun per direct (incl. rente) terug betaald moet worden.

In de andere situaties is coulant zijn in het terugbetalen wel vereist, maar ik vermoed dat de overheid dit ook wel zal zijn. Ze hebben er geen enkel belang bij om bedrijven die levensvatbaar zijn om zeep te helpen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bedrijven konden aangeven hoeveel procent omzetverlies zij dachten te gaan maken en aan de hand daarvan werden de uitkeringen verstrekt. Maar er was van begin af aan duidelijk dat een en ander gecontroleerd zou worden en eventueel herrekend.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Radar schreef:
13 mei 2020 16:03
Jasper45 schreef:
Ongeteste onderzoeken (en een testgroep van 10 mensen zonder controlegroep is geen test) zien we liever niet in dit topic. We hebben ingegrepen bij vitamine C en om een berg meldingen te voorkomen, vragen we om dit ook onderwerp verder te laten liggen. ^FG
Ik denk dat de moderatie hier een fout maakt.
Wellicht omdat men het bericht in kwestie ziet als (een aanzet tot) het promoten van (weer) een vorm van (mogelijke) kwakzalverij?
Als dat zo is, dan lijkt mij dat een verkeerde inschatting.
De moderatie beschikt bij mijn weten ook niet over medische of specifieke COVID-19 kennis en dat lijkt mij een extra reden terughoudend te zijn bij het overwegen van ingrepen als deze. Met kennis van zaken was, waarschijnlijk, een andere conclusie getrokken: dan had men in ieder geval begrepen dat het hier niet gaat om een arts die zelf zo maar uit het niets met een nieuwe therapeutische behandeling op de proppen komt.
Dit onderwerp hoeft geen taboe te zijn. Wel is het mogelijk dat op basis van de meest recente inzichten en onderzoeksresultaten zodanige conclusies getrokken zouden kunnen worden, dat verdere discussie weinig zinvol is. Maar daar moet volgens mij wel de ruimte voor zijn.

witte angora

16again schreef:
13 mei 2020 23:21
FT corona pagina bezoek ik wekelijks, nu staan er inzichtelijke oversterfte grafieken op.
Per land is aantal doden vertaald naar percentage oversterfte
https://www.ft.com/content/a26fbf7e-48f ... 5839e06441
Bijzonder inzichtelijke informatie, 16again! Dank je voor het delen!

witte angora

Een dag of wat geleden, of een week geleden, hadden we het over het aantal doden als gevolg van verkeersongevallen. Je zou denken dat dat zou verminderen omdat er aanzienlijk minder verkeer is. Dus niet. Hoewel het aantal ongelukken gehalveerd is, is het aantal verkeersdoden opmerkelijk genoeg nagenoeg gelijk gebleven.

Een mogelijke verklaring kan zijn dat mensen minder alert zijn omdat het veel rustiger is. Een andere mogelijke verklaring is dat kinderen en ouderen veel meer naar buiten gingen.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... is-politie

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

witte angora schreef:
14 mei 2020 07:36
Een dag of wat geleden, of een week geleden, hadden we het over het aantal doden als gevolg van verkeersongevallen. Je zou denken dat dat zou verminderen omdat er aanzienlijk minder verkeer is. Dus niet. Hoewel het aantal ongelukken gehalveerd is, is het aantal verkeersdoden opmerkelijk genoeg nagenoeg gelijk gebleven.

Een mogelijke verklaring kan zijn dat mensen minder alert zijn omdat het veel rustiger is. Een andere mogelijke verklaring is dat kinderen en ouderen veel meer naar buiten gingen.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... is-politie
Vroeger, enkele maanden terug waren er vele Files en was het lastig iemand plat te rijden.
Nu is er weer volop ruimte om plank gas te gaan, en zou het makkelijker worden iemand te raken.

Ik vaar ook nu met flinke boeggolf en langere remweg, en Polyester is niet Botsauto proof!
Tegen de romp snelheid aan zit ik nu, ietsje terug en met de goedkopere diesel nu mag dat eindelijk weer!

Maar de Oversterfte, is in elk land hetzelfde, dan is China & Noord Korea zelfs plotseling betrouwbaar.

witte angora

Geen idee hoe ik me dit voor moet stellen. Mondkapjes worden in het OV verplicht, maar de NS gaat niet actief zoeken naar mensen zonder. Maar er wordt wel toezicht gehouden. Het lijkt me toch wel dat dat duidelijk zichtbaar is? Of is dit weer een gevalletje NOS-journalistiek?

https://nos.nl/artikel/2333848-conducte ... kapje.html

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
14 mei 2020 12:16
Geen idee hoe ik me dit voor moet stellen. Mondkapjes worden in het OV verplicht, maar de NS gaat niet actief zoeken naar mensen zonder. Maar er wordt wel toezicht gehouden. Het lijkt me toch wel dat dat duidelijk zichtbaar is? Of is dit weer een gevalletje NOS-journalistiek?

https://nos.nl/artikel/2333848-conducte ... kapje.html
Ze gaan dus niet als een speurhond wagon na wagon af op zoek naar iedereen die zonder mondkapje in de trein zit en met als enig doel om ze te beboeten, maar controleren gewoon als altijd gewoon in hun ronde op vervoersbewijzen en als ze iemand zonder mondkapje zien spreken ze deze erop aan en beboeten bij weigeren..
Zo moeilijk en gek is het toch niet?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://www.treinreiziger.nl/ns-onwaars ... handhaven/

Conducteurs willen mensen best aanspreken op het niet dragen van een mondkapje, maar voelen er weinig voor daar boetes voor te gaan uitschrijven.
Ze vinden dat een taak voor de politie.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ja, als de treinen al rijden. Ze staan hier tegenwoordig bijna net zo vaak stil als dat ze rijden. Continue aanrijdingen. Waar dat voor Corona zo'n 1x in de maand was op het traject Venlo-Eindhoven, is dat nu bijna wekelijks te doen. Je zou maar conducteur zijn in deze tijden, dan vervloek je de regering ook wel even.

witte angora

Als ik er op google is het daar inderdaad best wel vaak raak. Maar zijn het echte ongelukken, of zijn het mensen die het niet meer zien zitten?

Nijogeth

Allemaal mensen die springen of willen springen (is sowieso een berucht traject). Afgelopen vrijdag was helemaal idioot. Alles was in de avond stil gelegd omdat er iemand langs het spoor liep. Uiteindelijk reden er weer treinen en een maat van me zou de laatste stoptrein pakken (er stoppen daar alleen stoptreinen) om naar huis te gaan. Wachten, wachten, wachten, geen trein. Uiteindelijk kwam wel de intercity van een kwartier later voorbij gereden. Bleek er iemand anders voor de stoptrein te zijn gesprongen. Mijn maat was de enige op het station, maar er stond ineens 'vervalt i.v.m. aanrijding'. Gelukkig waren 2 dames zo lief hem op te halen en (na een rondje mcdrive) thuis af te zetten, maar anders had ie zijn moeder thuis moeten wakker bellen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Toch wel een verschrikkelijke ervaring voor uw vriend. Dat hij de trein niet kan nemen omdat er iemand voor gesprongen is. :shock:

Nijogeth

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 15:15
Toch wel een verschrikkelijke ervaring voor uw vriend. Dat hij de trein niet kan nemen omdat er iemand voor gesprongen is. :shock:
Wat is dit nu weer voor rare opmerking?

Ik vind het veel erger dat de regering maatregelen neemt die ertoe leiden dat meer mensen zelfmoord (trachten te) plegen. Dat dit op het traject hier ongeveer verdriedubbeld is, is zwaar triest in mijn ogen. En ik verwacht dat hoe langer men maatregelen blijft nemen, des te meer het voor gaat komen.

witte angora

Lady1234 schreef:
14 mei 2020 15:15
Volgens mij ging het niet om die vriend, maar om het feit dat er zoveel mensen voor de trein (willen) springen, op dat punt. Dat was waar ik naar vroeg. Je maakt de laatste tijd inderdaad af en toe rare opmerkingen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik vind dat verhaal ook Mc Donalds veel vreemder.

Gesloten