LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Witte Angora, u schrijft “ Iedereen is van slag af, maar met wie moet je er over praten? Voorlopig kun je elkaar niet zien, dus het is een kwestie van sms-jes sturen“

Misschien zie ik het te simpel hoor, maar je kunt dan toch eens even bellen met elkaar?
Ik zie vrienden en kennissen nu ook niet, maar we spreken elkaar zeer geregeld. Familie hetzelfde. Buren spreek ik in de straat, met gepaste afstand. Je wilt toch op de hoogte blijven van elkaars wel en wee.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat verbaasde mij het meeste deze week? Niet dat het overal drukker was of dat iedereen die je tegenkomt niet op de anderhalve meter let. Het was mijn oma die van alle contact mijden is overgegaan tot bezig zijn met haar afscheid. Ik heb een aardig duur horloge mogen uitkiezen van haar, zodat ik nog iets tastbaars zou hebben wanneer ze dood is. En voor het eerst in 2 maanden mocht ik langs komen. Waar ze bij de personen die wel langs mochten komen in die 2 maanden strict anderhalve meter aan hield en zelfs een mondkapje op deed, zaten we ouderwets aan de keukentafel te kletsen. De reden erachter, daar was ze wel heel eerlijk over. Ze was het gewoonweg zat, ze ging weer leven en als dat dan zou inhouden dat ze op korte termijn corona op zou lopen en daar mogelijk aan zou overlijden, dan was dat een risico dat ze wel wilde nemen. Schijnbaar waren er familieleden die best wel boos op haar waren geweest, dus mijn woorden vond ze heel fijn, want ik vertelde haar dat ik liever zag dat ze gelukkig was en dan misschien wat korter leefde, dan dat ze op een afstandje zou wegkwijnen om maar langer te leven. Ze is echt ineens helemaal van mening gedraaid, terwijl ze eigenlijk altijd zo conservatief is, dat wekte echt mijn verbazing. Gelukkig vond ze wel dat ik haar geld goed had gespendeerd en vond ze het een heel mooi horloge.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik hoop dat u nog lang van elkaar mag genieten.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien heeft je oma wel meer gelijk dan je denkt, Nijogeth. Het is sowieso maar de vraag of ze al besmet wordt. En laten we eerlijk zijn, veel mensen zijn de maatregelen gewoon zat, zien er het nut niet van in, hebben er geen vertrouwen meer in dat het daadwerkelijk zoveel effect heeft.

Doe je ding, vermijd de drukte als het kan, vermijd mensen die ziek zijn, en laat je verder niet teveel wijs maken.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
16 mei 2020 20:00
Of ik tevreden ben, lijkt me helemaal niet van belang, en zeker voor u niet. Maar volgens mij worden hier de zwartste scenario's opgezocht.
Van geestelijke schade, leerachterstanden, gebrek aan sociale contacten, gedwongen routes in winkelstraten. Terwijl u zelf schrijft dat een vriend op bezoek geweest is, en dat zoon bij vriend(en) op bezoek geweest is. Dat hij les krijgt. Alle aandacht van zijn ouders krijgt.
Dan denk ik, kijk eens naar de goede dingen, hij is herstellend, het gaat beter met hem.
ik heb hiervoor de zorgen van andere ouders meegenomen, in mijn ogen terechte zorgen Een beetje normaal proberen te leven is beter.
Herstel gaat net als de processie van Andernach: twee stappen vooruit, een achteruit.

Eenrichtingsverkeer in winkelstraten valt voor mij in de rij 'kijk ons even belangrijk doen'. Gaat voorbij aan hoe mensen winkelen. Soms is niets regelen beter.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is de processie van Echternach, en die gaat, volgens zeggen, drie stappen vooruit en twee stappen achteruit.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Andernach heeft zijn Geysir!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

1 Ik heb zelf niemand op de Zwarte Negeer lijst staan.

2 Reageren mag, hoeft niet.

3 Ook vorig jaar zonder Covid 19 waren er mensen die honger leden, niets nieuws.

4 Biep: ik zit nu bij de plaatselijke Biep en kan hierdoor 21 kranten en 57 tijdschriften na inloggen gewoon thuis lezen!
Hoop dat ze dit na de Covid19 periode handhaven, weet niet hoe de NL biep dit gaan doen, maar ik ben tevreden Belg!
Groetjes vanuit de Varende Huiskamer!

5 @ WA, ik laat mijn niets wijs maken hier, zoveel domme opmerkingen al gelezen!

Moneyman
Berichten: 31169
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
16 mei 2020 18:27
Soms is het beter niet te reageren.
Dankzij deze briljante bijdrage heb ik voor het eerst in lang tijd weer eens smakelijk gelachen in dit topic :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
17 mei 2020 11:25
Ik hoop dat u nog lang van elkaar mag genieten.
Dat hoop ik ook! Ik hoop ook dat zij nu niet dan een ander besmet.
Nijogeth je hebt een stoere dappere Oma die nu kiest voor wat kwaliteit.
Hoe oud is zij?

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn oma woont nog zelfstandig en is 85. In de buurt woon 1 nog oudere persoon, waar mijn oma regelmatig op bezoek ging, maar daar mag ze al een tijd niet komen. De rest van de mensen waar ze momenteel echt contact mee heeft is jonger.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag een flink stuk gefietst, iets van 36 kilometer, en dan kom je door 4 dorpen in de omgeving. Het doel was een mogelijk toekomstige verhuizing: is de afstand van de potentiële woning naar het werk fietsbaar of niet niet. Daar ben ik nog niet over uit. Niet superdruk, eigenlijk rustig. Op sommige plekken veel fietsers, maar het was te doen. Over het algemeen hielden mensen zich keurig aan de regels. En in één dorp kon ik zomaar vragen hoe ik bij het volgende dorp kwam, zonder vreemd aan te worden gekeken. Vriendelijke man.

In het eerste dorp wel een vreemde sfeer; veel mensen die bij de ingang van een winkel maar wat aan het hangen waren, en dat waren geen types die je snel op de koffie zou willen hebben.

Veel 'rechtslopers' ook; erg prettig, dan kun je, als er tegenliggers komen, er netjes op anticiperen door wat snelheid terug te nemen. Op één plek 3 'linkslopers' over de volle breedte; ik kon er net langs, was er een tegenligger gekomen, dan hadden we een probleem. Maar verder een prima rit gehad.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

In Den Haag willen de strandtenten a.s. woensdag gedeeltelijk open. Wc's open, take-away's, dat soort dingen. Komt er een boete? Dan maakt dat met een faillissement niet meer uit. Het water staat de exploitanten wel erg hoog.

Er wordt een vergelijking gemaakt met Hoek van Holland. Kennelijk mag daar meer dan in Den Haag. En waarom take-away's niet zouden mogen? Geen idee, dat is eigenlijk overal wel. Waarom in Den Haag dan niet?

Het hele verhaal: https://www.omroepwest.nl/nieuws/404724 ... elijk-open

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Moet ik straks wachten met hoge nood als ik naar WC moet als het maximale aantal gasten binnen zit?

Wild plassen mag ook al niet tenslotte...

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wc's zijn voor zover ik begrepen heb juist een risico .. als ze ook bereid zijn ze na elk bezoek volledig te reinigen en ontsmetten hoeft er volgens mij geen probleem te zijn. En eten als een soort van walk through.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
17 mei 2020 20:12
Wild plassen mag ook al niet tenslotte...
Op het strand lijkt het me niet zo moeilijk een plekje te vinden... :wink:

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
17 mei 2020 18:41
In Den Haag willen de strandtenten a.s. woensdag gedeeltelijk open. Wc's open, take-away's, dat soort dingen. [...]
Ik weet niet of de gemeente Den Haag aparte regels heeft, maar zo te zien is volgens de regionale noodverordening openstelling gewoon mogelijk: voor take-away dat wel en verhuur van bedden zal ook wel mogen. Verder alle regels in acht nemen.
Het enige dat genoemd wordt en niet toegestaan lijkt te zijn is het openstellen van de sanitaire voorzieningen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je mag dus eten en drinken maar het nergens lozen... dan maar de zee in en hopen dat het niet te koud is of er veel schuim is....

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

tttlocke schreef:
17 mei 2020 21:22
witte angora schreef:
17 mei 2020 18:41
In Den Haag willen de strandtenten a.s. woensdag gedeeltelijk open. Wc's open, take-away's, dat soort dingen. [...]
Ik weet niet of de gemeente Den Haag aparte regels heeft, maar zo te zien is volgens de regionale noodverordening openstelling gewoon mogelijk: voor take-away dat wel en verhuur van bedden zal ook wel mogen. Verder alle regels in acht nemen.
Het enige dat genoemd wordt en niet toegestaan lijkt te zijn is het openstellen van de sanitaire voorzieningen.
Sanitaire voorzieningen mogen ook als je maar de hygiëne regels aanhoudt. En het is inderdaad gemeente beleid en geen landelijk beleid dat ze geen Take Away mochten doen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Volgens de noodverordening van de desbetreffende regio is het openstellen van sanitaire voorzieningen in de vorm van o.a. gemeenschappelijke toiletten bij o.a. stranden niet toegestaan. Het mag dus alleen als geoordeeld wordt dat de toiletvoorzieningen van de strandtenten daar niet onder vallen. Misschien is dat dan het geval.

Gesloten