Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik meende dat de quote ongeveer zo was aangepast dat als iemand het niet eens was met Moneyman dat deze persoon wat MM betreft een ban kon krijgen. Ik heb toen de oorspronkelijke quote opgezocht en daar stond heel wat anders. Daar heb ik toen op gereageerd waarna de quote razend snel werd aangepast
T

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
17 mei 2020 16:22
moneyman schreef:Als iemand willens en wetens onjuiste adviezen blijft geven, doe dan maar een waarschuwing en desnoods een ban. Je kunt maar duidelijk zijn
U bent dan zeker de beoordelaar of een advies juist is? Het moet niet gekker worden
Ah, er is nog wat uitleg nodig, zie ik. Mijn advies is gericht aan de moderatie, niet aan mezelf. Blijkbaar is dat niet voor iedereen duidelijk.

In de cases waar ik op doel, is er namelijk zelfs geen inhoudelijke kennis vereist om de onzin en onjuiste adviezen te herkennen. Gewoon gezond verstand volstaat daarvoor, en dat heeft de moderatie in ieder geval wél.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

En off-topic adviezen, juist of onjuist maakt niet uit, zijn met gezond verstand ook heel goed te herkennen, zeker als er over doorgedramd wordt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Helaas stellen vele nieuwe mensen hier een vraag....
Dan plaatsen ze een Topic met vage vraag en komen nooit meer terug.
Dan krijg je broodje Aap verhalen en onderlinge geklets en gespeculeer.

Moeten we als er een onduidelijke of niet complete vraag is gesteld die dan niet verwijderen?
Na een aantal dagen niet reageren en aanvullen door Topic starter deze op slot en verwijderen?



En ook na half jaar geen enkele reactie meer op slot gooien, nu komen er vaak vervolg vragen van anderen doorheen en dat is ook storend voor de antwoorden, reageer ik dan op Topic starter of die er later bij kwam?
De ik heb ook een probleem met hun werkte ook vaak verwarring en komen er foute adviezen is mijn ervaring.

Hoe verbeteren we 't forum en wat vinden jullie van deze 2 voorstellen?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

manta2.2 schreef:
25 mei 2020 13:55
Hoor en wederhoor, ja als topicstarter hier in mee gaat perfect toch? Reageert topicstarter niet wat valt er dan te discussiëren?
Het is een misvatting dat alleen een topicstarter zijn voordeel kan doen met het bestaan van het topic.
Een topicstarter is ook niet de 'eigenaar' van het topic dat hij gestart heeft.

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere pagina's aan geruzie verwijderd.

^KL

Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

manta2.2 schreef:
25 mei 2020 11:43
Maak categorieën, MM afdeling, ttlock afdeling, KKT afdeling, Neodutchio afdeling, Lady afdeling etc. Ik pas er niet tussen helaas als waterwerktuig kundige, maar dat is dan jammer in dit geval. Op die manier heb je al snel een supervisor die een indringer op zijn vingers kan tikken. Hey knul als je in mijn afdeling iets wilt zeggen moet je je wel een beetje gedragen, zoiets bijv. Rangen en standen.

De mods. hebben dan een makkie en als aanspreekpunt de Supervisor. Nou geweldig toch en relaxted.
Dit lijkt een beetje op het idee van hulpmoderatoren inzetten. Dat is natuurlijk geen gekke gedachte, ware het niet dat wij dat, als onderdeel van de publieke omroep, juridisch gezien niet mogen doen.

^KL

pierrev
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 mei 2020 18:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door pierrev »

Radar schreef:
25 mei 2020 21:35
manta2.2 schreef:
25 mei 2020 11:43
Maak categorieën, MM afdeling, ttlock afdeling, KKT afdeling, Neodutchio afdeling, Lady afdeling etc. Ik pas er niet tussen helaas als waterwerktuig kundige, maar dat is dan jammer in dit geval. Op die manier heb je al snel een supervisor die een indringer op zijn vingers kan tikken. Hey knul als je in mijn afdeling iets wilt zeggen moet je je wel een beetje gedragen, zoiets bijv. Rangen en standen.

De mods. hebben dan een makkie en als aanspreekpunt de Supervisor. Nou geweldig toch en relaxted.
Dit lijkt een beetje op het idee van hulpmoderatoren inzetten. Dat is natuurlijk geen gekke gedachte, ware het niet dat wij dat, als onderdeel van de publieke omroep, juridisch gezien niet mogen doen.

^KL
Ook niet als die hulpmoderatoren dat op vrijwillige basis doen? (en nee ik heb zelf geen behoefte aan hulpmoderator zijn gewoon nieuwsgierig naar waarom)

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat ze bij de Avro Tros bang zijn voor de overheid.
De Moderators kunnen dezelfde fouten maken als ervaren betere forum leden hier.

Ooit zag ik advertentie op de site, gezocht, Stagiaire voor onder andere Moderatie werkzaamheden.
Juridisch hebben ze gelijk maar we lezen hier van over foute Deskundige bedrijven en goede amateurs die het beter weten.

Bij de Vara & Max doen ze het ook zo, en het mag niet teveel uren kosten helaas.....

Lees eens oude berichten,
ooit was hier een zeer gerespecteerde Gerechtsdeurwaarder die vrijwel foutloos werkte die een Ban kreeg,
en dat veroorzaakte zoveel ellende en berichten dat ze het wel moesten terug draaien.
Toen waren er vermoedelijk fouten gemaakt door toenmalige en dan niet willen toegeven.....
Lijkt wel op de bedrijven die we hier regelmatig langs zien komen!

Helaas is de Directie van Avro / Tros die beslist wat het programma Radar erbij mag doen.
Niet de moderators maar de Directie beslist en die zag ik hier nog nooit langskomen of hebben ze een niet forum herkenbare naam?

Hulp Moderators is al vaker voorgesteld en om deze reden afgewezen, dus nutteloos,
ze herhalen de oude antwoorden gewoon.
Alleen staan er nu letters bij en vroeger moest je aan taal gebruik raden of je dezelfde of andere Moderator had.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Nee, komkommertijd, het is de wet, die de mogelijkheden beperkt. Dit forum is een nevenactiviteit, als ik de wet goed interpreteer.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zolang we als hulpjes geen namen en adressen kregen en alleen foute en scheld woorden deleten en na controle van de Moderators die het kunnen terug draaien mag dat nog steeds....

Ik zal als hulpje nooit de mail adressen of zo krijgen indien ik het zou doen.
je mag als hulpje elke Teringleider verwijderen, en dat valt binnen de wet, en zij blijven verantwoordelijk.

Ik zie geen verschil tussen vele goede forum leden hier en de Stagiaire die ze ooit hiervoor gevraagd hebben,
kan dezelfde persoon zijn!
Beperkte voorwaarden mag je moderator hulpjes instellen.

Moneyman
Berichten: 31168
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
26 mei 2020 08:53
Nee, komkommertijd, het is de wet, die de mogelijkheden beperkt. Dit forum is een nevenactiviteit, als ik de wet goed interpreteer.
Ik ben wel zeer benieuwd naar wélke wet dan het instellen van senior members/ hulpmods (waar ik overigens niet vóór ben) zou verbieden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Wet van Murphy's ....?

Als je dit lang genoeg herhaalde gaan we het geloven, maar nu de kerken leeg zijn.... ik geloof in Atheïsme.

Zolang een hulpje terug gedraaid kan worden zoals als ik iemand zomaar een Ban zou geven
en daarmee mezelf buitenspel zet?

Het kan en mag nog steeds maar de regels maken mensen bang en als leidinggevende uit voorzorg
dit roepen moeten de Moderators en Redactie programma naar hun bazen luisteren.

De beheerders zijn wel verantwoordelijk voor duidelijk foute opmerkingen maar niet andersom.
Elke opmerking die te ver gaat moeten ze na melden weghalen maar burgers inzetten mag gewoon.
Helaas zijn er vaak hoger opgeleide die iets roepen en dan zeggen dat het in de wet staat zonder die te noemen.

Sommige Boa 's doen hetzelfde, omdat ik het zeg moet dat,
en dan krijg je echt meer Blauw op straat na een vechtpartij!

En vergeet vooral niet,
ooit dacht ik te weten wat een Deurwaarder wel en niet mag,
maar leer nog dagelijks bij!
Hartelijk dank hiervoor.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door scontra »

Radar schreef:
25 mei 2020 21:35
manta2.2 schreef:
25 mei 2020 11:43
Maak categorieën, MM afdeling, ttlock afdeling, KKT afdeling, Neodutchio afdeling, Lady afdeling etc. Ik pas er niet tussen helaas als waterwerktuig kundige, maar dat is dan jammer in dit geval. Op die manier heb je al snel een supervisor die een indringer op zijn vingers kan tikken. Hey knul als je in mijn afdeling iets wilt zeggen moet je je wel een beetje gedragen, zoiets bijv. Rangen en standen.

De mods. hebben dan een makkie en als aanspreekpunt de Supervisor. Nou geweldig toch en relaxted.
Dit lijkt een beetje op het idee van hulpmoderatoren inzetten. Dat is natuurlijk geen gekke gedachte, ware het niet dat wij dat, als onderdeel van de publieke omroep, juridisch gezien niet mogen doen.

^KL
Gelukkig maar, want wie zou wie nu moeten/kunnen modereren, terwijl men nu al constant over elkaar heen buitelt ?
Het zou denkelijk nog meer verwarring en onderling gekissebis opleveren dan nu al het geval is, maar dat gekissebis heeft soms ook wel zijn bekoring en levert wel het nodige lees- en discussievoer op. :wink:

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door alfatrion »


Radar
Site Admin
Berichten: 5519
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

manta2.2 schreef:
02 jun 2020 10:23
[Tekst verwijderd]

Gewoon serieus bezig zijn om een TS te helpen, mag dat niet? Dat is mijn feedback naar de moderator toe, mag een forumlid via een PB een TS helpen met zijn problemen? Eigenlijk, mag een TS een forumlid vragen om via PB zijn problemen op te lossen.

[Tekst verwijderd]
Via PB elkaar helpen mag uiteraard. Wij kunnen en willen PB-verkeer echter niet controleren of modereren. En aangezien dit verder een openbaar consumentenforum is, heeft het natuurlijk onze voorkeur dat vragen en oplossingen voor eenieder leesbaar zijn.

Groet,

^KL

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moderators,
Hoe lang duurt het voordat een proleet die forumleden schoffeert en belastert een permaban krijgt?

NB: De melding heb ik zelf gedaan, opdat de moderatie mijn vraag opmerkt.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door omega19 »

Een permanente ban is mijn inziens alleen voor uitzonderlijke gevallen. Ik weet niet op wie Erthanax doelt, maar acht niet uitgesloten dat hij mij bedoeld, gezien zijn overtrokken reacties op mijn verder nuttige bijdragen

If you cannot stand the heat keep out of the kitchen

DeZevendeHenk
Berichten: 889
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Erthanax schreef:
04 jun 2020 16:04
Moderators,
Hoe lang duurt het voordat een proleet die forumleden schoffeert en belastert een permaban krijgt?

NB: De melding heb ik zelf gedaan, opdat de moderatie mijn vraag opmerkt.
Is iemand een proleet noemen niet de essentie van schofferen, is vragen om iemand te schorsen niet hetzelfde als voor iemand een gele kaart vragen bij de scheidsrechter, en is dit dan een soort "suicide by moderatie"?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door tttlocke »

U vergeet om in uw reactie iets te zeggen over 'belasteren'.

Gesloten