tttlocke schreef: ↑25 mei 2020 16:05
Nu snap ik beter wat je bedoelt. De protocollen gaan niet ver genoeg of zijn niet volledig omdat ze geen rekening houden met belangrijke aspecten.
Op zich is er met een
goed protocol niets. Het lijkt me zelfs noodzakelijk.
Protocollen kunnen echter ook gebruikt worden om je achter te verschuilen. En protocollen kunnen dus bijdragen aan een vorm van schijnveiligheid.
zijn we het helemaal met elkaar eens.

Dit soort protocollen vergelijk ik op mijn werk met ISO-certificaten voor bedrijven: alles wordt genormeerd, vastgelegd en daarmee voldoe je wel aan een bepaalde kwaliteitseis, tegelijk ben je minder flexibel om op veranderingen te reageren.
tttlocke schreef: ↑25 mei 2020 18:13
Dus binnenkort wellicht de eerste resultaten? Dan mag u zeggen hoe we onze maatregelen en gedrag daarop moeten aanpassen.
In je post citeer je uit het pienter-onderzoek van het rivm en dat lijkt mij prima voor het doel: lange termijn inzicht, want de pienter-populatie wordt veel meer verspreid door een maand, feitelijk doorlopend, gevolgd.
Alleen zitten Nijogeth en ik meer op de korte termijn: een random steekproef op 1 moment levert voldoende inzicht op voor de beslissing om de beperkingen de komende weken op te heffen / in stand te houden / te verscherpen. De GGD-teststraten zijn perfect om een grote groep op dezelfde dag te testen.
*
Het buitenland. Al vier keer vergeten mee te nemen. Afgelopen vrijdag was de laatste positieve test in Kroatië. Zaterdag nul, dat leverde een overbeleefd bedankje van de minister aan de bevolking op. Gisteren en vandaag ook nul nieuwe gevallen. Sowieso waren de aantallen besmet-opgenomen-overleden behoorlijk laag, nu gaat het echt de goede kant uit.
Uit de rest van Europa steeds meer meldingen over heropening van de horeca en toerisme.
Opvallend: Er zijn enorme grote verschillen in wat mag, wat moet, waar de gasten vandaan mogen komen, hoeveel gasten er überhaupt worden toegelaten en of ze wel/niet uit hetzelfde huishouden mogen komen, hoeveel procent van capaciteit mag worden gebruikt.
Alleen bellen met de accommodatie, waar je hebt gereserveerd, zal echt betrouwbare informatie opleveren.