alfatrion schreef: ↑07 jun 2020 00:29
De consument stelt dat hij kaarten heb gekocht voor datum x en dat het park op het moment van bestellen open zou zijn van 9h tot 20h. De Efteling betwist dat vervolgens niet gemotiveerd en komt met een verhaal over Corona. Welk bewijs zou er nu geleverd moeten worden?
De consument stelt helemaal niet dat hij kaarten heeft gekocht. Dat heeft hij ook niet. Waar de tijden '9h tot 20 h' vandaan komen, begrijp ik niet. Ik ben de consument die dat claimt hier niet tegengekomen. Waarom de openingstijden van het park die gelden op het moment van de bestelling relevant zijn, ontgaat mij.
De consument stelt dat hij als verblijfsgast een overeenkomst heeft met de De Efteling die hem recht geeft op 'onbeperkte toegang'.
tttlocke schreef: ↑06 jun 2020 23:50
Wat zijn dan de verplichtingen en waaruit blijkt dat dan?
Op datum x TS de toegang verstrekken vam 9h tot 22h. Dit blijkt uit het kaartje en de eerder gepubliceerde openingstijden.
Welk kaartje? Welke gepubliceerde openingstijden?
tttlocke schreef: ↑06 jun 2020 23:50
Het lijkt er juist verdacht veel op 'gemotiveerd betwisten' precies datgene is wat De Efteling tot nu toe doet.
Hoe luid hun betwisting?
De informatie, zoals in dit topic gedeeld, o.a. door te linken naar enkele artikelen, laat zien dat het standpunt van De Efteling is dat verblijfsgast weliswaar recht heeft op 'onbeperkte toegang', maar dat dat gezien moet worden in de context van de 'reguliere openingstijden' in de maanden juli en augustus 2020. Deze zijn vastgesteld op 'van 9.00 tot 18.00 uur'. Dat betekent dat je geen toegang hebt tot de extra ingestelde, nieuwe, avondopenstelling van juli en augustus (net zo min als dat je kunt claimen dat je tussen middernacht en 3 uur 's ochtends het park in wil). Er is geen sprake van dat is overeengekomen dat de klant zich om, pak 'm beet, 19,00 uur of 21.00 uur in het park zou mogen bevinden.
Is het zo dat de klant bepaalde verwachtingen koestert ten aanzien van zijn verblijf op basis van de situatie zoals die was ten tijde van de boeking, die nu niet bewaarheid worden? Jazeker.