scontra schreef: ↑07 jun 2020 13:51
Is het inmiddels verantwoord dat mensen die onder een risicogroep vallen nu wel weer onbeperkt naar buiten gaan en ook weer hun eigen boodschappen gaan doen ?
Onbeperkt naar buiten kan zeker. Eventueel voorzorg meenemen: mondkapje, handgel en handschoenen. Dat is handig voor plekken, waar mensen met hun hoofd bij andere dingen zijn en niet meer opletten.
tttlocke schreef: ↑07 jun 2020 13:39
'Paniekzaaien'? 'Sensatie'? 'Drama'? Dat is allemaal subjectief. Het is wat je wilt lezen of zien, of wat je je er later van herinnert ('beauty is in the eye of the beholder')
Helemaal waar en toch zijn er mensen, die van zo'n bericht in de stress schieten en nog een keer navragen bij de eigen school of het wel goed gaat. Of op het eigen werk.
ZeerPrivé schreef: ↑07 jun 2020 10:19
Ik had zelf het AD artikel neer geplempt hier, maar toen ik het artikel las, raakte ik daar echt niet in van paniek of vatte ik het ook niet op als paniek zaaien.
Terecht verlinkt, als ik teruglees.
Hier moesten we even denken aan dat meisje van vier uit de speeltuin, dat perfect vertelde hoe het op haar school aan toegaat ... totdat de Corona voorbij is. Lijkt mij best teleurstellend voor haar als ze nu weer verplicht thuis zou moeten blijven en zich te pletter verveelt (om maar te zwijgen van de ouders, die om het school- en opvangrooster heen proberen te werken).
Brahms schreef: ↑07 jun 2020 11:29
En nu gaan de touringcar bedrijven ook nog spelen met onze gezondheid, 30 mensen in een bus "moet gewoon kunnen" !
Met mondkapjes op met 30 mensen in een bus met 73 zitplaatsen mag. Het is 40% van de capaciteit. Bovendien werkt de luchtverversing daar op basis van de rijwind. Zo hoog schat ik het besmettingsgevaar niet in.
Brahms schreef: ↑07 jun 2020 11:29
Dat er een tweede uitbraak komt, staat al vast, we doen er werkelijk alles aan om dat te bespoedigen.
En dit eindeloze optimisme baseer je op ...?
Kees2850 schreef: ↑07 jun 2020 11:41
En een steekproef met testen op antistoffen als bewijs van immuniteit lijkt geen goed beeld geven. Of er in het bloed te zien is maanden later of mensen besmet zijn geweest weet ik niet.
Het idee van de steekproef is niet de individuele gezondheid van de deelnemers, maar een momentopname (iedereen op dezelfde dag testen) om een beter overzicht te krijgen. Je kunt mensen daar wel vrijwillig voor oproepen. Zolang er genoeg deelnemers uit het hele land, uit alle leeftijdsgroepen en uit alle achtergronden aan meedoen, geeft dat meer en betere informatie. De beslissingen worden dan niet meer met 50% van de kennis genomen, maar met 75% om de MP te parafraseren.
Wij hebben nog steeds antistoffen, na ruim twee maanden.
Kees2850 schreef: ↑07 jun 2020 16:47
Het lijkt mij niet slim om als kwetsbare oudere (70+) met ik noem maar wat COPD of diabetes of risico of verleden van hart-en vaatziekte de voorzichtigheid nu uit het oog te verliezen. Maar naar mijn mening heb je zelf ook een verantwoordelijkheid daarin.
Al eerder gemeld: hier worden zwangeren en de groep, die jij beschrijft, aangeraden om mondkapjes te gebruiken. Ik weet niet of dit al een landelijk advies is of is overgewaaid vanuit het Münsterland, maar het moet een indringend advies zijn, want ik zie werkelijk geen zwangere vrouw zonder.