Moneyman schreef: ↑23 jun 2020 12:33
tttlocke schreef: ↑23 jun 2020 11:43
[...]
Da's een goeie. Je verplaatst de doelpalen. Je beweerde dat de foto's bewijs leverden van wat in het artikel staat, en nu krabbel je terug?
Wie keek er naar andere foto's?
Ik verplaats geen doelpalen, ik geef slechts een andere benadering omdat ik stomweg geen zin heb in een eindeloos welles-nietus-spelletje over wat de foto's nu wel of niet laten zien of over wie er nu zo nodig gelijk heeft.
Ik zie in die foto's een ondersteuning van de tekst, jij blijkbaar niet.
Deze discussie uit en te na voeren in dit topic lijkt me ook redelijk offtopic.
Na kritiek van iemand op jouw fotoconclusie veranderde jouw opvatting van: 'de foto's tonen aan dat het verhaal klopt'
in:
'de foto's tonen
niet aan dat het verhaal
niet klopt'.
Als je er vervolgens op gewezen wordt, dat dat een heel andere bewering is en dat er tussen die twee posities wel erg veel licht zit, noem je je tweede reactie eufemistisch 'een andere benadering'.
( <--- Moneymanstyle, dus die kan hier wel tegen
)
Met de nobele reden dat je een 'welles-nietes' wilt vermijden. Sure.
Kijk nog eens naar hoe je je reactie op mijn tekst begint. Aanvallend. 'Kijk jij soms andere foto's dan ik?', waarmee je met de deur in huis valt. Dat kan als je gelijk heb met je stelligheid. Als die 'andere benadering' echter de juiste is, om welles-nietes te vermijden, dan had dat toch wel anders gekund.
De toon maakt de muziek en wie kaatst moet de bal verwachten. Zonder jouw eerste reactie had ik niet, dan wel anders gereageerd.
Dus krijg je dit. Op zich wijze woorden, als een soort van extra moderator, over off topic zaken doen daar niets aan af.
Ik neem dat verhaal over de Efteling met een korreltje zout. Het is allemaal net iets te overdreven geschreven. Dat maakt de behoefte aan onomstotelijk bewijs des te groter. Bewijs dat, met foto's, eenvoudig te leveren zou moeten zijn. Het ontbreekt echter en dat is vreemd. Dat ondermijnt de geloofwaardigheid van het verhaal. Dat de geplaatste foto's niet uitsluiten dat het verhaal toch waar is, doet daar niets aan af. Ook de wel aanwezige onjuiste en misleidende foto-onderschriften, maken de zaak er niet geloofwaardiger op.