Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

En wederom ben ik het eens met de vorige schrijver :D .
Ik vind het modereren nu een verademing t.o.v vroeger.
Ik hecht er aan om dingen goed uitgelegd te krijgen opdat ik het kan begrijpen en dat doen ze nu vind ik 👍.

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

Lady1234 schreef:
26 jul 2020 16:17
Nou Omega, dan nog maar eens een keer de bijdragen van “nieuweling” Elle lezen.
Wat will je hier mee zeggen? Ik heb de postings van Elle gelezen , en vindt ze zinvol.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als Juriste zal ze altijd anders schrijven dan ik doe....
Zij vertelde de regels en ik hoe je ze kunt..... mag ik hier niet zeggen!

Ik vind dat iedereen alles mag roepen en zeggen, en dat daar wel eens foute antwoorden tussen zitten....
Dit is voor en door forum leden en iedereen mag daarvan zijn mening geven.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

fonsflons schreef:
26 jul 2020 16:47
omega19 schreef:
26 jul 2020 16:16
Ik ben het voor de verandering helemaal eens met deze bijdrage van de mods, en totaal niet met flonsflons, die mij eerder al een permaban heeft toebedeeld

Huh?

Ik ken je niet, en als je een permaban hebt hoe kun je dan reageren?
Geen idee hoe fonsflons een ander een permaban kan geven. Maar ik krijg zo het gevoel, en dat had ik al eerder, dat omega19 een oude bekende is.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

omega19 schreef:
26 jul 2020 16:49
Lady1234 schreef:
Wat will je hier mee zeggen? Ik heb de postings van Elle gelezen , en vindt ze zinvol.
Hopelijk hebt u dan geen juridisch advies nodig.

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

Lady1234 schreef:
26 jul 2020 17:44
omega19 schreef:
26 jul 2020 16:49
Lady1234 schreef:
Hopelijk hebt u dan geen juridisch advies nodig.
Dank je wel om mijn stelling zo (ongewild) te ondersteunen

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

omega19 schreef:
Ik ben het voor de verandering helemaal eens met deze bijdrage van de mods, en totaal niet met flonsflons, die mij eerder al een permaban heeft toebedeeld

De kern is dat het hier namelijk niet om de inhoud maar om de persoon gaat.

Een aantal forumleden klopt zichzelf en elkaar steeds op de borst, en concluderen gezamenlijk dat ze toch wel zeer vooraanstaande en belangrijke forumleden zijn.

Anderen en met name nieuwelingen worden op elke punt en komma aangepakt, en dwingend " gecorrigeerd".
>>
Helemaal mee eens... en vooral dat het niet gaat om de inhoud maar de persoon.

hebra98

fonsflons schreef:
26 jul 2020 19:26
Maar waarom denkt men dat het om de persoon gaat? Op alle kloppende adviezen die iemand maakt komen namelijk niet dit soort reacties. Het gaat fout als iemand incorrect advies geeft en het weerwoord wegwuift met ' dit is mijn beroep.' Mijn inziens is het dus niet op de persoon maar op zijn of haar acties.

Opvallend is ook dat juist zij die oordelen over het op de man spelen continue zelf op de man spelen.

omega19 schreef:

Een aantal forumleden klopt zichzelf en elkaar steeds op de borst, en concluderen gezamenlijk dat ze toch wel zeer vooraanstaande en belangrijke forumleden zijn.
>>
Waarom moeten bepaalde personen altijd en overal op reageren, ook als het (meestal) niet aan hun gericht is?
Vooral met vaak denigrerende en arrogante reacties. Zoals al zo vaak is aangegeven en niets aan gedaan wordt.

Lady1234

@hebra
“Waarom moeten bepaalde personen altijd en overal op reageren, ook als het (meestal) niet aan hun gericht is?
Vooral met vaak denigrerende en arrogante reacties. Zoals al zo vaak is aangegeven en niets aan gedaan wordt“

Waarom zou een reactie direct aan een forumlid gericht moeten zijn voordat die mag reageren? En maakt u uit hoe vaak iemand mag reageren?

En aan denigrerende en arrogante reactie wordt zeker iets gedaan. Misschien ook aan uw beschuldigingen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

hebra98 schreef:
26 jul 2020 19:34
Waarom moeten bepaalde personen altijd en overal op reageren, ook als het (meestal) niet aan hun gericht is?
Hoewel uw reactie niet aan mij is gericht, neem ik de vrijheid er toch op te reageren.
hebra98 schreef:
26 jul 2020 19:34
Vooral met vaak denigrerende en arrogante reacties. Zoals al zo vaak is aangegeven en niets aan gedaan wordt.
Niets aan gedaan wordt? Deze specifieke discussie is ontstaan omdat de moderatie juist wel -- en gemotiveerd! -- heeft ingegrepen.
Overigens heb ook ik mij wel eens laatdunkend uitgelaten over een forumlid. Daar was dan ook alle reden toe.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Ik zag het al aankomen dat mijn ingreep veel reacties zou uitlokken en ben daarom erg tevreden met mezelf dat ik die op voorhand naar dit topic heb gedirigeerd. Dat jullie het regelmatig oneens zijn met ElleFlowers, is ons duidelijk. Maar dat maakt het gedrag van veel forumleden tegen haar niet rechtvaardig.

Het is niet aan ons om anderen te corrigeren op de adviezen. Als moderatie zijn mijn collega's en ik hier voornamelijk om de discussies in goede banen te leiden. We hebben in enkele gevallen een streep getrokken als het écht te ver ging (zoals ad nauseam doorgaan over onbewezen geneesmiddelen voor covid-19), maar in principe gaan wij hier niet over de inhoud.

In het topic over het videospel werd heel duidelijk een klein detail uit de reactie van ElleFlowers gepakt en sprong het halve forum erop om op zijn/haar eigen manier te roepen dat ze slechte adviezen geeft en ze niet welkom is op het forum. Ik heb het overgrote deel van die reacties verwijderd, maar sommige ervan gingen echt zo ver. Dat vind ik niet kunnen. Dat is hoe je een ongezonde sfeer op dit forum krijgt, waarmee je ook nieuwe gebruikers wegjaagt. En oudere gebruikers overigens, denk aan Klaas Jan.

Als ik me verplaats in ElleFlowers, zou ik ook geen zin meer hebben om mijn adviezen openlijk te plaatsen, als andere gebruikers vervolgens gaan bestialiteit gaan zitten bedrijven met mieren over een enkel woord in dat advies. Tja, dan maar via PB, dan krijg je niet die lading gif over je heen.

Niet dat ik dat goedkeur overigens, het hele idee van een forum is dat andere gedupeerden over 15 jaar op een stoffig draadje hier kunnen struikelen en daar nuttig advies uit kunnen halen. Dan is het heel frustrerend als je dan éíndelijk de oplossing gevonden denkt te hebben, maar je alleen 'zie PB' ziet staan.

Ik zou graag het graag aan beide kanten van deze situatie anders zien: Aan de ene kant is het voor de gedupeerden veel nuttiger als de adviezen in het topic zelf gegeven worden en niet via PB's, en aan de andere kant hebben de gedupeerden er ook meer aan als er inhoudelijk wordt gereageerd als je het er niet mee eens bent. En onthoud: dit forum is er om gedupeerden te helpen, niet om op je eigen borst te kloppen en je ego te strelen. ^FG

Lady1234

Nou, nou nou moderatie. Draaft u niet een beetje door? Elle Flowers heeft nog nooit haar adviezen openlijk geplaatst.

Ze wil eerst meer informatie per PB en dan zal zij haar adviezen geven per PB.

Volgens mij is nu de moderatie een beetje bevooroordeeld omdat een juriste/advocate zich verwaardigd hier wat onzin te verkopen.

Het ging helemaal niet over een enkel woordje in dat advies. Het hele advies was onzin.

Radar
Site Admin

Lady1234 schreef:
27 jul 2020 00:00
Elle Flowers heeft nog nooit haar adviezen openlijk geplaatst.
Als je even kijkt naar haar berichtengeschiedenis zie ik toch echt een ander plaatje. Overigens heb ik ElleFlowers ook een persoonlijk bericht gestuurd, waarin ik onder andere vroeg om verder haar adviezen in de topics zelf achter te laten. Daar hebben andere gebruikers immers meer aan. Ik kies hier geen kant, ik probeer dit forum voor iedereen leefbaarder te maken.

Ja, ik kom even fel uit de hoek, maar de manier waarop sommige sommige mensen soms op dit forum reageren gaat vaak voorbij aan het helpen van de TS en lijken meer te gaan om een eigen gelijk te halen. Hierdoor gaan discussies soms pagina's lang door op één klein detail, zonder dat iemand er wat aan heeft. Dat mag van mij wel wat minder. ^FG

Radar
Site Admin

Zo. Allemaal weg. Laten we hier alsjeblieft over ophouden, hier heeft niemand wat aan. Kunnen we vanaf nu proberen om opnieuw te beginnen en als normale mensen met elkaar omgaan? De volgende persoon die hierover doorgaat krijgt een ban van twee weken om af te koelen. ^FG

hebra98

Dan wil ik nogmaals mijn eerdere voorstel hier doen.
Ik denk dat het goed is om ook te kunnen aangeven als je het met een stelling niet eens bent, zoals je nu iets "leuk" kunt vinden.
Kan natuurlijk ook een "niet leuk" icoontje zijn, hoeft niet met namen kan ook met aantal in een getal.
Want nu moet iedereen met een post reageren als je het ergens niet mee eens bent.

En dat veroorzaakt dat een discussie langer kan duren omdat je toch wil aangeven dat je iets niet okay vindt.

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

hebra98 schreef:
28 jul 2020 18:22
Dan wil ik nogmaals mijn eerdere voorstel hier doen.
Ik denk dat het goed is om ook te kunnen aangeven als je het met een stelling niet eens bent, zoals je nu iets "leuk" kunt vinden.
Kan natuurlijk ook een "niet leuk" icoontje zijn, hoeft niet met namen kan ook met aantal in een getal.
Want nu moet iedereen met een post reageren als je het ergens niet mee eens bent.

En dat veroorzaakt dat een discussie langer kan duren omdat je toch wil aangeven dat je iets niet okay vindt.
Positieve feedback: 100% eens!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je dan zo.n icoontje aanklikt wanneer je iets niet ok vindt , wil je misschien toch uitleggen waarom je het niet ok vindt of misschien de poster corrigeren.
Het gevolg kan toch weer een discussie zijn.

hebra98

moederslink schreef:
29 jul 2020 10:54
Als je dan zo.n icoontje aanklikt wanneer je iets niet ok vindt , wil je misschien toch uitleggen waarom je het niet ok vindt of misschien de poster corrigeren.
Het gevolg kan toch weer een discussie zijn.
>>
Uiteraard vervalt met de "niet leuk" niet de optie om toch te reageren.
Maar ik zie hier heel vaak zeer onpasselijke reacties waar ik niet op wil reageren omdat het daarmee niet stopt maar juist blijft doorgaan.
Zeker niet omdat het elke keer voedingsbodem zal zijn om deze richting in stand te houden.
Nu geef ik alleen met een "leuk" aan dat ik een zienswijze deel, maar kan niet aangeven dat ik hem niet deel.
En ik deel niet elke zienswijze van één mede lid.
Maar het niet eens zijn in het één, betekend niet dat ik het nooit met hem/haar eens kan zijn.

Als je kan aangeven dat je het met een standpunt niet eens bent maar niet mee wil doen aan de "hetze" of discussie dan is deze optie een goed alternatief, in mijn ogen.
En natuurlijk zijn er genoeg die een hetze en discussie in stand willen houden, zoals meermaals gebleken is.
Dat is het grootste struikelblok van een open Forum.

En daarin spreek ik uit ervaring.

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

moederslink schreef:
29 jul 2020 10:54
Dat geldt omgekeerd ook voor het hartje, ik doe dat zelf wel eens om een forumlid een hart onder de riem te steken, gevolgd door op- en aanmerkingen. Universeel voorstel: duim omhoog + duim omlaag

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het probleem met een negatieve beoordeling is dat je clubjes gaat krijgen en die standaard en massaal een berichten van een bepaald kamp een negatieve duimpjes gaat geven. Dit komt de sfeer niet bepaald ten goede en is de reden waarom hier vaak niet voor wordt gekozen. Als oplossing hier zal dat ook niet werken, want de bronoorzaak is het beheer dat amper optreed. Dat zie je hier ook. Er is gewaarschuwd en vervolgens gaat het door onder de neuzen van de moderators, die in plaats van de ergste raddraaiers meteen op pauze zetten kiezen voor nog een waarschuwing.

Gesloten