(Link strak getrokken) Als onze jongen dat soort filmpjes ziet, klikt hij ze weg, want
jullie weten niet waar jullie het over hebben. Toch klopt het bericht. Toen in juni de parallelklas erbij kwam, hebben de persoonlijke verhalen geholpen. Nu hij zelf op stap is, nieuwe mensen ontmoet, ontdekt hij zelf, dat zijn verhaal erin hakt.
Tegelijk vind ik de aandacht voor of het wijzen naar jongeren erg eenzijdig, omdat alle leeftijdsgroepen de adviezen vrolijk negeren. Inclusief de loterijen en energiebedrijven, die weer langs de deuren gaan om hun waren te slijten. Inclusief rollatorschuivers en kinderwagenduwers, die vrolijk de ingangen van winkels blokkeren, terwijl ze elkaar bijpraten.
witte angora schreef: ↑07 aug 2020 07:16
In het artikel, maar ook in andere media zie je de zorgen. Wat opvallend is: net als het forum de afgelopen maanden zo'n 5 dagen voorliep op het nieuws, zo lopen we ook nu weer een aantal dagen/weken voor.
Daar springen er wel een paar uit.
- Ventilatie en verpleeghuizen. Maassluis als voorbeeld. Ik wist niet, dat in Nederland systemen zijn toegestaan, die de lucht hergebruiken. Met de eerste hittegolf van dit jaar, is er voor alle opgehokte ouderen maar 1 advies: ramen open, een gewone ventilator op volle kracht laten draaien en als de ramen niet open kunnen, zelf eropuit gaan en de dag in de buitenlucht, in de schaduw genieten.
- Het opstarten van het onderwijs. Zonder maskerplicht, zonder afstand, zonder ventilatie. En gemeenten hebben geen budget om op korte termijn de gebouwen te verbeteren, zodat het besmettingsrisico echt bijna nul is. Terwijl nieuwe studies bevestigen, dat ook jongeren elkaar kunnen besmetten, zolang ze langere tijd dicht bij elkaar zijn en ongeveer even klein (groot/lang) zijn. Alleen het ziekteverloop wijkt af in vergelijking met oudere leeftijdsgroepen. In de Nederlandse media kwam ik de ondergrens van 15 jaar tegen, elders wordt geen ondergrens meer genomen. Ook kleuters kunnen elkaar besmetten (kinderdagverblijf in Duisburg).