En sommigen zien dan een mondkapjes plicht als de ideale en noodzakelijke oplossing.
Mij is altijd geleerd dat een (maat)regel passend moet zijn en deze is compleet zinloos.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
En sommigen zien dan een mondkapjes plicht als de ideale en noodzakelijke oplossing.
Dat was ook mijn indruk. Spierballenbrief en jezelf verstoppen achter de adviezen, zelf nuchter nadenken en zelf de risico's inschatten is er hier niet bij.
Daar gaat deze mededeling ook heen.
Ik zie die overbelasting eerder in de enorme bureaucratie dan aan de bedden of in de zorg-wooninstellingen.sylvesterb schreef: ↑08 aug 2020 23:01De vraag is ook of een volgende pandemie ook zorgt dat ons zorgstelsel overbelast raakt waardoor je over moet gaan tot dit soort drastische maatregelen als een lock-down.
Ik denk, dat je dan met het vervolg niet meegaat: De mondkapjesplicht zorgt ervoor, dat lokale uitbraken ook lokaal blijven. Alleen bekenden ziek, geen onbekende mensen besmet.
Of dit stand houdt bij de rechtbank is nog niets over te zeggen, om de simpele reden dat de jurisprudentie nog gevormd moet worden. De informatie op de site van de FNV is dan ook niets meer dan de inschatting van de FNV, en zeker nog geen juridisch feit.sylvesterb schreef: ↑08 aug 2020 22:51Een domme directie want dit houdt geen stand bij een rechtbank. Enkel als op het moment dat je op reis gaat er code oranje/rood geld dan heb je geen recht op doorbetaling en kost dit je gewoon vakantie dagen.
Staat allemaal ook netjes op de site van het FNV: https://www.fnv.nl/corona/minder-werk-i ... oor-corona
Uit de lucht gegrepen aanname, op niets gebaseerd.De mondkapjesplicht zorgt ervoor, dat lokale uitbraken ook lokaal blijven. Alleen bekenden ziek, geen onbekende mensen besmet.
Wat zegt die grafiek?
Het zegt vooral dat mensen aan het zoeken zijn naar die getallen die in de juiste weergave hun mening het beste lijken te onderbouwen. Het is vooral redeneren naar het doel toe.
Maar minder dan zonder. In die grafiek gaat het vooral om de daling sinds invoering van de verplichting.
Ik kwam dit gewoon tegen zonder op zoek te zijn en dit zijn cijfers uit een andere regio dan de bekende Europese voorbeelden. De onderliggende gegevens zijn allemaal openbaar, er is niet mee gerommeld.
Deze staat nog open, Angel
Omdat het reisadvies voor Kroatië controleerbaar - op basis van open bronnen - onjuist is.
Check Reopen Europa EU voor de status van de landen, die niet bij de ANWB Reiswijzer vermeld staan. Momenteel alleen Ierland. Andere landen: van verplicht aanmelden voordat je op reis gaat via testen bij aankomst tot 14 dagen ophokplicht. Waarbij België een uitzondering maakt: kom je uit Zeeland, Zuid- of Noord-Holland, dan quarantaine en kom je uit een andere provincie, dan ben je zonder meer welkom.