Uiteraard hebt u nu voor een prikkie Hästens gekocht.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hästensbed op Marktplaats?
Re: Hästensbed op Marktplaats?
@kkt

Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
Sorry Lady ik heb al partner naast me!
en 20% nieuw prijs vind ik redelijk.
En nog iets meer ingeladen wat er ook werd aangeboden.....
Bankstel van 2 en 3 zits 5x verstelbaar dat goed werkte van ook prijzig merkje, geen Seat & Sofa dus. Mooi zacht leder!
Bankstel van 2 en 3 zits 5x verstelbaar dat goed werkte van ook prijzig merkje, geen Seat & Sofa dus. Mooi zacht leder!
Al met al heb ik nog geen antwoord op mijn vraag...
-
StevieNL81
Mijn verwachting is dat het over het algemeen goed zal zitten, MAAR....
Ook bij een echt merk gaat wel eens iets mis. Een stiksel verkeerd, een vlekje of een buts tijdens transport. Soms (en dat lijkt hier) verkopen ze dat spul door aan een tussenhandelaren, waarbij ze inderdaad zoveel mogelijk de oorspronkelijke merknaam verwijderd willen hebben. Zij willen zelf alleen op een "perfect" product hun naam, en omdat dit om rejects etc gaat zijn die niet meer perfect. U kunt er dus ook niet dezelfde eisen aan stellen als aan degene die wel het (echte) label er nog op hebben zitten.
Dus deze werkwijze komt vaker voor, en samen met de vele positieve reviews denk ik dat u niet van namaak of oplichting uit hoeft te gaan.
Maar goed u vraagt om een echte ervaring en die heb ik zelf hier niet.
Ook bij een echt merk gaat wel eens iets mis. Een stiksel verkeerd, een vlekje of een buts tijdens transport. Soms (en dat lijkt hier) verkopen ze dat spul door aan een tussenhandelaren, waarbij ze inderdaad zoveel mogelijk de oorspronkelijke merknaam verwijderd willen hebben. Zij willen zelf alleen op een "perfect" product hun naam, en omdat dit om rejects etc gaat zijn die niet meer perfect. U kunt er dus ook niet dezelfde eisen aan stellen als aan degene die wel het (echte) label er nog op hebben zitten.
Dus deze werkwijze komt vaker voor, en samen met de vele positieve reviews denk ik dat u niet van namaak of oplichting uit hoeft te gaan.
Maar goed u vraagt om een echte ervaring en die heb ik zelf hier niet.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Dank voor de constructive reactie...dit helpt mij verder. Zelf denk ik ook niet dat het om een imitaat ofzo gaat, want dan wordt er niet een exemplaar gemaakt, maar van hetzelfde model meerdere aantallen. Enige punt is dat er ook bedden tussenzitten die niet meer door Hästens worden gevoerd.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
Ik denk gezien oude modellen dat een Failliete winkel met show modellen en ook enkele overjarige is opgekocht.
Omdat het geen echte Bedden winkel is en nog verouderde en gereinigde daalde de waarde.
Maar ik wil een eventuele handelaar in gebruikte niet uit sluiten... nu natte topper, net met stoom gereinigd en viel erg mee.
Heb wel elders dubieuze die er op lijkt gezien maar daar zat geen enkel merk op.
Dan kun je het er ook niet af halen of ze moeten valse labels geplakt hebben....ooit,
Hästens zal zeker hierop controleren en hard optreden en laten vernietigen voor behoud van hun naam.
Een foto of vraag naar importeur kan veel duidelijk maken als je nog twijfelde...
Ik heb een nog leverbare en die winkel verkoopt ze nog steeds.... zelfs een bon uit 2016 gekregen!
Alleen merkjes verwijderen... daar heb ik twijfels over.....en zonder foto kan ik niets vergelijken...
In deze regio zit ook een winkel dus maak foto van alles wat je vond.....en eigenaren en/of winkel kan je helpen....
En die regio van jou leverancier... kom ik voorlopig niet helaas.
Omdat het geen echte Bedden winkel is en nog verouderde en gereinigde daalde de waarde.
Maar ik wil een eventuele handelaar in gebruikte niet uit sluiten... nu natte topper, net met stoom gereinigd en viel erg mee.
Heb wel elders dubieuze die er op lijkt gezien maar daar zat geen enkel merk op.
Dan kun je het er ook niet af halen of ze moeten valse labels geplakt hebben....ooit,
Hästens zal zeker hierop controleren en hard optreden en laten vernietigen voor behoud van hun naam.
Een foto of vraag naar importeur kan veel duidelijk maken als je nog twijfelde...
Ik heb een nog leverbare en die winkel verkoopt ze nog steeds.... zelfs een bon uit 2016 gekregen!
Alleen merkjes verwijderen... daar heb ik twijfels over.....en zonder foto kan ik niets vergelijken...
In deze regio zit ook een winkel dus maak foto van alles wat je vond.....en eigenaren en/of winkel kan je helpen....
En die regio van jou leverancier... kom ik voorlopig niet helaas.
Normaal laat Hästens foute productie vernietigen, aldus een kennis van mij met een beddenzaak. Dit aanbod moet wel via een achterdeur op de verkoopsite zijn beland.
Ik zou zo'n bed niet kopen, eerder zoeken naar een ander merk, dat beter bij het budget past, vanwege verkrijgbaarheid en garantie.
Ik zou zo'n bed niet kopen, eerder zoeken naar een ander merk, dat beter bij het budget past, vanwege verkrijgbaarheid en garantie.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
StevieNL81
Ok...nou ja een simpele Google search op Hästens outlet levert wel enkele hits op... vorig seizoen modellen. Dat zou t wel kunnen zijn. En wellicht als die een buts krijgen dan komen ze bij de verkoper uit dit topic uit.
-
moederslink
Ik heb hier geen ervaring mee, maar kan u wel een tip geven :
ga eens naar een Hastens speciaalzaak waar ze de echte verkopen , ga er eens op liggen en vraag de verkoper naar de " zgn imitatie/ outlet " bedden en in hoeverre deze circuleren en wat hij daarvan weet.
Maak van het bed aan alle kanten foto.s en ga dan nog eens naar Ridderkerk , ga daar ook eens op liggen en maak daar ook aan alle kanten foto.s van en vraag naar de garantie.
Let op alle details en bekijk thuis heel goed de verschillen en beslis dan pas.
Jablan
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
https://www.hastens.com/nl/bedden/adjustable
Vanaf €17980,- dus niet goedkoopste nu....
Als ik de Marktplaats prijzen zie heb ik al twijfels...
Straks even knopje drukken en TV kijken vanavond uit bed....
Ik ben tevreden met 2e hands Bed, echt handwerk dus enige afwijking is altijd mogelijk.
Denk dat herstel eerder plaats vind dan vernietigen.
https://www.hastens.com/nl/bedden/marquis of de Budget versie vanaf maar €5500,-
En hier oude nieuws met slotje erop...
Bagger bed, duur en nooit kopen maar als er toen al zoveel gestopt zijn en geen service leverden is het mogelijk
dat dit bij handelaren is gekomen.....
meubels-f14/haestens-bedden-t32062.html
Maar het is niet uit te sluiten dat er Boxspring verkopers iets maakte wat er op lijkt en zo de naam toen verziekten!
Vanaf €17980,- dus niet goedkoopste nu....
Als ik de Marktplaats prijzen zie heb ik al twijfels...
Straks even knopje drukken en TV kijken vanavond uit bed....
Ik ben tevreden met 2e hands Bed, echt handwerk dus enige afwijking is altijd mogelijk.
Denk dat herstel eerder plaats vind dan vernietigen.
https://www.hastens.com/nl/bedden/marquis of de Budget versie vanaf maar €5500,-
En hier oude nieuws met slotje erop...
Bagger bed, duur en nooit kopen maar als er toen al zoveel gestopt zijn en geen service leverden is het mogelijk
dat dit bij handelaren is gekomen.....
meubels-f14/haestens-bedden-t32062.html
Maar het is niet uit te sluiten dat er Boxspring verkopers iets maakte wat er op lijkt en zo de naam toen verziekten!
Het sprookjesboek raakt alsmaar voller.Komkommertijd schreef: ↑10 aug 2020 18:58Sorry Lady ik heb al partner naast me!
sjohie
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
Ik zocht voor Topic starter en vond een alles moet voor 21 augustus weg zijn!
Als trouwe Ikea klant zeer tevreden.... en zag nog meer staan!
Ik keek eerst online voor geen misser....
Deze online is huidige prijs, in 2016 was al flink lagere....
En nog leuke andere zaken... erbij....
Mijn nieuwe huis heeft meubels die niet echt meer goed passen of slijtage vertoonde en dit was
erg veel in mijn smaak... en ja, Ikea is nog goed, maar alles voor die 20%, laadbak overvol....
Ik was verbaast over alle bonnen, bewijs voor leeftijd product en ooit nieuwe prijzen!
Dit komt 2e hands zelden tegen... en vaak is 1 jaar oude laptop een gepoetste uit 2014 of zo....
Eerlijke mensen uit de betere buurten... De PC Hoofdstaat verkopers....
En dan geen plastic tasje voor je papieren maar een tasje van duur merk....
Moet nog zoeken hoeveel daar de prijs van hoorde te zijn... mijn vrouw is blij met een dure merk tasje!
Gratis Louise Vuitton erbij! Wat zullen de buren wel niet gaan denken.. van Zeeman naar dit soort prijzen?
Als trouwe Ikea klant zeer tevreden.... en zag nog meer staan!
Ik keek eerst online voor geen misser....
Deze online is huidige prijs, in 2016 was al flink lagere....
En nog leuke andere zaken... erbij....
Mijn nieuwe huis heeft meubels die niet echt meer goed passen of slijtage vertoonde en dit was
erg veel in mijn smaak... en ja, Ikea is nog goed, maar alles voor die 20%, laadbak overvol....
Ik was verbaast over alle bonnen, bewijs voor leeftijd product en ooit nieuwe prijzen!
Dit komt 2e hands zelden tegen... en vaak is 1 jaar oude laptop een gepoetste uit 2014 of zo....
Eerlijke mensen uit de betere buurten... De PC Hoofdstaat verkopers....
En dan geen plastic tasje voor je papieren maar een tasje van duur merk....
Moet nog zoeken hoeveel daar de prijs van hoorde te zijn... mijn vrouw is blij met een dure merk tasje!
Gratis Louise Vuitton erbij! Wat zullen de buren wel niet gaan denken.. van Zeeman naar dit soort prijzen?
-
Komkommertijd
Nu prima geslapen maar......
Hästens heeft waardeloze website!
De Ikea, geen sinds 1852 maar wel website met meer info.
De oude te koop aangeboden en iedereen ziet welke materialen, maten en gewicht...
Beide Zweedse bedrijven... trouwens....
Gelukkig gister geholpen door stevige buren voor deze Hästens geen idee hoeveel deze KILO knaller!
Dus als Topic starter of andere gebruikte of bij een handelaar willen kopen?
Gezond bed met gratis Rugklachten gaat iets te ver maar komt wel redelijk in de buurt!
Ik denk aan dubbele en koste vele biertjes....
En vandaag kwamen de buren terug....
Hebben oude piepshow boxen met roestige veren... Ikea al weer weg!
Maar als ik ooit ga verhuizen, verkoop 't Kot wel met bed... duur en zware... nooit meer...!
Geholpen met opladen maar trap op en .....
Waarom geven gerenommeerde firma als Hästens zo weinig info?
Of moet ik straks de buurt af voor nog 3 weegschalen lenen?
Hästens heeft waardeloze website!
De Ikea, geen sinds 1852 maar wel website met meer info.
De oude te koop aangeboden en iedereen ziet welke materialen, maten en gewicht...
Beide Zweedse bedrijven... trouwens....
Gelukkig gister geholpen door stevige buren voor deze Hästens geen idee hoeveel deze KILO knaller!
Dus als Topic starter of andere gebruikte of bij een handelaar willen kopen?
Gezond bed met gratis Rugklachten gaat iets te ver maar komt wel redelijk in de buurt!
Ik denk aan dubbele en koste vele biertjes....
En vandaag kwamen de buren terug....
Hebben oude piepshow boxen met roestige veren... Ikea al weer weg!
Maar als ik ooit ga verhuizen, verkoop 't Kot wel met bed... duur en zware... nooit meer...!
Geholpen met opladen maar trap op en .....
Waarom geven gerenommeerde firma als Hästens zo weinig info?
Of moet ik straks de buurt af voor nog 3 weegschalen lenen?
Vreemd verhaal dat labels zijn verwijderd. Het merk mag dan zijn naam en logo beschermd hebben, maar zolang de verkoper zich niet uit als dealer van het merk en zich ook niet zo gedraagt mogen labels best eraan blijven zitten. Temeer als duidelijk wordt gemaakt dat het restanten zijn uit een winkel o.i.d. Immers, als je een Rolls Royce rijdt en deze op marktplaats verkoopt hoef je toch ook niet de R.R. logo's en emblemen te verwijderen? Als ik verkoper zou zijn, zou ik juist alle logo's en merknamen er zo origineel mogelijk op en aan willen hebben. Dan kan je pas echt laten zien dat je origineel merk voordeliger verkoopt.
Dat bij de marktplaats genoemde advertenties mobiele telefoonnummer, geeft met een snelle google-actie, een club met de naam "OUTLET MATRASSEN ". Nou krijg ik altijd mild verdacht gevoelens bij bedrijven die de eigen bedrijfsnaam met hoofdletters schrijven, en op geen enkel facebook bericht reageren, behalve met het noemen van dat mobiele nummer. Je zou bijna denken dat ze geen digitale sporen van communicatie achter willen laten. Verder staat bij veel aangeboden waren "Zo goed als nieuw", wat dus iets anders als een restpartij van de fabrikant zelf is waar de hand op hebben weten te leggen, want die zou je volgens mij best met droge ogen als nieuw aan kunnen bieden? 3e jeukpunt, op een geadverteerde Hästens matras die ze voor 3250 euro te koop aanbieden, accepteren ze een voorlopig bod van 2000 euro, da's wel een aardig lagere prijs.
Ik vind het toch wat twijfelachtig allemaal, zeker als je weet dat ze overal labels uit knippen. Dat hoeft helemaal niet, zoals hierboven al betoogd is. De redenen om dat wél te doen zijn velerlei, maar meestal niet bijster eerbaar.
Ik vind het toch wat twijfelachtig allemaal, zeker als je weet dat ze overal labels uit knippen. Dat hoeft helemaal niet, zoals hierboven al betoogd is. De redenen om dat wél te doen zijn velerlei, maar meestal niet bijster eerbaar.