Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Jablan »

Radar schreef:
12 aug 2020 19:03
We begrijpen dat jullie vinden dat de balans momenteel wat te mild is. Prima, dan gaan we het een tijdje wat strenger proberen. ^FG
Ik vind het eigenlijk de laatste tijd prima gaan. De ene keer wat humor, de andere keer wat scherper, in principe worden ingrepen voldoende toegelicht en na verloop van tijd zie je, dat het effect heeft.

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Joke12345 schreef:
12 aug 2020 15:49
Er wordt zie ik vaker gesproken over de functie van de moderatie in relatie tot de zogenoemde persoonlijke benadering. Die laatste heb ik ook ervaren. Als nieuwkomer op het forum werd ik verrast door overdadige reacties van sommige deelnemers op mijn verhaal. Enkele schoten als het ware iedere zin van mij afzonderlijk af. Ik werd ook onder druk gezet door iemand om op al zijn stellingen te reageren. Echter toen ik dat ten langen leste toch maar deed kwam een ander met het verwijt dat ik ‘geen wraak moest nemen’. Een heel aparte interpretatie.
Het is heel gebruikelijk op een forum om punt voor punt de vragen/verwijten te beantwoorden. Dit weerleggen met bewijzen is ook heel gebruikelijk. Non-stop onzin verspreiden, fake nieuws e.d. zou door de moderatie gewoon moeten worden opgepakt, omdat het constructief niets bijdraagt en het topic enkel uit wraak wordt gemaakt.
Joke12345 schreef:
12 aug 2020 15:49
Toen ik bij een lotgenoot een reactie plaatste werd ik door een van de ‘schriftgeleerden’ achtervolgd met de mededeling dat ik ‘geen oud topic moest heropenen om mijn gelijk te halen’. Alweer zo’n onbegrijpelijke uitleg. Ik dacht dat ik op een consumentenforum zat waar mensen elkaar helpen en lotgenoten ervaringen kunnen uitwisselen. Dan verwacht je toch een andere benadering.
Wel eerlijk blijven. Je reageerde in een topic over Paypal maar met een compleet andere situatie. En op forums wordt het als heel irrirant en onnodig gezien om topics van enkele maanden oud te vervuilen. Je bijdrage in dat topic had immers niet te maken met TS zijn probleem.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door berndv »

Jose2501 schreef:
13 aug 2020 08:12
5. Consumentenkwesties zijn jullie core business. Is het niet beter om discussie onderwerpen als racisme, Covid, euthanasie, ziektes enz. niet toe te staan?
Waarom zijn die aangehaalde onderwerpen geen consumentenkwesties dan? Covid heeft wel degelijk met consumentenzaken te maken, vooral de maatregelen en impact van die maatregelen raken veel consumentenkwesties. Euthanasie hoort hier ook niet thuis. Vragen over ziektes kunnen heel breed zijn. Ervaringen met medicijnen bijvoorbeeld, als je medicijnen gebruikt, ben je klant bij een apotheek, dus consument. Maar tips en adviezen over medicijngebruik horen hier naar mijn mening ook zeker niet thuis.

scontra
Berichten: 3962
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door scontra »

Jose2501 schreef:
13 aug 2020 08:12
Geachte redactie,


2. Is het een idee om stagiaires in te zetten om alle berichten die worden ingebracht continue te controleren?

Succes Jose
Modereren is een 'kunst op zich" (een vak) en dat kun je zeker niet aan onervaren invalkrachten overlaten.
De door de wol geverfde deelnemers zouden er nog moeite mee hebben, al zijn er enkelen die daar vast anders over zullen denken.
Zelfs moderatoren met ruime ervaring gaan met enige regelmaat de fout in en daarmee wordt wel aangetoond dat het geen 'vakantie baantje" is.

Moneyman
Berichten: 31256
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

En welke winst wordt er dan geboekt?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
13 aug 2020 10:22
En welke winst wordt er dan geboekt?
>>
Dan kan er wellicht een patroon herkend worden.
Sommige patronen worden alleen duidelijk als je alles volgt en niet af en toe een stukje leest.
De stagiair kan dat patroon dan ook aangeven aan de Mods.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door berndv »

Jose2501 schreef:
13 aug 2020 08:12
4. De meldknop voor bezoekers te blokkeren of weg te halen zodat de een de ander pesten met als doel een ban aan te naaien niet meer mogelijk is?
een ban gebeurt volgensmij niet op basis van de meldknop maar op basis van beoordelingen van de meldingen door moderatoren. Ik zie niet in wat het verwijderen van de meldknop voor nut heeft, anders dan dat stagiaires diezelfde melding doen aan de moderatoren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Wellicht kunnen de Mods gebruik maken van de dislike functie.
Dan moet de poster zelf gaan kijken waarom de mods dit aangeven?

kuklos
Berichten: 10163
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:44
Wellicht kunnen de Mods gebruik maken van de dislike functie.
Dan moet de poster zelf gaan kijken waarom de mods dit aangeven?
Zonder uitleg blijft het raden. Daar heb je dan als poster die een dislike van een mod heeft gekregen helemaal niets aan.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
13 aug 2020 10:51
hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:44
Wellicht kunnen de Mods gebruik maken van de dislike functie.
Dan moet de poster zelf gaan kijken waarom de mods dit aangeven?
Zonder uitleg blijft het raden. Daar heb je dan als poster die een dislike van een mod heeft gekregen helemaal niets aan.
>>
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens.
Als je een dislike krijgt zal het (vaak) duidelijk zijn waarom.
Als je het niet weet, kun je er om vragen.
Volgens mij kunnen mods ook een "like" geven om de TS aan te geven dat een post "betrouwbaar" is

kuklos
Berichten: 10163
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:53
kuklos schreef:
13 aug 2020 10:51
hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:44
Wellicht kunnen de Mods gebruik maken van de dislike functie.
Dan moet de poster zelf gaan kijken waarom de mods dit aangeven?
Zonder uitleg blijft het raden. Daar heb je dan als poster die een dislike van een mod heeft gekregen helemaal niets aan.
>>
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens.
Als je een dislike krijgt zal het (vaak) duidelijk zijn waarom.
Als je het niet weet, kun je er om vragen.
Volgens mij kunnen mods ook een "like" geven om de TS aan te geven dat een post "betrouwbaar" is
Oftewel, het is dus niet duidelijk en we gaan enorm veel mailverkeer richting de mods creëren om duidelijk te krijgen waarom ze disliken.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
13 aug 2020 10:58
hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:53
kuklos schreef:
13 aug 2020 10:51


Zonder uitleg blijft het raden. Daar heb je dan als poster die een dislike van een mod heeft gekregen helemaal niets aan.
>>
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens.
Als je een dislike krijgt zal het (vaak) duidelijk zijn waarom.
Als je het niet weet, kun je er om vragen.
Volgens mij kunnen mods ook een "like" geven om de TS aan te geven dat een post "betrouwbaar" is
Oftewel, het is dus niet duidelijk en we gaan enorm veel mailverkeer richting de mods creëren om duidelijk te krijgen waarom ze disliken.
>>
Je geeft hier min of meer mee aan dat de Mods wel heeeeeeel veeeeeeel gaan disliken?

kuklos
Berichten: 10163
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:59
Oftewel, het is dus niet duidelijk en we gaan enorm veel mailverkeer richting de mods creëren om duidelijk te krijgen waarom ze disliken.
>>
Je geeft hier min of meer mee aan dat de Mods wel heeeeeeel veeeeeeel gaan disliken?
[/quote]

Nee, ik geef aan dat mensen bij elke dislike de mods gaan mailen. En als ze het met de uitleg oneens zijn nogmaals gaan mailen.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
13 aug 2020 11:02
hebra98 schreef:
13 aug 2020 10:59
Oftewel, het is dus niet duidelijk en we gaan enorm veel mailverkeer richting de mods creëren om duidelijk te krijgen waarom ze disliken.
>>
Je geeft hier min of meer mee aan dat de Mods wel heeeeeeel veeeeeeel gaan disliken?
Nee, ik geef aan dat mensen bij elke dislike de mods gaan mailen. En als ze het met de uitleg oneens zijn nogmaals gaan mailen.
[/quote]
>>
Nogmaals, dat is jouw mening.
Als ik zie dat ik een dislike krijg van Mods ( wat ze doen als iets in strijd is met huisregels) dan kan ik dat zelf ook wel zien als ik lees wat mijn post is.
Ga je off-topic dan weet je dat. Discrimineer je dan weet iedereen dat.. Val je aan op een persoon, enz enz
En willen we het hier beter... of hetzelfde houden?

Krijg je vele dislikes dan kan dat een teken (cumulatief) zijn dat je een sfeer bepalend (negatief) element bent op dit Forum!!

kuklos
Berichten: 10163
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:07
Nogmaals, dat is jouw mening.
Wees dan eerlijk en geef aan dat het jouw mening is dat het geen probleem gaat opleveren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Heel eerlijk...
Het maakt mij niet uit wat ik of ieder ander vindt van mijn voorstel.
Het is meer een voorstel naar de Mods.
Vinden ze het niets, prima...
Het is daarom ook alleen een idee en voorstel.

Algemeen gezien.....
Wil ik wel aangeven dat het meestal de overtreders zijn die liever een regel tegen houden.
En als je nog nooit een waarschuwing hebt gehad, heb je ook weinig te vrezen, toch?
Heb je veel waarschuwingen al gehad... Dan wel.

En meestal zal men rekening houden met de opstelling van een Post als men verwacht dat het niet door de Mods beugel kan.

kuklos
Berichten: 10163
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:20
Algemeen gezien.....
Wil ik wel aangeven dat het meestal de overtreders zijn die liever een regel tegen houden.
BS. Een regel kan vanwege heel veel manieren worden tegengehouden. In dit geval omdat het niks toevoegt of oplost.
hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:20
En meestal zal men rekening houden met de opstelling van een Post als men verwacht dat het niet door de Mods beugel kan.
Nu ook al kunnen mods ingrijpen en het helpt niet. Doch als een post gedisliked wordt zou het wel helpen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

kuklos schreef:
13 aug 2020 11:22
hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:20
Algemeen gezien.....
Wil ik wel aangeven dat het meestal de overtreders zijn die liever een regel tegen houden.
BS. Een regel kan vanwege heel veel manieren worden tegengehouden. In dit geval omdat het niks toevoegt of oplost.
hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:20
En meestal zal men rekening houden met de opstelling van een Post als men verwacht dat het niet door de Mods beugel kan.
Nu ook al kunnen mods ingrijpen en het helpt niet. Doch als een post gedisliked wordt zou het wel helpen?
>>
BS?? Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.

kuklos
Berichten: 10163
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »

hebra98 schreef:
13 aug 2020 11:25
BS?? Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.
Hou toch op. Ik schiet je idee af.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door moederslink »

Over het algemeen ben ik best tevreden over dit forum en de moderatie.
En de ene moderator is ook nog eens de andere niet.
We moeten blijven doorgaan om elkaar te corrigeren , maar het is ook een afspiegeling van de maatschappij, de een pikt niets en gaat vol in de verdediging / aanval , een ander zegt ok en maakt even pas op de plaats en kijkt in de spiegel.
Wat mijzelf vaak opvalt is dat er dezelfde soort reacties komen , dat betekent m.i. dat voorgaande reacties gewoon niet gelezen worden en dat zou beslist wél moeten gebeuren.
Dat voorkomt éénduidige antwoorden.

Het niet reageren van de 1 postposters vind ik ook vervelend, of ze weten het niet of het boeit niet.
Dat zou in de huisregels , bij het registreren, opgenomen kunnen worden, je wordt " lid " en je wordt geacht te reageren.
Wordt er niet gereageerd door de TS , dan misschien eerder een slotje er op , anders wordt er eindeloos verder gediscussieerd tussen forummers .

Gesloten