Ik vind het eigenlijk de laatste tijd prima gaan. De ene keer wat humor, de andere keer wat scherper, in principe worden ingrepen voldoende toegelicht en na verloop van tijd zie je, dat het effect heeft.
Feedback op het Forum - deel 3
Re: Feedback op het Forum - deel 3
-
- Berichten: 5052
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Het is heel gebruikelijk op een forum om punt voor punt de vragen/verwijten te beantwoorden. Dit weerleggen met bewijzen is ook heel gebruikelijk. Non-stop onzin verspreiden, fake nieuws e.d. zou door de moderatie gewoon moeten worden opgepakt, omdat het constructief niets bijdraagt en het topic enkel uit wraak wordt gemaakt.Joke12345 schreef: ↑12 aug 2020 15:49Er wordt zie ik vaker gesproken over de functie van de moderatie in relatie tot de zogenoemde persoonlijke benadering. Die laatste heb ik ook ervaren. Als nieuwkomer op het forum werd ik verrast door overdadige reacties van sommige deelnemers op mijn verhaal. Enkele schoten als het ware iedere zin van mij afzonderlijk af. Ik werd ook onder druk gezet door iemand om op al zijn stellingen te reageren. Echter toen ik dat ten langen leste toch maar deed kwam een ander met het verwijt dat ik ‘geen wraak moest nemen’. Een heel aparte interpretatie.
Wel eerlijk blijven. Je reageerde in een topic over Paypal maar met een compleet andere situatie. En op forums wordt het als heel irrirant en onnodig gezien om topics van enkele maanden oud te vervuilen. Je bijdrage in dat topic had immers niet te maken met TS zijn probleem.Joke12345 schreef: ↑12 aug 2020 15:49Toen ik bij een lotgenoot een reactie plaatste werd ik door een van de ‘schriftgeleerden’ achtervolgd met de mededeling dat ik ‘geen oud topic moest heropenen om mijn gelijk te halen’. Alweer zo’n onbegrijpelijke uitleg. Ik dacht dat ik op een consumentenforum zat waar mensen elkaar helpen en lotgenoten ervaringen kunnen uitwisselen. Dan verwacht je toch een andere benadering.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Waarom zijn die aangehaalde onderwerpen geen consumentenkwesties dan? Covid heeft wel degelijk met consumentenzaken te maken, vooral de maatregelen en impact van die maatregelen raken veel consumentenkwesties. Euthanasie hoort hier ook niet thuis. Vragen over ziektes kunnen heel breed zijn. Ervaringen met medicijnen bijvoorbeeld, als je medicijnen gebruikt, ben je klant bij een apotheek, dus consument. Maar tips en adviezen over medicijngebruik horen hier naar mijn mening ook zeker niet thuis.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Modereren is een 'kunst op zich" (een vak) en dat kun je zeker niet aan onervaren invalkrachten overlaten.
De door de wol geverfde deelnemers zouden er nog moeite mee hebben, al zijn er enkelen die daar vast anders over zullen denken.
Zelfs moderatoren met ruime ervaring gaan met enige regelmaat de fout in en daarmee wordt wel aangetoond dat het geen 'vakantie baantje" is.
Erthanax
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Feedback op het Forum - deel 3
En welke winst wordt er dan geboekt?
Re: Feedback op het Forum - deel 3
een ban gebeurt volgensmij niet op basis van de meldknop maar op basis van beoordelingen van de meldingen door moderatoren. Ik zie niet in wat het verwijderen van de meldknop voor nut heeft, anders dan dat stagiaires diezelfde melding doen aan de moderatoren.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Wellicht kunnen de Mods gebruik maken van de dislike functie.
Dan moet de poster zelf gaan kijken waarom de mods dit aangeven?
Dan moet de poster zelf gaan kijken waarom de mods dit aangeven?
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens.
Als je een dislike krijgt zal het (vaak) duidelijk zijn waarom.
Als je het niet weet, kun je er om vragen.
Volgens mij kunnen mods ook een "like" geven om de TS aan te geven dat een post "betrouwbaar" is
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Oftewel, het is dus niet duidelijk en we gaan enorm veel mailverkeer richting de mods creëren om duidelijk te krijgen waarom ze disliken.hebra98 schreef: ↑13 aug 2020 10:53>>
Ik respecteer je mening, maar ben het er niet mee eens.
Als je een dislike krijgt zal het (vaak) duidelijk zijn waarom.
Als je het niet weet, kun je er om vragen.
Volgens mij kunnen mods ook een "like" geven om de TS aan te geven dat een post "betrouwbaar" is
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>kuklos schreef: ↑13 aug 2020 10:58Oftewel, het is dus niet duidelijk en we gaan enorm veel mailverkeer richting de mods creëren om duidelijk te krijgen waarom ze disliken.
Je geeft hier min of meer mee aan dat de Mods wel heeeeeeel veeeeeeel gaan disliken?
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>
Je geeft hier min of meer mee aan dat de Mods wel heeeeeeel veeeeeeel gaan disliken?
[/quote]
Nee, ik geef aan dat mensen bij elke dislike de mods gaan mailen. En als ze het met de uitleg oneens zijn nogmaals gaan mailen.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Nee, ik geef aan dat mensen bij elke dislike de mods gaan mailen. En als ze het met de uitleg oneens zijn nogmaals gaan mailen.
[/quote]
>>
Nogmaals, dat is jouw mening.
Als ik zie dat ik een dislike krijg van Mods ( wat ze doen als iets in strijd is met huisregels) dan kan ik dat zelf ook wel zien als ik lees wat mijn post is.
Ga je off-topic dan weet je dat. Discrimineer je dan weet iedereen dat.. Val je aan op een persoon, enz enz
En willen we het hier beter... of hetzelfde houden?
Krijg je vele dislikes dan kan dat een teken (cumulatief) zijn dat je een sfeer bepalend (negatief) element bent op dit Forum!!
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Heel eerlijk...
Het maakt mij niet uit wat ik of ieder ander vindt van mijn voorstel.
Het is meer een voorstel naar de Mods.
Vinden ze het niets, prima...
Het is daarom ook alleen een idee en voorstel.
Algemeen gezien.....
Wil ik wel aangeven dat het meestal de overtreders zijn die liever een regel tegen houden.
En als je nog nooit een waarschuwing hebt gehad, heb je ook weinig te vrezen, toch?
Heb je veel waarschuwingen al gehad... Dan wel.
En meestal zal men rekening houden met de opstelling van een Post als men verwacht dat het niet door de Mods beugel kan.
Het maakt mij niet uit wat ik of ieder ander vindt van mijn voorstel.
Het is meer een voorstel naar de Mods.
Vinden ze het niets, prima...
Het is daarom ook alleen een idee en voorstel.
Algemeen gezien.....
Wil ik wel aangeven dat het meestal de overtreders zijn die liever een regel tegen houden.
En als je nog nooit een waarschuwing hebt gehad, heb je ook weinig te vrezen, toch?
Heb je veel waarschuwingen al gehad... Dan wel.
En meestal zal men rekening houden met de opstelling van een Post als men verwacht dat het niet door de Mods beugel kan.
Re: Feedback op het Forum - deel 3
BS. Een regel kan vanwege heel veel manieren worden tegengehouden. In dit geval omdat het niks toevoegt of oplost.
Nu ook al kunnen mods ingrijpen en het helpt niet. Doch als een post gedisliked wordt zou het wel helpen?
Re: Feedback op het Forum - deel 3
>>
BS?? Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Feedback op het Forum - deel 3
Over het algemeen ben ik best tevreden over dit forum en de moderatie.
En de ene moderator is ook nog eens de andere niet.
We moeten blijven doorgaan om elkaar te corrigeren , maar het is ook een afspiegeling van de maatschappij, de een pikt niets en gaat vol in de verdediging / aanval , een ander zegt ok en maakt even pas op de plaats en kijkt in de spiegel.
Wat mijzelf vaak opvalt is dat er dezelfde soort reacties komen , dat betekent m.i. dat voorgaande reacties gewoon niet gelezen worden en dat zou beslist wél moeten gebeuren.
Dat voorkomt éénduidige antwoorden.
Het niet reageren van de 1 postposters vind ik ook vervelend, of ze weten het niet of het boeit niet.
Dat zou in de huisregels , bij het registreren, opgenomen kunnen worden, je wordt " lid " en je wordt geacht te reageren.
Wordt er niet gereageerd door de TS , dan misschien eerder een slotje er op , anders wordt er eindeloos verder gediscussieerd tussen forummers .
En de ene moderator is ook nog eens de andere niet.
We moeten blijven doorgaan om elkaar te corrigeren , maar het is ook een afspiegeling van de maatschappij, de een pikt niets en gaat vol in de verdediging / aanval , een ander zegt ok en maakt even pas op de plaats en kijkt in de spiegel.
Wat mijzelf vaak opvalt is dat er dezelfde soort reacties komen , dat betekent m.i. dat voorgaande reacties gewoon niet gelezen worden en dat zou beslist wél moeten gebeuren.
Dat voorkomt éénduidige antwoorden.
Het niet reageren van de 1 postposters vind ik ook vervelend, of ze weten het niet of het boeit niet.
Dat zou in de huisregels , bij het registreren, opgenomen kunnen worden, je wordt " lid " en je wordt geacht te reageren.
Wordt er niet gereageerd door de TS , dan misschien eerder een slotje er op , anders wordt er eindeloos verder gediscussieerd tussen forummers .