Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij draait het forum tot (bijna) volle tevredenheid van de meeste stamgasten. Schattig dat een nieuwkomer een hoop open deuren intrapt in het feedbacktopic, maar voor wie is dat bedoeld?

Zoals bekend overweeg ik naar een heel andere regio te verhuizen. Wat ik meerdere malen heb aangegeven, is dat ik me moet aanpassen aan de nieuwe omgeving. Andersom kan ik het niet verwachten, laat staan eisen. Daarom is het zaak om me goed te realiseren of de nieuwe plek past bij wie ik ben. Zo ja, dan kan ik er wonen, zo nee, dan kan ik er beter weg blijven.

Volgens mij is het met fora nauwelijks anders. Je accepteert hoe het gaat, en pas na verloop van een lange, zeer lange tijd kun je eens proberen wat kleine dingen te veranderen mits je zelf altijd het goede voorbeeld hebt gegeven.

Het is dat ik de quotes kan lezen, maar ik prijs me gelukkig met het negeerlijstje en dat een zekere nieuwkomer daar al een tijdje op staat. En er nog een zeer lange tijd op blijft.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
23 aug 2020 23:15
Volgens mij draait het forum tot (bijna) volle tevredenheid van de meeste stamgasten.
Getuigen de recente forse kritiek op het beheer kan het niet anders dan dat dit onjuist is.

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

PietertjeTwee begrijpt het helaas nog steeds niet. Dit topic is voor Feedback op de moderatie en niet om een ander lid uit deze fijne community te bekritiseren.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Schattig dat een nieuwkomer een hoop open deuren intrapt in het feedbacktopic, maar voor wie is dat bedoeld?“
en
“Volgens mij is het met fora nauwelijks anders. Je accepteert hoe het gaat, en pas na verloop van een lange, zeer lange tijd kun je eens proberen wat kleine dingen te veranderen mits je zelf altijd het goede voorbeeld hebt gegeven. “

Getuigt dit juist niet van: “wij” zullen wel bepalen wat wel of niet mag veranderen op dit forum. En die “wij” zijn dan forummers die al geruime tijd mee gaan hier? Een zekere hoogmoed?
Precies waar ik tegen aan liep en PB’s over kreeg toen ik net op het forum mee schreef en waarover schande werd gesproken toen dit bekend werd?

Waarom zou een nieuwe forummer, die misschien al jaren meeleest, geen kritiek op dit forum mogen hebben en dit pas na lange, zeer lange tijd eens mogen proberen?
Het idee alleen al, echt bespottelijk.
Valt het dan niemand op dat het maar een heel klein kringetje is van mensen die hier vaak reageren. Goh, waarom zouden zich toch geen nieuwkomers melden en regelmatig meepraten?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
24 aug 2020 07:28
PietertjeTwee begrijpt het helaas nog steeds niet. Dit topic is voor Feedback op de moderatie en niet om een ander lid uit deze fijne community te bekritiseren.
Wat een eenzijdige kijk op de zaken. Dat "andere lid uit deze fijne community" doet zelf ook weinig anders dan andere leden bekritiseren. Dáár hoor ik je niet over.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
24 aug 2020 08:36
Getuigt dit juist niet van: “wij” zullen wel bepalen wat wel of niet mag veranderen op dit forum. En die “wij” zijn dan forummers die al geruime tijd mee gaan hier? Een zekere hoogmoed?
Volgens mij begrijp jij niet zo goed wat ik bedoel. Natuurlijk mogen nieuwkomers positieve bijdragen geven. Maar zoals het hier gaat, eventjes een aantal mensen flink de les lezen, sorry...

Leer eerst maar eens de mores en sores kennen, dan pas snap je wat er wel of niet anders kan. Heeft niks te maken met hoogmoed van de vaste stamgasten. Het is eerder hoogmoed dat een zeker iemand wel even het forum naar zijn hand zal zetten. Net zoals hij de redactie wel even naar zijn hand zou zetten met zijn topics die eigenlijk nergens over gingen.

En het leuke is, als hij de forumregels zou lezen, dan zie je dat 'schreeuwen', dus schrijven in hoofdletters, niet echt gewenst is. Laat hem eerst maar eens in de spiegel kijken voor hij anderen aanspreekt.

Maar goed, het wordt weer feedback op elkaar in plaats van feedback op de moderatie.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik denk dat de stamgasten vergeten dat ze ook alleen maar als GAST op bezoek zijn, net als ieder ander lid hier.
Een nieuw TS dient gewoon met respect benadert te worden, want dat is een gast van Radar, niet van "de stamgasten".
En dat een TS niet vooraf onderzoek heeft gedaan en eigenlijk zelf schuld heeft aan zijn eigen probleem neemt niet weg dat hij, met melden van zijn probleem, wellicht anderen kan behoeden voor dezelfde fout.

En nogmaals, we weten niet hoeveel mensen WEL baat hebben bij de gemelde ellende van ieder ander.
Want alleen "hun" met problemen, tref je uiteindelijk hier.

En dan nog.
Iemand die hier berichten eerst leest en ziet hoe de reacties zijn, die bedenkt zich wellicht wel 3 keer voor hij een Topic start.
De drempel word alleen maar hoger want je wordt toch als zoveelste looser aangemerkt, in vele gevallen.
Laatst gewijzigd door hebra98 op 24 aug 2020 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
23 aug 2020 23:21
witte angora schreef:
23 aug 2020 23:15
Volgens mij draait het forum tot (bijna) volle tevredenheid van de meeste stamgasten.
Getuigen de recente forse kritiek op het beheer kan het niet anders dan dat dit onjuist is.

Dit lijkt me idd. Grote onzin. Het gaat op zijn best matig en grotendeels zelfs slecht.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk heb ik de indruk dat er geen moderatie aanwezig was in het weekend.

angel1978

Geen competente in ieder geval.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die had dan waarschijnlijk alleen een schuiertje en geen flinke bezem.

angel1978

de bezem is wel door de code gehaald lijkt het...
de ene 503 melding na de andere.. het zal ook eens gewoon werken.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Mmm, ik zit net een reactie te typen in het griekenland reis topic, zie dat er een andere reactie geplaatst is en pas mijn reactie aan.
Vervolgens druk ik op verstuur, worden de eerste én de aangepaste reactie tegelijkertijd geplaatst.

Twee voor de prijs van één. Nou ja, eigenlijk moet ik dan niet mopperen.

angel1978

503, 524.. het is net een bingo.
Je durft echt niets meer te typen, de kans is te groot dat je het kwijt raakt.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

angel1978 schreef:
24 aug 2020 13:39
de bezem is wel door de code gehaald lijkt het...
de ene 503 melding na de andere.. het zal ook eens gewoon werken.
Eén van onze providers heeft een storing, wij hebben zelf ook de nodige issues. Het probleem zit in die zin extern, maar er wordt met spoed aan gewerkt, is me zojuist verzekerd. Aan alle forumleden: excuses voor het eventuele ongemak!

Groeten, Radar^SK

alfatrion

503 wordt gegeven er onderhoud wordt gepleegd of de server het verkeer niet aankan. Het kan natuurlijk best zijn dat de berichten normaal gesproken door meerdere servers worden afhandelt via een load balancer en er nu te servers uit liggen. Ik heb er zelf (nog) geen last van.

Moneyman

hebra98 schreef:
24 aug 2020 09:34
Ik denk dat de stamgasten vergeten dat ze ook alleen maar als GAST op bezoek zijn, net als ieder ander lid hier. Een nieuw TS dient gewoon met respect benadert te worden, want dat is een gast van Radar, niet van "de stamgasten".
Het probleem is vooral dat jouw perceptie van "respect" afwijkt van die van het merendeel hier. Dan kan je wel blijven proberen jouw vorm van respect door de strot te duwen, maar dat gaat niet werken.

Los daarvan ben je, voor iemand die anderen steeds verwijt dat het modereren aan de gastheer overgelaten moet worden, wel héél hard aan het vitten op anderen.

Pot, ketel, je weet wel...

alfatrion

Dat SK een aanwinst is daar is menigeen het over eens.

Moneyman

Haha ja. Los van de punten die SK daar al noemde, is ook het taalgebruik/ zinsopbouw en reactiestijl wel heel herkenbaar :D

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

SK is voor mij nu al de held/heldin van de dag :D

Gesloten