hebra98 schreef: ↑24 sep 2020 23:15
Nijogeth schreef: ↑24 sep 2020 22:24
hebra98 schreef: ↑24 sep 2020 21:49
>>
Ben je eigenaar van het forum?
Nee, dat zijn de gebruikers. Door middel van donatie kunnen ze dit forum waarop ook heel veel oude afbeeldingen en dergelijke zijn geplaatst steunen, waarna er verder betaald wordt. Met 3 personen zijn we niet alleen moderator (we hebben overigens enkele veelvuldig aanwezige gebruikers aangewezen die dit ook kunnen), maar hebben we daadwerkelijk toegang tot het beheerderspaneel. Wij regelen dan ook dat de financiën op de juiste plek terecht komen en dat er regelmatig een kopie wordt veilig gesteld voor als er iets met de host gebeurd. We willen niet hebben dat we dan alle afbeeldingen en informatie kwijt zijn.
>>
Dus het is een geheel ander forum met heel andere doelstelling?
Reageer je als mod op jouw forum hetzelfde als je hier doet?
Tweemaal ja. Ik geef altijd eerlijk mijn mening, maar ik ga nooit de grens over tot het op de persoon reageren. Er zijn hier teveel mensen die met elkaar onder 1 hoedje spelen. Dan heeft er 1 van gereageerd in een discussie en staan er standaard dezelfde gebruikers onder die de reactie leuk vinden. Dat zul je mij ook niet zien doen, omdat ik het niet altijd met mensen eens zal zijn. Zo ben ik in het ene topic op de hand van de ene gebruiker, terwijl ik in het andere topic het totaal niet eens met diezelfde gebruiker ben.
Een moderator moet in mijn ogen iemand zijn die ook zo denkt. Iemand die geen persoonlijke vetes op zal starten, maar tussen alle gebruikers (of in elk geval het grootste deel) in staat. Het moet ook iemand zijn die niet te snel posts weg gaat halen of zijn oren laat hangen naar anderen, want de moderatie bepaalt wat wel en niet kan (naar aanleiding van forum regels, maar ook de inbreng van de gebruikers), niet een individuele gebruiker. Het moet ook iemand zijn die tegen kritiek en zich niet snel aangevallen voelt.
En nee, dit is geen open sollicitatie, daarvoor ben ik overdag gewoon veel te weinig aanwezig hier. Daar zijn anderen een stuk beter geschikt voor. Namen ga ik niet noemen, maar ideeën heb ik wel en ik denk dat deze personen best wel in staat kunnen zijn om de moderatie te helpen in dit forum en er daardoor voor te zorgen dat de bezetting daarin beter is.