CarlaHeusden schreef: ↑29 sep 2020 15:25
Je blijft nu aanvallen wat nergens voor nodig is, feedback op elkaar. Fons, Fons....ingrijpen man.
Ik zie het niet als aanvallen, ik zie het als het plaatsen bij een kritische noot bij een geplaatst idee. Daar is dit topic ook voor. Als je niet wilt dat mensen reageren op je idee en mogelijk kritische reacties plaatsen bij het idee dat je hebt, moet je het privé in een bericht naar het forumbeheer sturen. Maar als je het hier plaatst, staat het een ieder vrij om daar op te reageren, en niet iedereen zal over ieder idee lovend zijn. Ik ben zelf bij vergaderingen ook vaak degene die kritische noten plaatst bij ingebrachte ideeën. Dat maakt niet dat ik per definitie negatief ben over een idee en het afkeur, maar wel dat er kritisch gekeken wordt naar de uitvoerbaarheid van een idee, en vaak is de basis van het idee goed, maar zal het op punten aangepast moeten worden om het werkbaar te maken.
Het doel is om dubbele accounts te voorkomen. Dat is duidelijk. Het eerste idee was om bepaalde domeinen qua mail uit te sluiten, maar daar wordt op gereageerd dat dit wellicht niet de juiste manier is. Ik zie niet in waarom dat niet mag. Het doel is duidelijk, alleen de manieren die tot nu toe worden aangedragen zijn wellicht niet de juiste, dat mag toch aangegeven worden?
Zo heb ik ook wel een kritische noot bij het gebruik van Digid. Niet iedere organisatie is gemachtigd om Digid toe te passen voor de identificatie van personen. Zie hiervoor deze pagina:
https://www.digid.nl/wat-is-digid/wie-doen-mee
Maar op zich is de basis van het idee wel goed. Want ik kan mij voorstellen dat het wellicht dan een optie is om te onderzoeken om Idin te gebruiken voor identificatie. Dat is namelijk een breder ondersteunde manier van identificatie:
https://www.idin.nl/consumenten/waar-idin-gebruiken/
Dat wil niet zeggen dat ik voorstander ben om dit te zien hier op de site, maar als je dan toch met een mogelijke oplossing moet komen, zou dat het wellicht zijn.
Maar buiten dat zijn de meeste "dubbele accounts" of nieuwe registraties van een reeds eerder verbannen gebruiker vaak snel bekend. Mensen hebben namelijk de eigenschap om te vervallen in (oude) gewoontes, en zullen ondanks hun nieuwe account vaak wel door de mand vallen op basis van schrijfwijze of taalgebruik.