Een , is geen 1 ,
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Blijf bij mijn stand punt, bevalt die je niet, doorscrollen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Leer eens quoten man. Een mensenleven is enkelvoud, daar staat het dus al in.En weer bewijs je dat je niet kan lezen.
Ik, vind mensenlevens belangrijker dan de economie ja.....waar staat die 1???
Man, ga je huiswerk doen. Accepteer trouwens ook dat ik ook een mening heb. Oh ja.....het forum is niet mijn leven zoals dat voor jou waarschijnlijk wel is.
hebra98 schreef: ↑21 okt 2020 18:38Wellicht is het standpunt niet helemaal helder..
De lockdown kan ook slachtoffers claimen die niet direct corona gerelateerd zijn. Maar als gevolg van.
Dan bescherm je de één terwijl een ander er onderdoor gaat (zonder ziek van corona te zijn geweest.)
Of begrijp ik de discussie verkeerd?
>>reggie2 schreef: ↑21 okt 2020 18:40hebra98 schreef: ↑21 okt 2020 18:38Wellicht is het standpunt niet helemaal helder..
De lockdown kan ook slachtoffers claimen die niet direct corona gerelateerd zijn. Maar als gevolg van.
Dan bescherm je de één terwijl een ander er onderdoor gaat (zonder ziek van corona te zijn geweest.)
Of begrijp ik de discussie verkeerd?
Ik weet het , heb ook duidelijk gezegd dat ik niet voor een lockdown ben, maar dat wij die wel krijgen, aangezien mensen zich nergens aan houden.
De reguliere zorg moet ook doorgaan, maar nogmaals.....leven van mensen vind ik belangrijker dan de economie.
Nee, niet 1 mensenleven. Tig mensenlevens. Evenals overbezetting van de zorg. Om maar 2 dingen te noemen.
Dit is aan het kantelen. Er zijn gevallen uit Oostenrijk bekend, waarin de drager van een alledaags mondkapje niet besmet werd, ondanks geruime tijd vrijwel direct contact met een Covid19-patïent. Zelfde berichten komen uit Azië. Het lijkt er steeds meer op, dat zelfs een simpele lap voor mond en neus bescherming in beide richtingen biedt.
Het gaat niet om het aantal vrije bedden, maar om de beschikbaarheid van personeel. Dat legt de overige zorg nu al lam.berndv schreef: ↑21 okt 2020 16:13Het probleem zit hem in de ziekenhuizen die mogelijk lamgelegd worden doordat ze overstelpt gaan worden met coronapatienten. En dan ligt de nadruk nog niet eens zo zeer om de oudere mensen, bot gezegd leggen die geen al te grote druk op de zorg, die verblijven er namelijk relatief kort, tenzij ze het virus overleven. Het probleem zit hem in de generatie die het virus lichamelijk gezien wel kunnen bevechten, maar daardoor wel afhankelijk zijn van intensieve zorg.
Als je de absolute aantallen bedoelt, ja. Veel beter is het percentage positief getest. Als dat boven de 5% uitkomt, blijft het virus vrij rondwaren en dit baseer ik op de cijfers uit Midden- en Oost-Europa.
Van de patiënten uit dit voorjaar, die op de IC zijn beland en overleden, is bij een aantal autopsie gepleegd en daar is ontdekt, dat het virus ook in de hersenen aangetoond kan worden of sporen nalaat. Dat is niet zo bijzonder, want alle zwaardere ziektes laten hun sporen in het brein na. Is het niet de ziekte zelf, dan de medicatie.
Wat mij betreft, vat je het goed samen.hebra98 schreef: ↑21 okt 2020 18:38Wellicht is het standpunt niet helemaal helder. De lockdown kan ook slachtoffers claimen die niet direct corona gerelateerd zijn. Maar als gevolg van. Dan bescherm je de één terwijl een ander er onderdoor gaat (zonder ziek van corona te zijn geweest.) Of begrijp ik de discussie verkeerd?
Kleine tip: stem de volgende keer op een partij, die grotere plannen met de zorg in Nederland heeft dan alleen nieuwe apparatuur en meer bureaucratie.
Dit is al duidelijk zichtbaar, niet alleen financieel, maar zeker ook mentaal.hebra98 schreef: ↑ (...)
maar de economie kan wel mensenlevens kapot maken!!
Dan leef je verder maar je leven is stuk.
In Tsjechië, waar het ook slecht gaat hebben ze nu even buiten Praag een noodhospitaal uit de grond gestampt, speciaal voor Coronapatienten.
Thankx. Na een dag vol andere dingen kom ik nog terug op deze reactie op Sjohie's benadering:
Want al lezend zie ik hier vandaag hetzelfde als de laatste weken overal. Witte Angora was hier de eerste, die het opmerkte aan de hand van de agressie in het verkeer.Jablan schreef: ↑21 okt 2020 09:39... Maakt niet uit, ik volg je redenering helemaal, al gebruik ik zelf een andere methode om mensen te overtuigen van nut en noodzaak. Vragen stellen.
- Waar ben je bang voor?
- Wat vind je moeilijk aan de maatregelen?
- Waar lig je wakker van?
Enzovoort.
Ik ben altijd verrast, dat we in zo'n gesprek op een heel ander onderwerp uitkomen dan Corona.
Denk je echt dat als mensen zich niet aan een 90% lockdown houden, dat ze dat bij 100% wel doen? Ik niet, ik ben zelfs 1 van de personen die echt niet wekenlang hier opgehokt gaat zitten. Dan maar wat vrienden uitnodigen, plek genoeg om fietsen neer te zetten, plek genoeg om met 20 man te slapen en plek genoeg om daarbij nog wat drankjes en drankspellen te kunnen doen. Op zich mag die lockdown er wel komen van mij, als ik het zo bekijk.
Mijn ouders hebben een grote winkel aan huis, helemaal onderkelderd, geluidsdicht en altijd op temperatuur. Vroeger diende dat als extra magazijn, maar dat kwam omdat de oude bewoners nooit opruiming hielden en dus heel veel oude goederen over hielden, die dan naar de kelder gingen. Maar die kelder alleen is al goed 10 bij 20. Daar kan je wel wat bedden kwijt, wat stoelen en wat kratten bier.moederslink schreef: ↑21 okt 2020 21:03Wat moet jij dan lekker wonen, Nijogeth , dat je 20 man kunt ontvangen en te slapen kunt hebben.
![]()