LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Een tv gids, zoals TVFilm word minimaal 3 weken vantevoren gedrukt.........
je kunt toch niet verwachten dat een tv gids (als de zenders de programering veranderen) up to date is.............
je kunt toch niet verwachten dat een tv gids (als de zenders de programering veranderen) up to date is.............
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Dat is een wel heel theoretisch standpunt. Geloof je echt dat een tv-zender rekening houdt met een wijziging van het aanbod, alleen maar omdat er nog ergens een papieren TVgids is waar het oude aanbod in gedrukt staat? Dat is een utopie. Je veronderstelt een machts- of onderhandelingspositie die er in werkelijkheid niet is.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Natuurlijk is dat een theoretisch standpunt. Ik denk dat zenders daar nu geen rekening mee houden. Ik zie geen reden waarom hier op branche niveau geen afspraken over zijn te maken. Waar een wil is is een weg. Maar stel dat dit niet kan, dat de zenders de vrijheid willen hebben om hun hele programmeren om te gooien en dat in de praktijk ook doen. De gids komt dan met dit argument dan écht niet ver.Moneyman schreef: ↑19 nov 2020 20:05Dat is een wel heel theoretisch standpunt. Geloof je echt dat een tv-zender rekening houdt met een wijziging van het aanbod, alleen maar omdat er nog ergens een papieren TVgids is waar het oude aanbod in gedrukt staat? Dat is een utopie. Je veronderstelt een machts- of onderhandelingspositie die er in werkelijkheid niet is.
Dat is alleen ondersteuning voor de stelling dat een gids best kan garanderen dat 90% of 95% van de inhoud klopt.
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Natuurlijk houden de zenders geen rekening met een uitstervend medium. Juist daarom is het inherent aan het concept - en geen toerekenbare tekortkoming.alfatrion schreef: ↑19 nov 2020 20:27Natuurlijk is dat een theoretisch standpunt. Ik denk dat zenders daar nu geen rekening mee houden. Ik zie geen reden waarom hier op branche niveau geen afspraken over zijn te maken. Waar een wil is is een weg. Maar stel dat dit niet kan, dat de zenders de vrijheid willen hebben om hun hele programmeren om te gooien en dat in de praktijk ook doen. De gids komt dan met dit argument dan écht niet ver.Moneyman schreef: ↑19 nov 2020 20:05Dat is een wel heel theoretisch standpunt. Geloof je echt dat een tv-zender rekening houdt met een wijziging van het aanbod, alleen maar omdat er nog ergens een papieren TVgids is waar het oude aanbod in gedrukt staat? Dat is een utopie. Je veronderstelt een machts- of onderhandelingspositie die er in werkelijkheid niet is.
Natuurlijk niet. Een gids kan alleen iets garanderen als ze daar daadwerkelijk invloed op hebben. Dat de praktijk is dat verreweg het meeste klopt, maakt niet dat de tvgids dat ook kan garanderen.
Los daarvan zou het mij niets verbazen als in de gids van TS ook een soortgelijk percentage wordt gehaald.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Veronica, AVRO, ect. brengen allemaal een gids uit.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
https://www.spreekbuis.nl/sterke-daling ... tv-gidsen/ Het is al van even geleden, maar er was een behoorlijke daling in de oplage van tv gidsen. Dat ze er nog zijn wil niet zeggen dat ze winstgevend zijn of dat er veel vraag naar is. Zie ook:https://www.mediacourant.nl/2018/07/var ... n-tv-gids/ van de Varagids.
https://bladendokter.nl/oplagedaling-ci ... n-20-jaar/ Hier een stuk van afgelopen jaar:
"Bij de omroepbladen daalde de betaalde weekoplage van 4,5 naar 1,8 miljoen".
https://bladendokter.nl/oplagedaling-ci ... n-20-jaar/ Hier een stuk van afgelopen jaar:
"Bij de omroepbladen daalde de betaalde weekoplage van 4,5 naar 1,8 miljoen".
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
VPRO is aan het omschakelen naar digitaal. Er is blijkbaar wel behoefte aan iets van een gids, maar niet meer op papier.
Dan naar het eigenlijke probleem. Dit jaar is wel het jaar van de niet-actuele programmering, vanwege alle Coronamaatregelen. Shows kunnen niet doorgaan, extra nieuws- of achtergronduitzendingen, enz. Ook een andere gids dan TV-Film (bij mijn weten een uitgave van Avrotros, vroeger van Tros) is gewoon niet actueel.
Abonnement af laten lopen en tegelijk jezelf wennen aan het gebruik van een digitale gids lijkt mij de beste oplossing voor het probleem.
Dan naar het eigenlijke probleem. Dit jaar is wel het jaar van de niet-actuele programmering, vanwege alle Coronamaatregelen. Shows kunnen niet doorgaan, extra nieuws- of achtergronduitzendingen, enz. Ook een andere gids dan TV-Film (bij mijn weten een uitgave van Avrotros, vroeger van Tros) is gewoon niet actueel.
Abonnement af laten lopen en tegelijk jezelf wennen aan het gebruik van een digitale gids lijkt mij de beste oplossing voor het probleem.
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Vroeger was het de tros kompas volgens mij.
Misschien nog steeds, dat weet ik zo niet.
Edit: Yup...
https://www.troskompas.nl/Service/
Misschien nog steeds, dat weet ik zo niet.
Edit: Yup...
https://www.troskompas.nl/Service/
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Is er nog een kritisch Avro-lid in de (bloemen)buurt?
Re: TVFILM abonnement: programmering klopt niet, krijg geen geld terug
Ook NCRV gids is een papieren gids en ook daar klopt vaak niks van de werkelijke uitzendingen.deze worden vaak vlak ervoor gewijzigd.zij krijgen dit door en die gidsen worden al ver van tevoren gedrukt.belgische zenders houden zich al helemaal niet aan de tijden 1 en canvas de publieke omroep aldaar.de papieren gids heeft zijn langste tijd gehad denk ik