LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
31 dec 2020 10:09
16again schreef:
31 dec 2020 09:31
In dat rtlnieuws verhaal spreekt van Dissel zich tegen:
Maar als er na de huidige lockdown opnieuw sprake is van een snelle stijging van het aantal besmettingen, zal er eerder worden ingegrepen dan in het najaar gebeurde.
....
Van Dissel bestrijdt dat er in het najaar te lang is getreuzeld.
Dat is natuurlijk helemaal niet tegenstrijdig.
Waarom niet? Zonder toelichting zijn woorden als "natuurlijk" en "helemaal" nietszeggend.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
31 dec 2020 11:49

Ik had gelezen tot in het derde kwartaal van 2021 , aangezien dan zo goed als alle mensen dan geënt zijn.
Onder de voorwaarde dan dat zo goed als alle mensen zich willen laten inenten.
Ik hoor nu al van mensen die in de zorg werken dat een groot deel daar problemen mee heeft.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
31 dec 2020 08:36
Afijn, van Dissel weer in het nieuws: wat hem betreft kunnen de eerste versoepelingen pas vanaf half februari. Vergeet 19 januari dus maar. Maar dat konden we ergens ook wel vermoeden. En dan maar hopen dat het vanaf half februari ook echt kan, dat het niet nog eens half april gaat worden of zo.
Het zou fijn zijn als Van Dissel dan ook de huur van de ondernemers voor zijn rekening neemt.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Omdat?

Neem jij de zorgkosten op je rekening als de boel weer open gaat?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
31 dec 2020 12:06

Onder de voorwaarde dan dat zo goed als alle mensen zich willen laten inenten.
Ik hoor nu al van mensen die in de zorg werken dat een groot deel daar problemen mee heeft.
Er zijn inderdaad wat mensen die twijfelen , maar hoorde van iemand die in de zorg werkt, dat de voorlichting wel goed is.
Afwachten maar.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
31 dec 2020 12:12
Omdat?

Nou, ik heb liever dat de regering die zorgkosten op zich gaat nemen, dan maar continue mensen opgesloten in huis laat zitten en daar hun geld heen brengt. Als ik dan toch mag kiezen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
31 dec 2020 12:34
angel1978 schreef:
31 dec 2020 12:12
Omdat?

Nou, ik heb liever dat de regering die zorgkosten op zich gaat nemen, dan maar continue mensen opgesloten in huis laat zitten en daar hun geld heen brengt. Als ik dan toch mag kiezen.
De regering moet toch ergens geld vandaan halen, uiteindelijk betalen we allemaal de rekening voor welke maatregel er ook wordt genomen.

Er was een tijd geleden een onderzoek (niet echt wetenschappelijk) waarbij mensen werd gevraagd of er meer geld naar de zorg moet, het merendeel zei "Ja". Op de vraag of ze daarvoor € 10,-- per maand meer zorgpremie wilde betalen antwoorde de meerderheid "Nee".

Maar het is zorgwekkend dat we nu, ondanks de strenge lock-down, we toch in een situatie lijken te komen waarbij de zorg moet gaan kiezen wie leeft en niet leeft.

Alle maatregelen zijn juist ingesteld om de druk op de zorg te verlagen maar het lijkt wel het weinig effect heeft, de vraag is dan ook of een lock-down nog wel effectief is en dus meer schaad dan baat.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
31 dec 2020 12:34

Niemand zit opgesloten , althans nu in deze lockdown niet, je mag lopen , dus je kan er op uit.

Goed voor je conditie.

Nijogeth

Maar ondertussen wordt Witte Angora er hier op aan gekeken als ie er op uit gaat. En dan wordt erop gewezen dat de regering heeft aangegeven dat mensen zoveel mogelijk thuis moeten blijven.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

sylvesterb schreef:
31 dec 2020 13:00
Maar het is zorgwekkend dat we nu, ondanks de strenge lock-down, we toch in een situatie lijken te komen waarbij de zorg moet gaan kiezen wie leeft en niet leeft.

Alle maatregelen zijn juist ingesteld om de druk op de zorg te verlagen maar het lijkt wel het weinig effect heeft, de vraag is dan ook of een lock-down nog wel effectief is en dus meer schaad dan baat.
Dat kiezen gebeurt al, de corona patiënt heeft voorrang en andere dringende patiënten moeten maar zien wanneer er plek is.

En dat laatste, dat klopt helemaal. De lockdown is in veel landen weinig effectief gebleken. En ik vraag me ook af of de rek er bij de mensen niet een beetje uit is. Via de media worden we alleen gebombardeerd met negativiteit, veel uitzicht op beterschap is er niet.

Lowieze

Nijogeth schreef:
31 dec 2020 13:04
Maar ondertussen wordt Witte Angora er hier op aan gekeken als ie er op uit gaat. En dan wordt erop gewezen dat de regering heeft aangegeven dat mensen zoveel mogelijk thuis moeten blijven.
Volgens mij ging dat over reizen met openbaar vervoer, niet over een eindje om lopen.
U vergelijkt hier appels met peren.

angel1978

Nijogeth schreef:

Op zich heb je gelijk, hoewel WA er weer elke keer op wees dat iedereen de grenzen op zocht, maar dat zelf ook elke keer deed. Dan is het niet zo gek dat men een spiegel voor houdt.

Er is wel een verschil tussen een stukje wandelen ( door de buurt ) waarbij je mensen passeert aan de overkant van de straat en erop uit in het centrum van de stad, met het OV of richting parkeerplaatsen van bijv natuurgebieden e.d.

angel1978

Dat kiezen gebeurt al, de corona patiënt heeft voorrang en andere dringende patiënten moeten maar zien wanneer er plek is.
Dat is gewoon regelrecht onwaar!
Geen idee waarom je zoiets zegt, je weet donders goed beter.

angel1978

Dan ga je er weer vanuit dat je weet hoe het eruit zou zien zonder lockdown en dat is gewoon niet zo!

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
31 dec 2020 12:04
Moneyman schreef:
31 dec 2020 10:09
16again schreef:
31 dec 2020 09:31
In dat rtlnieuws verhaal spreekt van Dissel zich tegen:
Dat is natuurlijk helemaal niet tegenstrijdig.
Waarom niet? Zonder toelichting zijn woorden als "natuurlijk" en "helemaal" nietszeggend.
Grappig dat je mij verwijt niet toe te lichten, terwijl je dat zelf om te beginnen zelf al niet deed. Je hoeft slechts de oor jouzelf gegeven citaten te lezen om te zien dat daarin helemaal geen tegenstelling zit. Die veronderstelde tegenstelling berust op slecht lezen of een gekleurde bril.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
De regering roept volgens mij helemaal niet op om binnen te blijven, maar om geen onnodige reisbewegingen te maken. Oftewel: gericht op het omlaag brengen van je aantal contacten, bijvoorbeeld gedurende de reis (al dan niet met het OV). Niemand verbiedt je om erop uit te trekken, sterker nog, dat is juist ontzettend belangrijk om te doen.

Lowieze

angel1978 schreef:
31 dec 2020 13:32
Het zou handig zijn als er ook bij zet wie u nu eigenlijk citeert.

Nijogeth

Wel mooi. Gommers roept op om vanaf maandag al te gaan vaccineren en zegt dat het mogelijk is. Minister de Jonge zal er begin volgende week op terug komen.

Dat is hetzelfde als iemand vragen of ie met oud op nieuw iets wil doen, waarna hij aangeeft dat ie dat op 3 januari wel zal laten weten.

In mijn ogen typisch voor het huidige beleid.

angel1978

Lowieze schreef:
31 dec 2020 13:41
angel1978 schreef:
31 dec 2020 13:32
Het zou handig zijn als er ook bij zet wie u nu eigenlijk citeert.

Het zou fijn zijn als dit forum dit op een eenvoudige manier biedt.. met de huidige middelen is dit echter op sommige apparaten niet te doen

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mh73 schreef:
31 dec 2020 13:27
Denk dat je wat beter moet lezen want er is geen sprake dat Corona patiënten voor andere driegende patiënten gaat. Enkel is niet direct noodzakelijke zorg uitgesteld, als is dit tot op heden minder dan in de 1ste golf. Maar een patiënt die direct medische hulp nodig heeft, zoals een Corona patiënt, wordt gewoon geholpen. Kan je behandeling wachten dan zal deze nu uitgesteld worden.

Gesloten