Volgens mij ging dat over reizen met openbaar vervoer, niet over een eindje om lopen.
U vergelijkt hier appels met peren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Volgens mij ging dat over reizen met openbaar vervoer, niet over een eindje om lopen.
Dat is gewoon regelrecht onwaar!Dat kiezen gebeurt al, de corona patiënt heeft voorrang en andere dringende patiënten moeten maar zien wanneer er plek is.
Dan ga je er weer vanuit dat je weet hoe het eruit zou zien zonder lockdown en dat is gewoon niet zo!Alle maatregelen zijn juist ingesteld om de druk op de zorg te verlagen maar het lijkt wel het weinig effect heeft, de vraag is dan ook of een lock-down nog wel effectief is en dus meer schaad dan baat.
Grappig dat je mij verwijt niet toe te lichten, terwijl je dat zelf om te beginnen zelf al niet deed. Je hoeft slechts de oor jouzelf gegeven citaten te lezen om te zien dat daarin helemaal geen tegenstelling zit. Die veronderstelde tegenstelling berust op slecht lezen of een gekleurde bril.
De regering roept volgens mij helemaal niet op om binnen te blijven, maar om geen onnodige reisbewegingen te maken. Oftewel: gericht op het omlaag brengen van je aantal contacten, bijvoorbeeld gedurende de reis (al dan niet met het OV). Niemand verbiedt je om erop uit te trekken, sterker nog, dat is juist ontzettend belangrijk om te doen.
Het zou handig zijn als er ook bij zet wie u nu eigenlijk citeert.
Denk dat je wat beter moet lezen want er is geen sprake dat Corona patiënten voor andere driegende patiënten gaat. Enkel is niet direct noodzakelijke zorg uitgesteld, als is dit tot op heden minder dan in de 1ste golf. Maar een patiënt die direct medische hulp nodig heeft, zoals een Corona patiënt, wordt gewoon geholpen. Kan je behandeling wachten dan zal deze nu uitgesteld worden.
Eens dat maakt de situatie ook zo lastig. Maar je zou verwachten dat deze "lock-down" snel effect zou moeten laten zien en de resultaten blijven gewoon achter, dat is zorgwekkend.angel1978 schreef: ↑31 dec 2020 13:34Dan ga je er weer vanuit dat je weet hoe het eruit zou zien zonder lockdown en dat is gewoon niet zo!Alle maatregelen zijn juist ingesteld om de druk op de zorg te verlagen maar het lijkt wel het weinig effect heeft, de vraag is dan ook of een lock-down nog wel effectief is en dus meer schaad dan baat.
De tegenstelling in de eerdere quote is voor mij evident: "Volgende keer doen we het sneller.... maar vorige keer waren we niet te langzaam."Moneyman schreef: ↑31 dec 2020 13:35Grappig dat je mij verwijt niet toe te lichten, terwijl je dat zelf om te beginnen zelf al niet deed. Je hoeft slechts de oor jouzelf gegeven citaten te lezen om te zien dat daarin helemaal geen tegenstelling zit. Die veronderstelde tegenstelling berust op slecht lezen of een gekleurde bril.
Prima om erop uit te trekken, maar in dit specifieke geval ging het om een funshopper die ook iedereen continue de maat nam. Dan krijg je commentaar.Moneyman schreef: ↑31 dec 2020 13:38De regering roept volgens mij helemaal niet op om binnen te blijven, maar om geen onnodige reisbewegingen te maken. Oftewel: gericht op het omlaag brengen van je aantal contacten, bijvoorbeeld gedurende de reis (al dan niet met het OV). Niemand verbiedt je om erop uit te trekken, sterker nog, dat is juist ontzettend belangrijk om te doen.
op zich zag je die reactie ook wel. Na het instellen van de lockdown liepen de besmettingen nog even op ( te verwachten, het duurt even voordat je resultaat ziet ) om daarna inderdaad een daling te zien. Van 66 per 100 000 inwoners op de 25e ging het naar 42 per 100 000 inwoners op de 28e. Het percentage positieve testen is ook gedaald ( van 13,7 naar 13,0 ). Dus op zich zie je wel effect. Helaas zette deze daling niet door.sylvesterb schreef: ↑31 dec 2020 14:05Eens dat maakt de situatie ook zo lastig. Maar je zou verwachten dat deze "lock-down" snel effect zou moeten laten zien en de resultaten blijven gewoon achter, dat is zorgwekkend.angel1978 schreef: ↑31 dec 2020 13:34Dan ga je er weer vanuit dat je weet hoe het eruit zou zien zonder lockdown en dat is gewoon niet zo!Alle maatregelen zijn juist ingesteld om de druk op de zorg te verlagen maar het lijkt wel het weinig effect heeft, de vraag is dan ook of een lock-down nog wel effectief is en dus meer schaad dan baat.
Kritiek van de zijlijn is eenvoudig, zo roep Baudet in de 1ste golf nog op (samen met Wilders) tot een complete lock-down, onze regering was gek met hun intelligente lock-down. Met de kennis van nu blijkt de intelligente lock-down minder economische schade te hebben opgeleverd en vrijwel hetzelfde effect te hebben gehad.
Nu roept Baudet/Wilders weer wat anders. Voordeel is wat hij heeft (net zoals de hele oppositie) is dat ze geen beslissingen hoeven te nemen, ze kunnen van alles roepen de kiezer hebben een kort geheugen.
Onze regering moet de beslissingen nemen ongeacht wat de gevolgen hiervan zijn voor hun partij. En net zoals met het WK hebben we 17 miljoen bondscoaches die allemaal hun eigen mening hebben, heb veel respect voor wat ze doen en de moeilijke impopulaire beslissingen die ze moeten nemen.
oftewel: een ander mag alles onderbouwen en lappen tekst spenderen aan een reactie op jouw oneliner die ook niet onderbouwd is. Alleen omdat het voor jou 'evident' en 'naar jouw mening' is.16again schreef: ↑31 dec 2020 14:07De tegenstelling in de eerdere quote is voor mij evident: "Volgende keer doen we het sneller.... maar vorige keer waren we niet te langzaam."Moneyman schreef: ↑31 dec 2020 13:35Grappig dat je mij verwijt niet toe te lichten, terwijl je dat zelf om te beginnen zelf al niet deed. Je hoeft slechts de oor jouzelf gegeven citaten te lezen om te zien dat daarin helemaal geen tegenstelling zit. Die veronderstelde tegenstelling berust op slecht lezen of een gekleurde bril.
ipv "grappig" " slecht lezen" en "gekleurde bril" werkt het constructiever om te melden hoe dat dan wel gelezen dient te worden.
Zou moeten, ja. Maar we weten allemaal dat dat niet zo is. Plannen voor de lange termijn worden vaak genoeg doorgeschoven naar een nieuwe regering als er verkiezingen aankomen. Zelden zijn er regeringen die daadwerkelijk lange termijn hervormingen erdoor heen krijgen, vaak ook omdat deze op de korte termijn niet populair zijn en ze dus kans lopen de volgende verkiezingen eraan ten onder gegaan.sylvesterb schreef: ↑31 dec 2020 14:05Onze regering moet de beslissingen nemen ongeacht wat de gevolgen hiervan zijn voor hun partij.
Persoonlijk vraag ik me af in hoeverre dit te maken heeft met de lockdown of dat dit puur komt door de sluiting van de scholen, die anders een paar dagen later gesloten werden. Ook na de herfstvakantie zagen we een flinke daling.angel1978 schreef: ↑31 dec 2020 14:26op zich zag je die reactie ook wel. Na het instellen van de lockdown liepen de besmettingen nog even op ( te verwachten, het duurt even voordat je resultaat ziet ) om daarna inderdaad een daling te zien. Van 66 per 100 000 inwoners op de 25e ging het naar 42 per 100 000 inwoners op de 28e. Het percentage positieve testen is ook gedaald ( van 13,7 naar 13,0 ). Dus op zich zie je wel effect. Helaas zette deze daling niet door.
Op basis van de cijfers mag je verwachten dat de stijging die heeft plaatsgevonden tot kerst door zou hebben gezet als er geen lockdown zou zijn geweest.. We gingen uiteindelijk naar 12000 positieve testen op een dag en ik verwacht dat we door zouden zijn gestegen naar 15, 18 a 20 000 per dag. Dan hadden we nu wellicht al in scenario zwart gezeten of er op z'n minst dicht tegenaan.
Na de kerst zag je de besmettingen afzakken naar nu zo'n 9000 ( 7500 op z'n laagst meen ik ).
Dat is met elk politiek systeem het geval. Of ken jij een systeem waarbij dit niet zo is? ( dictaturen sluit ik even uit, ik heb het over democratische systemen ).Nijogeth schreef: ↑31 dec 2020 14:35Zou moeten, ja. Maar we weten allemaal dat dat niet zo is. Plannen voor de lange termijn worden vaak genoeg doorgeschoven naar een nieuwe regering als er verkiezingen aankomen. Zelden zijn er regeringen die daadwerkelijk lange termijn hervormingen erdoor heen krijgen, vaak ook omdat deze op de korte termijn niet populair zijn en ze dus kans lopen de volgende verkiezingen eraan ten onder gegaan.sylvesterb schreef: ↑31 dec 2020 14:05Onze regering moet de beslissingen nemen ongeacht wat de gevolgen hiervan zijn voor hun partij.
Volgens mij weten we heel goed dat het voor partijen belangrijker is in het kabinet te zitten dan een regeerperiode aan te grijpen om daadwerkelijk ons land vooruit te helpen. Indirect is dit ook meteen het probleem met ons politieke stelsel, waarin altijd maar gepolderd moet worden en we nooit echt een duidelijke lijn kunnen volgen.
Je hoeft niet boos te worden hoor, toevallig gisteren een heel stuk over gelezen. Het gebeurt wel degelijk en ook al langere tijd. Het is je kop in het zand steken als je denkt dat het anders is. Ik zal kijken of ik dat stuk nog kan vinden.