LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

scharrelschipper

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Zag ergens voorbij komen dat transporteurs misschien een vaccinatiebewijs zouden moeten hebben.
Het voorbeeld van de truckers uit Engeland werd hierbij aangehaald.
Op de west Europese wateren ligt dat toch iets anders denk ik.
Chauffeurs hebben toch wat meer contact met andere mensen,nu met de Brexit al twee douane posten,evt.gebruik maken van de "natte hoek"op een parkeer terrein,soms op meerdere plaatsen lossen of laden,dat hebben wij allemaal niet.
Onze klanten zullen er niet om vragen,dus de enige manier is om in het land van herkomst te controleren en daar heeft een buurland geen boodschap aan want zo`n vorm van samenwerking zie ik niet gauw gebeuren.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
08 jan 2021 16:12
Van dit soort reconstructies word ik niet heel blij...
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236355 ... en-nu.html
Ik wel. Het is het gelijk van de andere ouders en van ons uit de klas van zoon van vorig schooljaar en het mooie is, dat de school voor de overige leerlingen en het personeel iedere keer bij onze groep terugkomt, omdat alle adviezen en richtlijnen niet praktisch genoeg zijn, direct de prullenbak in kunnen.
De school zit alleen nog met leslocaties, waar de ventilatie bij de tijd moet worden gebracht. Dat duurt weer eens ambtelijk lang.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
08 jan 2021 16:21
Moneyman schreef:
08 jan 2021 16:12
Van dit soort reconstructies word ik niet heel blij...
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/236355 ... en-nu.html
Ik wel.
Haha ja, van de reconstructie op zich wel, maar van de uitkomst niet :D

Jablan
Contacteer:

Ach, het bevestigt het beeld dat in het land veel wordt geroepen, maar weinig wordt nagedacht en iedereen het liefste achter elkaar aan rent. We mogen blij zijn, dat rubrieken als Nieuwsuur en 1Vandaag van de NPO extra budget hebben gekregen om dit soort dingen uit te zoeken. Het loont.

Wel vervelend voor de deskundigen. Dit is het X-ste onderwerp, waarbij je achteraf ziet, dat te lang aan een mening, een standpunt is vastgehouden.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
08 jan 2021 16:39
Ach, het bevestigt het beeld dat in het land veel wordt geroepen, maar weinig wordt nagedacht en iedereen het liefste achter elkaar aan rent. We mogen blij zijn, dat rubrieken als Nieuwsuur en 1Vandaag van de NPO extra budget hebben gekregen om dit soort dingen uit te zoeken. Het loont.

Wel vervelend voor de deskundigen. Dit is het X-ste onderwerp, waarbij je achteraf ziet, dat te lang aan een mening, een standpunt is vastgehouden.
eeuhmmm
jablan schreef:Ik begin steeds meer te twijfelen aan de opzet van het vaccineren.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
08 jan 2021 16:21
De school zit alleen nog met leslocaties, waar de ventilatie bij de tijd moet worden gebracht. Dat duurt weer eens ambtelijk lang.
Wellicht had betere ventilatie meer geholpen, dan al die maatregelen bij elkaar.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me stiekem wel af of al die mensen die discriminatie roepen omdat ze op hogere leeftijd tegen muren aanlopen bij banken vanwege hun leeftijd, nu ook gaan klagen dat zij voorrang krijgen bij het vaccineren, juist vanwege hun leeftijd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
08 jan 2021 17:10
Ik vraag me stiekem wel af of al die mensen die discriminatie roepen omdat ze op hogere leeftijd tegen muren aanlopen bij banken vanwege hun leeftijd, nu ook gaan klagen dat zij voorrang krijgen bij het vaccineren, juist vanwege hun leeftijd.
Hoe is het mogelijk.

Jablan
Contacteer:

moederslink schreef:
08 jan 2021 15:07
Één vaccin zal toch misschien wel het beste vaccin zijn voor iedereen. Het produceren op zich lijkt mij niet het probleem. Het concept is bekend en het kan volop geproduceerd worden, wereldwijd , denk ik dan.
Tja, als de wereld zo zou zijn ingericht, was het zeker overzichtelijker.
In de westerse wereld worden medicijnen ontwikkeld door commerciële bedrijven. Bij Sars-CoV2 stond de teller een maand geleden op meer dan 160 projecten, allemaal vaccins of wordt-ooit-vaccin.
In Rusland is het wel een staatszaak. Sputnik 5 heet het resultaat, maar de Russen hebben zoveel vertrouwen in de eigen staat, dat mensen op straffe van ontslag worden verplicht om zo'n spuit te halen.

Het grote winstpunt van deze crisis is de gezamenlijke inkoop door de EU.
16again schreef:
08 jan 2021 16:49
Wellicht had betere ventilatie meer geholpen, dan al die maatregelen bij elkaar.
Het is niet alleen ventilatie, het is het totaal, waardoor school van zoon er goed voorstaat qua ziektegevallen. De hele organisatie is omgegooid, ingericht op afstand houden, zo min mogelijk contacten buiten de klas om, ventilatie, hygiëne, maskerplicht.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jablan schreef:
08 jan 2021 16:16
Ik begin steeds meer te twijfelen aan de opzet van het vaccineren. Op zich is de insteek moreel in orde: oudjes en zieken eerst. Maar daarmee krijg je geen snelle daling van het aantal besmettingen voor elkaar, hooguit zal het personeel in de ziekenhuizen een dag of wat verlof kunnen opnemen. Zonder daling geen einde aan de beperkingen, eerder een verscherping.
De enige rede voor de huidige maatregelen is omdat zonder maatregelen onze zorg in een crisis terecht komt en mensen die te redden zijn moeten laten sterven. Een daling op zich is niet noodzakelijk als het aantal opnames in het ziekenhuis maar omlaag gaan en het snelste effect heb je hiermee door de risico groep voor ziekenhuis opnames als eerste te beschermen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jablan

Ze hebben u nog steeds niet gevraagd voor het MOT? Hoe is het mogelijk, terwijl u alles beter weet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

In Israel is al bijna 20% van de bevolking gevaccineerd. Hier beginnen we net
https://www.ft.com/content/a2901ce8-5eb ... df5b386938

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
08 jan 2021 22:21
@jablan

Ze hebben u nog steeds niet gevraagd voor het MOT? Hoe is het mogelijk, terwijl u alles beter weet.
Ik ben erg blij met de Coronabijdragen van Jablan hoor :wink:
Hij legt het eea goed uit en is ervaringsdeskundige door de besmetting van hun zoon .

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
08 jan 2021 22:23
In Israel is al bijna 20% van de bevolking gevaccineerd. Hier beginnen we net
https://www.ft.com/content/a2901ce8-5eb ... df5b386938
Ze gaan daar idd als een speer en hier lopen we nu alweer vast.....zucht.
De GGD .s worden overspoeld en ze kunnen de drukte nog maar amper aan .
En Nederland blijft dus ook langer in de lockdown.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
08 jan 2021 22:25
Lady1234 schreef:
@jablan

Hij legt het eea goed uit en is ervaringsdeskundige door de besmetting van hun zoon .
Eens. Zijn bijdragen voegen in ieder geval meer toe dan die zoveelste zinloze sneer van The Lady.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

De bereidheid van verpleeghuismedewerkers tot vaccineren is toch erg hoog, in tegenstelling tot eerdere berichten. Goed nieuws, vind ik zelf.
https://ggdghor.nl/actueel-bericht/afsp ... olgeboekt/

Lowieze

moederslink schreef:
Mwah, soms mag het wel ietsje minder.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
08 jan 2021 22:31
moederslink schreef:
Lady1234 schreef:
@jablan

Eens. Zijn bijdragen voegen in ieder geval meer toe dan die zoveelste zinloze sneer van The Lady.
Maar enige zelfreflectie ( al zou het maar een beetje zijn ) zou wel heel prettig zijn.. helaas ontbreekt dat volledig.

Jablan
Contacteer:

Lady1234 schreef:
Schandalig, het zou verboden moeten worden :mrgreen:
Je mag een bericht naar Rutte sturen en mij voorstellen voor het Red-Team. 8)
16again schreef:
08 jan 2021 22:23
In Israel is al bijna 20% van de bevolking gevaccineerd. Hier beginnen we net.
Hoeveel inwoners heeft dat land eigenlijk?
De verschillen tussen de landen komen door de aanwezige 'infrastructuur'. In Nederland is een traditie met vaccineren bij de huisarts of gezondheidscentrum. Israël is sinds het ontstaan van het land in 1948 in conflict, daar heeft men veel ervaring met snel schakelen om dingen voor elkaar te krijgen.
moederslink schreef:
Ik doe mijn best, meer niet. We hebben het alle drie gehad, btw. De laatste maanden schrijf ik er niet zo veel meer over, want er is weinig te melden. Doorgaan, blijven doorgaan, blijkt het beste te werken.
Lowieze schreef:
09 jan 2021 08:47
De bereidheid van verpleeghuismedewerkers tot vaccineren is toch erg hoog, in tegenstelling tot eerdere berichten. Goed nieuws, vind ik zelf.
Mooi hè? Volgende voorbeeld hoe snel mensen van mening kunnen veranderen.
angel1978 schreef:
09 jan 2021 09:15
Maar enige zelfreflectie ( al zou het maar een beetje zijn ) zou wel heel prettig zijn.. helaas ontbreekt dat volledig.
En dat is prima zo, want van jou heb ik werkelijk nog nooit een positieve reactie op anderen gezien of iets uit jouw leven gelezen. Alleen maar pinnige reacties richting anderen, daar ben je wel heel goed in. Wat doe je hier eigenlijk?

*

Achter mijn twijfels over welke groep als eerstvolgende gevaccineerd mag worden, zit een andere observatie. Nederland heeft 'druk op de zorg' bovenaan staan, in Midden-Europa ligt de nadruk op het doorbreken van een infectieketting (A besmet B, B besmet C, enz.). Zorg is een deel van de maatschappij, van de economie en met de aanhoudend hoge cijfers heb je (noodgedwongen) schade aan de hele maatschappij of economie.

Besmettingen vragen contact met anderen. Als de eerstvolgende groep, die gevaccineerd wordt, nu de groep is met de meeste contacten per dag, dan kun je snel èn de infectiekettingen doorbreken èn als gevolg daarvan de druk op de zorg verkleinen, weer het complete zorgpakket leveren èn alles weer openen. Het lijkt mij een snellere route naar 'normaal' dan nog een zwangerschap lang aanklooien met persconferenties hier, verkeerde OMT-adviezen daar en de schuldenberg van de staat laten doorgroeien.

Waarbij ik hoop, dat het dan ook het volledige zorgpakket wordt. Hier sukkelen Lady en Lowieze veel langer met hun gezondheid dan goed is. In mijn eigen omgeving heb ik een mevrouw met een hernia en in plaats van een operatie wordt ze platgespoten met morfine, inmiddels in zo'n hoge dosis, dat autorijden totaal onverantwoord is. Zij staat niet eens op de wachtlijst voor een operatie en ook dat vind ik het weigeren van zorg. Per saldo is die operatie goedkoper dan 4 jaar pillen verstrekken en spuiten geven. Voor het beeld: elke maand een grote boodschappentas vol uit de apotheek aan medicamenten ...
Laatst gewijzigd door Jablan op 09 jan 2021 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

Jablan schreef:
09 jan 2021 10:35

Hier sukkelen Lady en Lowieze veel langer met hun gezondheid dan goed is. In mijn eigen omgeving heb ik een mevrouw met een hernia en in plaats van een operatie wordt ze platgespoten met morfine, inmiddels in zo'n hoge dosis, dat autorijden totaal onverantwoord is. Zij staat niet eens op de wachtlijst voor een operatie en ook dat vind ik het weigeren van zorg. Per saldo is die operatie goedkoper dan 4 jaar pillen verstrekken...
Ik praat nu alleen voor mezelf en niet voor Lady natuurlijk.
U heeft, wat mij betreft, echt geen idee en om dan zoiets over mij te durven zeggen!
Dat mijn onderzoek werd uitgesteld was vervelend, maar toch heb ik er geen stampij over gemaakt. Je bent immers niet de enige die wat uitstel krijgt, ik hoor veel ergere gevallen.
En wat die herniaoperatie van die mevrouw betreft, er wordt al jaren niet meer direct geopereerd. Door ervaringen in het verleden is gebleken dat dat niet altijd de oplossing is. U gaat hier op de stoel van de dokter zitten, iets wat een leek nooit zou moeten doen.
Een dokter kijkt naar de patiënt en gaat gelukkig niet uit van wat voor haar het goedkoopste is, maar wat naar zijn mening het beste voor haar is.

Gesloten