LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Re: Coronavirus - algemeen topic
Nog een paar feiten over hoge dosis vitamine C: In America heeft een arts een dodelijk zieke tweeling aan hersenvliesontsteking genezen met hoge dosis vitamine C. In Nederland een vrouw met een klompvoet met een ontsteking binnen in genezen met hoge dosis vitamine C. In Wuhan dodelijkzieke vrouw met Corona het leven gered met hoge dosis vitamineC
In het Umc Amsterdam onderzoek hiernaar. Nobelprijswinnaar Dr. Linus Pauling en Dr.Rath hebben hierover gepubliceerd.
Het vaccin van Pfizer is op apen getest en de apen werden daarna gewoon weer besmet.
Nieuwe vaccins worden normaal 3 jaar getest. Nu na een paar dagen al duizenden bijwerkingen van direkte dood na toediening tot gezichtsverlammingen in Israel. en 16000 bijwerkingen in Europa.
Met name de nieuwe technologie lijkt mij levensgevaarlijk. Wat gebeurt er over 10 jaar met het vaccin in lichaamscellen? Niemand weet dat.
Afwachten dus en jezelf beschermen door een hoge weerstand op te kweken.
Tot slot een verwijzing naar www.mercola.com.
In het Umc Amsterdam onderzoek hiernaar. Nobelprijswinnaar Dr. Linus Pauling en Dr.Rath hebben hierover gepubliceerd.
Het vaccin van Pfizer is op apen getest en de apen werden daarna gewoon weer besmet.
Nieuwe vaccins worden normaal 3 jaar getest. Nu na een paar dagen al duizenden bijwerkingen van direkte dood na toediening tot gezichtsverlammingen in Israel. en 16000 bijwerkingen in Europa.
Met name de nieuwe technologie lijkt mij levensgevaarlijk. Wat gebeurt er over 10 jaar met het vaccin in lichaamscellen? Niemand weet dat.
Afwachten dus en jezelf beschermen door een hoge weerstand op te kweken.
Tot slot een verwijzing naar www.mercola.com.
16.000 bijwerkingen op al die miljoenen? Een zere arm wellicht?
Ik zie vooral 2 plekken waar de regering het beste voor heeft met het land , die op dezelfde wereldmarkt vaccins aan kopen, tegen hetzelfde virus.
Van een onontwikkeld land kan ik begrijpen dat ze in voetbaltermen met 10-0 achterstaan. Voor een land als Nederland verwacht ik een betere verklaring, dan het zich verstoppen achter "manke vergelijkingen."
Die uitspraak zou overigens niet misstaan op het binnenhof, om het eigen falen te verhullen.
-
Luister: voldoende vit C is aantoonbaar goed om je weerstand te verhogen. Dat is duidelijk.
Dit krijg je binnen door dagelijks 2 stuks fruit en 3 scheppen verse groenten te eten .
Wat u beschrijft komt uit de orthomoleculaire hoek , dat is een aanpak die niet erkend en alternatief is en zij adviseren minimaal 3000 mg per dag!
Vit C is een wateroplosbare vitamine: het teveel verdwijnt via de urine en de ontlasting.
Het kan darmproblemen geven en diarree en zelfs nierstenen.
Het grote doses vit C geven is nog niet wetenschappelijk bewezen effectief tegen het Coronavirus.
Mooi verhaal. Maar het levert natuurlijk nog steeds geen kloppend vergelijk op.16again schreef: ↑07 feb 2021 21:53Ik zie vooral 2 plekken waar de regering het beste voor heeft met het land , die op dezelfde wereldmarkt vaccins aan kopen, tegen hetzelfde virus.
Van een onontwikkeld land kan ik begrijpen dat ze in voetbaltermen met 10-0 achterstaan. Voor een land als Nederland verwacht ik een betere verklaring, dan het zich verstoppen achter "manke vergelijkingen."
Die uitspraak zou overigens niet misstaan op het binnenhof, om het eigen falen te verhullen.
Sorry hoor, maar... rot op met je zogenaamde “feiten”. Was de mededeling van de moderator vorige keer niet duidelijk?
Erthanax
vindt dit leuk
Ach, daar komt Linus Pauling weer eens langs. Die Nobelprijs heeft hij zeer beslist niet gekregen voor zijn ideeën over vitamine C, maar wel voor zijn onderzoek aan de chemische binding; twee totaal verschillende onderwerpen. De Nobelprijs is in dit verband dus niet meer dan een drogreden in de vorm van een misplaatst beroep op autoriteit.
Pauling is een mooi voorbeeld van wat wel "nobelitis" wordt genoemd, het verschijnsel dat kundige wetenschappers (niet noodzakelijk Nobelprijswinnaars) aan het eind van hun carrière het spoor bijster raken, om niet te zeggen van het padje af.
Dr Rath is misschien wat minder bekend, maar heeft een lange carrière als kwakzalver, zie bv dit 20-jaar oude (!) artikel in Trouw.
Pauling is een mooi voorbeeld van wat wel "nobelitis" wordt genoemd, het verschijnsel dat kundige wetenschappers (niet noodzakelijk Nobelprijswinnaars) aan het eind van hun carrière het spoor bijster raken, om niet te zeggen van het padje af.
Dr Rath is misschien wat minder bekend, maar heeft een lange carrière als kwakzalver, zie bv dit 20-jaar oude (!) artikel in Trouw.
-
Hoe kan Dr. Linus Pauling over Corona i.c.m. Vitamine C publiceren terwijl hij op 19 augustus 1994 is overleden? En hoe durf je de naam van deze arts te combineren met de vitamine verkopende arts Dr. Rath die belangen heeft bij meer verkoop van Vitamine C?H.Roosveld schreef: ↑07 feb 2021 21:09Nog een paar feiten....
....Nobelprijswinnaar Dr. Linus Pauling en Dr.Rath hebben hierover gepubliceerd.
Niet vreemd gezien geen enkel vaccin tot op heden voorkomt dat je besmet raakt, het zorgt enkel dat je niet meer ziek wordt en het zorgsysteem belast.H.Roosveld schreef: ↑07 feb 2021 21:09Het vaccin van Pfizer is op apen getest en de apen werden daarna gewoon weer besmet.
Veelal is een een langere termijn omdat een klinische proef erg lastig is. Je moet namelijk aantonen dat het effectief is, bij Corona kun je dit erg snel aantonen omdat het virus erg actief is.
Ook loopt het gehele proces sneller omdat er non-stop wordt gewerkt en de goedkeuringsinstanties al beginnen met het doornemen van de documenten voor het einde van het onderzoek, hiermee wordt veel tijd bespaard.
Er is geen enkel geval van directe dood na toediening, je verspreid onzin! In het onderzoek in Israel vielen onder de test groep 6 doden. 4 hiervan kregen een placebo toegediend en 2 het vaccin, je kunt dus eerder stellen dat je minder snel dood gaat van het vaccin.... Maar feit is dat de overlijdens dus los stonden van het vaccin.H.Roosveld schreef: ↑07 feb 2021 21:09Nu na een paar dagen al duizenden bijwerkingen van direkte dood na toediening
1 op de 8200 mensen krijgt te maken met gezichtverlammingen zonder vaccin. In de test groep was geen sprake van een geval, ondanks dat deze groter was dan de 8200. In Israel was sprake van 4 gevallen op de 21.000 inentingen. In andere landen ligt dit aantal weer lager.
Aan vaccins zitten vrijwel altijd lichte bijwerkingen, dus 16000 op het huidige aantal gevaccineerde gevallen is erg laag.
Levensgevaarlijk? Je bent erg tegenstrijdig "Niemand weet dat...." en daarom noem je het maar levensgevaarlijk. Er is geen enkele rede om aan te nemen dat er enig risico is. Het vaccin wordt na een x periode niet meer aangetroffen in het lichaam, enkel heeft je afweersysteem er iets bijgeleerd.H.Roosveld schreef: ↑07 feb 2021 21:09Met name de nieuwe technologie lijkt mij levensgevaarlijk. Wat gebeurt er over 10 jaar met het vaccin in lichaamscellen? Niemand weet dat.
Nieuwe technologie is veelal niet echt gevaarlijk, maar wetenschappers kunnen nou eenmaal geen 100% garanties geven, dit doet ze NOOIT!
Zoiets als hoge weerstand bestaat niet! Weerstand is niet meetbaar en is van vele factoren afhankelijk.H.Roosveld schreef: ↑07 feb 2021 21:09Afwachten dus en jezelf beschermen door een hoge weerstand op te kweken.
Een site die het heeft over Bill Cates die iedereen van een chip wilt voorzien neem ik niet serieus. Los dat het technische niet eens mogelijk is omdat de techniek niet zo ver is, slaat het natuurlijk compleet nergens. Heb dit deel dan ook gerapporteerd aan de moderatie, gezien eerder dergelijke links zijn verwijderd.
Jablan
vindt dit leuk
-
Mooi voorbeeld? De man is al in 1994 overleden dus heeft nooit gepubliceerd over Corona. Het Linus Pauling Institute bestaat wel en heeft bepaalde standpunten over vitamines.
Nog mooier. Hij kreeg de Nobelprijs voor de vrede vanwege zijn strijd tegen bovengrondse atoomproeven. Daarbij is ie al 26 jaar dood. Als het daadwerkelijk zo duidelijk was, dan was vitamine C in die 26 jaar al veel meer meegenomen in de reguliere gezondheidszorg, zou ik zeggen.Erthanax schreef: ↑07 feb 2021 22:26Ach, daar komt Linus Pauling weer eens langs. Die Nobelprijs heeft hij zeer beslist niet gekregen voor zijn ideeën over vitamine C, maar wel voor zijn onderzoek aan de chemische binding; twee totaal verschillende onderwerpen. De Nobelprijs is in dit verband dus niet meer dan een drogreden in de vorm van een misplaatst beroep op autoriteit.
sjohie
vindt dit leuk
...en ik heb nog niet gelezen waarom we de vaccinatiegraad hier en in Israel niet zouden kunnen vergelijken. Wat gewoon appels met appels vergelijken is.Moneyman schreef: ↑07 feb 2021 22:22Mooi verhaal. Maar het levert natuurlijk nog steeds geen kloppend vergelijk op.16again schreef: ↑07 feb 2021 21:53Ik zie vooral 2 plekken waar de regering het beste voor heeft met het land , die op dezelfde wereldmarkt vaccins aan kopen, tegen hetzelfde virus.
En ook in de vergelijking met europese landen doet Nederland het ronduit slecht. (leuke tijdschaal animatie)
https://www.dvhn.nl/extra/Nederland-bun ... 58960.html
Zijn werk aan de chemische binding heeft niets te maken met zijn ideeën over extreme doses vitamine C. En die ideeën over vitamine C zijn, laat ik het netjes zeggen, controversieel. Daarom is hij een goed voorbeel van nobelitis.sylvesterb schreef: ↑07 feb 2021 22:29Mooi voorbeeld? De man is al in 1994 overleden dus heeft nooit gepubliceerd over Corona. Het Linus Pauling Institute bestaat wel en heeft bepaalde standpunten over vitamines.
Die Nobelprijs voor de vrede kreeg hij ook; twee Nobelprijzen dus, dat is uniek. Daarom is het ook zo jammer dat hij van het rechte pad der wetenschap is afgeraakt. Maar dat is dus het gevolg van nobelitisNijogeth schreef: ↑07 feb 2021 22:34Nog mooier. Hij kreeg de Nobelprijs voor de vrede vanwege zijn strijd tegen bovengrondse atoomproeven. Daarbij is ie al 26 jaar dood. Als het daadwerkelijk zo duidelijk was, dan was vitamine C in die 26 jaar al veel meer meegenomen in de reguliere gezondheidszorg, zou ik zeggen.

Tsja, ik zie iedere keer die vergelijking met Israël. Terwijl die vergelijking op alle fronten mank gaat.[/quote]Niet echt. Israël heeft alles goed georganiseerd. Wel met kanttekening erbij: de Palestijnse gebieden worden overgeslagen (alleen een symbolische hoeveelheid is doorgelaten) en het orthodoxe deel van de eigen bevolking wordt te weinig onder druk gezet om mee te werken of zich te laten inenten.
De irritatie zat al in een post of wat ervoor. Eerst melden, dat het goed gaat en tegelijk een totaal overbodige mening over een ander geven; daarna melden, dat je een essentiële reis hebt gemaakt en opnieuw commentaar op anderen, deze keer de reizigers. Daarmee geef je een egoïstisch beeld af: ik doe het goed en anderen niet.BL2 schreef: ↑07 feb 2021 09:20Verklaar je nader ? Als ik treinen zie volgepakt met mensen welke echt niet om essentiële redenen reizen met tassen vol spullen, grootouders, studenten, kinderen, fietsen en kinderwagens, en hele groepen vrienden en vriendinnenclubjes, dan klopt er in tijden van een Lockdown iets niet.
De waarheid is echter, dat je niet kunt weten, waarom mensen reizen of hoe mensen leven.
Wij hebben nog die andere sleur, toch proberen we een weekritme vast te houden, zodat de dagen meer van elkaar verschillen.
Er is nog wel een tweede kanttekening: Israel had relatief weinig vaccin nodig en heeft zich een plaats voorin de rij gekocht.
Als Duitsland hetzelfde had gedaan door alle beschikbare productiecapaciteit op te kopen dan was Duitsland nu met vaccineren net zover als Israel, maar dan zat de rest van de EU nog zonder vaccin.
Nederland had dan ook plenty gehad, want wij waren met Duitsland en ik meen nog 2 landen, de aanjager van wat nu het EU inkoopbeleid is. Dat laatste zou je een voorbeeld kunnen noemen van goede EU samenwerking. Ook het rafelt wel iets aan de randjes, letterlijk in Hongarije waar die Orban bedacht om wat Russische, nog niet EU goedgekeurde, vaccins in te zetten, maar grosso modo werkt dit EU initiatief wel aardig goed.joep873 schreef: ↑08 feb 2021 07:31Er is nog wel een tweede kanttekening: Israel had relatief weinig vaccin nodig en heeft zich een plaats voorin de rij gekocht.
Als Duitsland hetzelfde had gedaan door alle beschikbare productiecapaciteit op te kopen dan was Duitsland nu met vaccineren net zover als Israel, maar dan zat de rest van de EU nog zonder vaccin.
Of niet, want dan had Duitsland uiteindelijk misschien toch liever voor zichzelf gekozen, of alleen voor belangrijker partners zoals Frankrijk.
Hoe dan ook, de productiecapaciteit is beperkt; de verdeling had misschien anders gekund, maar het is lang niet zeker dat nou net Nederland net zoals Israel vooraan had kunnen staan.
In het prille stadium maakt de vaccinatiebereidheid niet uit. In het begin zijn er genoeg mensen die zich willen laten inenten.Jablan schreef: ↑08 feb 2021 01:33Niet echt. Israël heeft alles goed georganiseerd. Wel met kanttekening erbij: de Palestijnse gebieden worden overgeslagen (alleen een symbolische hoeveelheid is doorgelaten) en het orthodoxe deel van de eigen bevolking wordt te weinig onder druk gezet om mee te werken of zich te laten inenten.
Pas als de vaccinatiegraad de vaccinatiebereidheid nadert , gaat dit effect meespelen.
Mogelijk is dit punt juist in Israel in zicht, wat onze achterstand feitelijk groter maakt
Nope. Israël en Nederland zijn -zoals al vaker is aangegeven- totaal verschillende landen met een totaal verschillende volksaard. Daar waar Israël een land is wat zich gedurende zijn hele bestaan heeft moeten verweren tegen alle mogelijk vormen van aanvallen, is snel en adequaat handelen de primaire reflex - óók als dat mogelijk neveneffecten heeft en óók als dat ten koste van de wereld om je heen gaat. Tegelijk is er dankzij diezelfde omstandigheden een burgerij die ook gewoon zonder massaal klagen, mopperen en demonsteren doet wat er gevraagd/ opgedragen wordt.
En dat zijn nog maar de meest voor de hand liggende verschillen - er zijn er nog veel meer te noemen. Zoals ik al zei: onvergelijkbaar met de Nederlandse situatie. Niks appels en appels dus.
Snel en adequaat? Al vanaf het begin van de crisis 10 maanden terug werd reikhalzend uitgekeken naar de komst van een vaccin. Wat genoeg voorbereidingstijd gaf. Maar die tijd is niet efficient gebruikt: hier gaan we pas zodra het vaccin beschikbaar is nadenken over de volgorde van vaccineren: wie krijgt voorrang.Moneyman schreef: ↑08 feb 2021 10:54Nope. Israël en Nederland zijn -zoals al vaker is aangegeven- totaal verschillende landen met een totaal verschillende volksaard. Daar waar Israël een land is wat zich gedurende zijn hele bestaan heeft moeten verweren tegen alle mogelijk vormen van aanvallen, is snel en adequaat handelen de primaire reflex - óók als dat mogelijk neveneffecten heeft en óók als dat ten koste van de wereld om je heen gaat.
De onlusten hier hebben niet een vaccinatie vertraagd. En in Israel heeft men zo de eigen problemen met openbare orde
Komt op mij voor als zoeken naar excuses.
Als je jezelf niet met de beste uit de klas wil vergelijken, wordt je nooit zelf de beste