LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

joep873

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

Jose2501 schreef:
08 feb 2021 11:20
Dat heeft de Jonge een keer gezegd maar nergens is aangetoond dat Israël meer heeft betaald. Onze regering vertelt wel meer leugens om hun eigen falen te verbloemen.
Prijs is niet eens het belangrijkste, probleem is gebrek aan productiecapaciteit. Maar dat zal dan ook wel een verzinsel van iemand zijn.
Ook Nederland had de mogelijkheid om meer vaccins te kopen ik dacht midden december dus is ook eigen schuld dikke bult.
Leverdatum 4e kwartaal 2021. Daar zouden we nu dus ook niks aan hebben.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
08 feb 2021 11:38
Moneyman schreef:
08 feb 2021 10:54
Nope. Israël en Nederland zijn -zoals al vaker is aangegeven- totaal verschillende landen met een totaal verschillende volksaard. Daar waar Israël een land is wat zich gedurende zijn hele bestaan heeft moeten verweren tegen alle mogelijk vormen van aanvallen, is snel en adequaat handelen de primaire reflex - óók als dat mogelijk neveneffecten heeft en óók als dat ten koste van de wereld om je heen gaat.
Snel en adequaat? Al vanaf het begin van de crisis 10 maanden terug werd reikhalzend uitgekeken naar de komst van een vaccin. Wat genoeg voorbereidingstijd gaf. Maar die tijd is niet efficient gebruikt: hier gaan we pas zodra het vaccin beschikbaar is nadenken over de volgorde van vaccineren: wie krijgt voorrang.
... hetgeen perfect mijn punt bevestigt.
16again schreef:
Moneyman schreef:
Tegelijk is er dankzij diezelfde omstandigheden een burgerij die ook gewoon zonder massaal klagen, mopperen en demonsteren doet wat er gevraagd/ opgedragen wordt.
De onlusten hier hebben niet een vaccinatie vertraagd. En in Israel heeft men zo de eigen problemen met openbare orde

Komt op mij voor als zoeken naar excuses. Als je jezelf niet met de beste uit de klas wil vergelijken, wordt je nooit zelf de beste
Allemaal leuk, maar het maakt nog steeds niet dat jouw appels ook daadwerkelijk appels zijn.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
08 feb 2021 12:45
16again schreef:
Moneyman schreef:
Nope. Israël en Nederland zijn -zoals al vaker is aangegeven- totaal verschillende landen met een totaal verschillende volksaard. Daar waar Israël een land is wat zich gedurende zijn hele bestaan heeft moeten verweren tegen alle mogelijk vormen van aanvallen, is snel en adequaat handelen de primaire reflex - óók als dat mogelijk neveneffecten heeft en óók als dat ten koste van de wereld om je heen gaat.
Snel en adequaat? Al vanaf het begin van de crisis 10 maanden terug werd reikhalzend uitgekeken naar de komst van een vaccin. Wat genoeg voorbereidingstijd gaf. Maar die tijd is niet efficient gebruikt: hier gaan we pas zodra het vaccin beschikbaar is nadenken over de volgorde van vaccineren: wie krijgt voorrang.
Dus omdat je als land zaken verkeerd doet, mag en kan je jezelf niet vergelijken met landen die het wel goed doen?
Deze denktrant doet me aan Calimero denken.
Laten we ons dan vooral vergelijken met Letland en Bulgarije, dan kunnen we onszelf op de borst kloppen hoe goed we het doen

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
08 feb 2021 14:05
Moneyman schreef:
08 feb 2021 12:45
16again schreef:
Dus omdat je als land zaken verkeerd doet, mag en kan je jezelf niet vergelijken met landen die het wel goed doen?
Deze denktrant doet me aan Calimero denken.
Laten we ons dan vooral vergelijken met Letland en Bulgarije, dan kunnen we onszelf op de borst kloppen hoe goed we het doen
Waarmee je aangeeft dat je het ( weer eens ) niet begrepen hebt. Je schiet weer teveel in de reflex van cijfers, vergelijkingen e.d.

16again

Leuke discussie dooddoener. Stellen dat tegenpartij het niet begrijpt. Zonder
Als ik iets niet begrijp, is het waarom ons land fors achterloopt met vaccineren.
En Lubach begrijpt het ook niet. Uit de uitzending gisteren: "Van alle EU landen begon Nederlands als allerlaatste met vaccineren"

angel1978

Een drogreden

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
08 feb 2021 14:41
Leuke discussie dooddoener. Stellen dat tegenpartij het niet begrijpt. Zonder
Als ik iets niet begrijp, is het waarom ons land fors achterloopt met vaccineren.
En Lubach begrijpt het ook niet. Uit de uitzending gisteren: "Van alle EU landen begon Nederlands als allerlaatste met vaccineren"
Daar heb jij gelijk in, ons land loopt gigantisch achter. Met Lubach heb ik niks.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Overal - tenminste in landen, waar open gediscussieerd mag worden - is vaccineren onderwerp van kritiek. Verwachtingsmanagement: was vorig najaar vaker herhaald, dat vaccineren tijd vraagt, de productie op gang moet komen, was de frustratie en ergernis nu stukken minder.

Nederland doet het inderdaad slecht, niet qua tempo maar qua organisatie. Of het nu komt door te veel regels, te veel iedereen het naar de zin willen maken of angst om te improviseren, is voor later. Zelf denk ik aan het laatste, men is hier verleerd om te gaan met het onverwachte en niet meer flexibel genoeg om dan door te gaan.

16again

Genoeg cijfers hier:
https://www.lareb.nl/pages/wekelijkse-u ... jwerkingen
al mis ik het aantal vaccinaties per leeftijdsgroep, om mijn bierviltje van stal te kunnen halen

Moneyman

16again schreef:
08 feb 2021 14:05
Dus omdat je als land zaken verkeerd doet, mag en kan je jezelf niet vergelijken met landen die het wel goed doen? Deze denktrant doet me aan Calimero denken. Laten we ons dan vooral vergelijken met Letland en Bulgarije, dan kunnen we onszelf op de borst kloppen hoe goed we het doen
Mijn punt was niet dat het niet mág, mijn punt was dat het nogal nietszeggend is. Om te weten dat het vacconatiebeleid in Nederland beroerd is, heb ik geen vergelijking met een totaal ander land, met totaal andere omstandigheden en een totaal andere regering en bevolking nodig. Dat zie ik zo ook nog wel.
Moneyman schreef:
07 feb 2021 20:42
16again schreef:
07 feb 2021 20:14
En eer we hier besloten hebben wie voorrang krijgt, zijn ze in Israel al klaar. Die zitten nu op 60%
Tsja, ik zie iedere keer die vergelijking met Israël. Terwijl die vergelijking op alle fronten mank gaat. Ik vind het vooral een nietszeggend statement.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
08 feb 2021 15:39
angst om te improviseren,
Nederland is nu eenmaal een land van dominees en onderwijzers. In grote delen van het land leven mensen met opgeheven vingertjes, strakke regels, hoe het hoort. Dat wordt ermee bedoeld. Daar past improvisatie inderdaad niet bij.

Moneyman

witte angora schreef:
08 feb 2021 17:06
Jablan schreef:
Nederland is nu eenmaal een land van dominees en onderwijzers.
Je vergeet nog de klagers en betweters ;)

angel1978

In grote delen van het land (en op dit forum) leven mensen met opgeheven vingertjes, strakke regels, hoe het hoort.
vetgedrukt is van mij ;)

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
08 feb 2021 17:13
witte angora schreef:
08 feb 2021 17:06
Jablan schreef:
Nederland is nu eenmaal een land van dominees en onderwijzers.
Je vergeet nog de klagers en betweters ;)
En vergeet ook vooral niet de vele vergaderingen, het polderen, de vele commissies, stichtingen en verenigingen waarbij eindeloos gepraat wordt, het weer teruggekoppeld moet worden en waar dan wederom in een volgende vergadering over" gebabbeld " moet worden . Vóór er een besluit valt zijn we zomaar een paar weken verder.
Zoveel mensen, zoveel meningen .:mrgreen:

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zou het maar eens een keertje of 3 overnieuw lezen , er is niets bewezen dat het door de prik komt .

16again

gosewijn schreef:
08 feb 2021 17:56
Zou het maar eens een keertje of 3 overnieuw lezen , er is niets bewezen dat het door de prik komt .
Ook na 3 keer lezen weet je nog niets. Er staat immers niet hoeveel leden uit die leeftijdsgroep de prik al hebben gehad.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
En Lubach begrijpt het ook niet.
Nee Lubach "roept op" voor het vaccineren van "Dikke 50 jarige mannen" en gaat voorbij aan het feit dat juist de ouderen, die nu gevaccineerd worden overlijden aan Corona en die Dikke 50 jarige mannen in mindere mate. Dat je nu dus de ouderen als eerste vaccineert kan ik wel begrijpen, of je moet de keus maken dat je deze groep juist laat sterven.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
08 feb 2021 18:04

Nu met Covid spelen hele andere belangen vermoed ik. Gezondheidsraad advies wordt genegeerd. Waarom?
Dat is doemdenken, dit is nou eenmaal groter dan ff de griepspuit of dergelijke geven. Dat zijn ze hier in Nederland niet gewend dat alles te organiseren.

angel1978

Jose2501 schreef:
08 feb 2021 17:51
16again schreef:
08 feb 2021 15:55
Genoeg cijfers hier:
https://www.lareb.nl/pages/wekelijkse-u ... jwerkingen
al mis ik het aantal vaccinaties per leeftijdsgroep, om mijn bierviltje van stal te kunnen halen
15 mensen overleden na vaccin toediening is best veel vind ik.
Ik heb zo'n vermoeden dat er veel meer mensen niet zijn overleden na een vaccin-toediening.
En daarnaast gingen de meeste van die mensen waarschijnlijk toch al dood ( als ik even wat mensen hier napraat )..

Oftewel, zonder context en verdere informatie is dit echt een bericht met enkel een suggestief doel.

16again

sylvesterb schreef:
08 feb 2021 18:19
16again schreef:
En Lubach begrijpt het ook niet.
Nee Lubach "roept op" voor het vaccineren van "Dikke 50 jarige mannen" en gaat voorbij aan het feit dat juist de ouderen, die nu gevaccineerd worden overlijden aan Corona en die Dikke 50 jarige mannen in mindere mate. Dat je nu dus de ouderen als eerste vaccineert kan ik wel begrijpen, of je moet de keus maken dat je deze groep juist laat sterven.
Lubach benoemde juist dikke mannen van 50+. En die groep bevat dus ook 70 en 80 jarigen.

Het beleid is er grotendeels op gericht om de IC werkbaar te houden. En dan kijk je simpelweg op die IC rond, om vast te stellen wat de doelgroep is voor de eerste prikken.

Gesloten