Nou nee,er wordt gezegd dat het daar niet door komt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
scharrelschipper
Jasper45
vindt dit leuk
-
sylvesterb
Re: Coronavirus - algemeen topic
Vreemd, kan dat nergens vinden, heb je een bron hiervan?moederslink schreef: ↑09 feb 2021 20:55Maar ik behoor niet tot deze doelgroepJablan schreef: ↑09 feb 2021 20:32Er is één wijziging. Vanaf volgende week worden de WLZ Wet Landurige Zorg -cliënten, in kleinschalige woonvormen zonder instellingsarts, niet meer alleen met het vaccin van Moderna gevaccineerd, maar ook met het vaccin van BioNTech/Pfizer..
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen![]()
Heb wel vernomen dat ze onderzoek doen wat er gebeurd als je dit doet in de bescherming, maar er is geen besluit genomen zover ik kan vinden.
Wetenschappelijk gezien zou dit gewoon prima zijn, de 2de prik is enkel om je immuunsysteem een extra setje te geven in het herkennen van Corona. Dus weinig om je druk over te maken, beide zijn prima vaccins met goede resultaten.
-
sylvesterb
Is het uberhaubt waar? Los dat je zaken zoals bijwerkingen van beide vaccins erbij verzint als mogelijk neven effect en zo ontstaat fake nieuws op het internet. A roept iets, B gaat het versterken en C denkt dat het waar is en gaat het rond vertellen.
Het gebruik van "verzint" stuit me tegen de borst. Alsof ik actief bijdraag aan nep nieuws.
Het is wat mij betreft een logische conclusie. Gebruik je 2 medicijnen, dan heb je te doen met 2 bijsluiters met bijwerkingen.
En ik als B zijnde heb ik niet zelf A gechecked, maar wel aan A gevraagd of ik hem/haar wel goed begreep.
Het is wat mij betreft een logische conclusie. Gebruik je 2 medicijnen, dan heb je te doen met 2 bijsluiters met bijwerkingen.
En ik als B zijnde heb ik niet zelf A gechecked, maar wel aan A gevraagd of ik hem/haar wel goed begreep.
Er is gelukkig ook goed nieuws over een "nieuw vaccin" 
-
witte angora
Ach ja, vaccineren in Nederland:
Kwek-kwekken-Kwekkeboom.
Kwek-kwekken-Kwekkeboom.
Nee, in mijn voorstel kunnen diverse maatregelen op korte termijn versoepeld worden voor groepen mensen waarvoor dat het belangrijkst is. Voor gepensioneerden is er geen noodzaak om het huis te verlaten, hooguit af en toe voor boodschappen. En voor ouderen is door de meeste supermarkten iedere dag een tijdvak gereserveerd. Dus kortom: voor ouderen is het vooral een eigen keuze of ze meer of minder risico willen lopen.sylvesterb schreef: ↑09 feb 2021 00:08In jouw voorstel blijven we dus nog maanden in lock-down omdat we de patiënten die voor de zorgdruk zorgen, waarom we een lock-down hebben, pas al laatste gaat vaccineren en laat je de ouderen die dood gaan door Corona de komende maanden nog gewoon sterven! Het zijn keuzes die je maakt maar ben blij dat je niet in de regering zit.
Want dat werkt zo goed in Frankrijk? Link: https://nos.nl/artikel/2366215-franse-a ... ffect.html
Al die paniekmaatregelen werken alleen maar erg contraproductief.
-
witte angora
Die gereserveerde tijdstippen zijn vaak erg vroeg in de morgen. Waarbij iedereen die komen wil ook komt, maak je daar maar geen zorgen om. Er staat geen bewaking om 'jongeren' tegen te houden. Het zijn uren die sowieso al erg rustig zijn. Waarom zouden juist ouderen tussen 7 en 9 boodschappen gaan doen? Ze hebben de hele dag de tijd, reden dat velen dan ook die uurtjes negeren.
Dan komen ze daar ook weer jonge supermarktmedewerkers tegen. Ouderen moeten net zo goed af en toe eens naar buiten voor andere zaken of mensen ontvangen, sommigen krijgen meerdere keren per dag thuiszorgers en mantelzorgers in huis.
Het is onmogelijk om de maatschappij op te delen in twee groepen die elkaar niet tegenkomen.
Twee van de drie op dit het moment goedgekeurde vaccins zijn van het nieuwe mRNA type, die zouden qua werking en overlap het beste matchen als het gaat om combineren, maar dat AstraZenica vaccin is dat subtiel anders. Dat gebruikt een andere vector, BionTech/Pfizer en Moderna gebruiken een klein stukje RNA van het coronavirus zélf, om je afweersysteem op te starten, AstraZenica doet het mbv ik meen een gemodificeerd adeno virus, zegmaar meer traditioneel. Dat triggert dan ook weer het maken van afeercellen tegen dat spike eiwit, net als de andere twee, maar de route en gebruikte auto is veel meer verschillend.sylvesterb schreef: ↑09 feb 2021 21:29Vreemd, kan dat nergens vinden, heb je een bron hiervan?moederslink schreef: ↑09 feb 2021 20:55Maar ik behoor niet tot deze doelgroepJablan schreef: ↑09 feb 2021 20:32Er is één wijziging. Vanaf volgende week worden de WLZ Wet Landurige Zorg -cliënten, in kleinschalige woonvormen zonder instellingsarts, niet meer alleen met het vaccin van Moderna gevaccineerd, maar ook met het vaccin van BioNTech/Pfizer..
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen![]()
Heb wel vernomen dat ze onderzoek doen wat er gebeurd als je dit doet in de bescherming, maar er is geen besluit genomen zover ik kan vinden.
Wetenschappelijk gezien zou dit gewoon prima zijn, de 2de prik is enkel om je immuunsysteem een extra setje te geven in het herkennen van Corona. Dus weinig om je druk over te maken, beide zijn prima vaccins met goede resultaten.
Kortom dat combineren is nog niet zo simpel, zeker niet van twee random vaccins.
Dit artikel brengt het als iets nieuws, maar... volgens mij hebben we dit aan het begin van de Corona-crisis ook al langs zien komen.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167334 ... 7MZ3bNtL4E
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167334 ... 7MZ3bNtL4E
-
Lowieze
Waar heeft u dat dan gelezen? Misschien wel handig als men zulk nieuws hier zet, om er een link bij te plaatsen.moederslink schreef: ↑09 feb 2021 20:55
Maar ik behoor niet tot deze doelgroep.
Het zal wel weer een vraag zijn...
Jep. Al is ook dat wel vaag, want...
... noem dan man en paard, denk ik dan, want daar hebben we in deze tijd juist behoefte aan.Een medisch-ethische toetsingscommissie
-
witte angora
Dus binnenkort kunnen ouderen hun Action en Wibra spulletjes in de Jaarbeurs ophalen, omdat daar voldoende ruimte is? Strak plan, fons. 
Het egoisme straalt er weer van af, samen ben je de wereld niet alleen.D34M0N schreef: ↑10 feb 2021 00:34
Nee, in mijn voorstel kunnen diverse maatregelen op korte termijn versoepeld worden voor groepen mensen waarvoor dat het belangrijkst is. Voor gepensioneerden is er geen noodzaak om het huis te verlaten, hooguit af en toe voor boodschappen. En voor ouderen is door de meeste supermarkten iedere dag een tijdvak gereserveerd. Dus kortom: voor ouderen is het vooral een eigen keuze of ze meer of minder risico willen lopen.
Je was té subtiel, Fons 
Erthanax
vindt dit leuk