LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

scharrelschipper

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

gosewijn schreef:
08 feb 2021 17:56
Zou het maar eens een keertje of 3 overnieuw lezen , er is niets bewezen dat het door de prik komt .
Nou nee,er wordt gezegd dat het daar niet door komt.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
09 feb 2021 20:55
Jablan schreef:
09 feb 2021 20:32
Er is één wijziging. Vanaf volgende week worden de WLZ Wet Landurige Zorg -cliënten, in kleinschalige woonvormen zonder instellingsarts, niet meer alleen met het vaccin van Moderna gevaccineerd, maar ook met het vaccin van BioNTech/Pfizer.
Maar ik behoor niet tot deze doelgroep 🤤.
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen😒
Vreemd, kan dat nergens vinden, heb je een bron hiervan?

Heb wel vernomen dat ze onderzoek doen wat er gebeurd als je dit doet in de bescherming, maar er is geen besluit genomen zover ik kan vinden.

Wetenschappelijk gezien zou dit gewoon prima zijn, de 2de prik is enkel om je immuunsysteem een extra setje te geven in het herkennen van Corona. Dus weinig om je druk over te maken, beide zijn prima vaccins met goede resultaten.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
09 feb 2021 19:48
Mooi is dat. Dan heb je de bijwerkingen van beide vaccins, en lap je de aanwijzingen van de pharmaceut aan de laars.
(Soms stel ik vragen waar ik het antwoord al van denk te weten)
Is dit uberhaubt al getest?
Is het uberhaubt waar? Los dat je zaken zoals bijwerkingen van beide vaccins erbij verzint als mogelijk neven effect en zo ontstaat fake nieuws op het internet. A roept iets, B gaat het versterken en C denkt dat het waar is en gaat het rond vertellen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Het gebruik van "verzint" stuit me tegen de borst. Alsof ik actief bijdraag aan nep nieuws.
Het is wat mij betreft een logische conclusie. Gebruik je 2 medicijnen, dan heb je te doen met 2 bijsluiters met bijwerkingen.

En ik als B zijnde heb ik niet zelf A gechecked, maar wel aan A gevraagd of ik hem/haar wel goed begreep.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is gelukkig ook goed nieuws over een "nieuw vaccin" :D

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, vaccineren in Nederland:

Kwek-kwekken-Kwekkeboom.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

sylvesterb schreef:
09 feb 2021 00:08
In jouw voorstel blijven we dus nog maanden in lock-down omdat we de patiënten die voor de zorgdruk zorgen, waarom we een lock-down hebben, pas al laatste gaat vaccineren en laat je de ouderen die dood gaan door Corona de komende maanden nog gewoon sterven! Het zijn keuzes die je maakt maar ben blij dat je niet in de regering zit.
Nee, in mijn voorstel kunnen diverse maatregelen op korte termijn versoepeld worden voor groepen mensen waarvoor dat het belangrijkst is. Voor gepensioneerden is er geen noodzaak om het huis te verlaten, hooguit af en toe voor boodschappen. En voor ouderen is door de meeste supermarkten iedere dag een tijdvak gereserveerd. Dus kortom: voor ouderen is het vooral een eigen keuze of ze meer of minder risico willen lopen.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

BL2 schreef:
09 feb 2021 00:54
De avondklok kan makkelijk naar 19.00 uur, en de zgn Lockdown mag best wat strenger. Als je ziet hoe druk het overal is, op de wegen, in het OV en zelfs in de stad komt het toch wat bizar over dat dit Überhaupt een Lockdown heet.
Want dat werkt zo goed in Frankrijk? Link: https://nos.nl/artikel/2366215-franse-a ... ffect.html

Al die paniekmaatregelen werken alleen maar erg contraproductief.

witte angora

D34M0N schreef:
10 feb 2021 00:34
En voor ouderen is door de meeste supermarkten iedere dag een tijdvak gereserveerd. Dus kortom: voor ouderen is het vooral een eigen keuze of ze meer of minder risico willen lopen.
Die gereserveerde tijdstippen zijn vaak erg vroeg in de morgen. Waarbij iedereen die komen wil ook komt, maak je daar maar geen zorgen om. Er staat geen bewaking om 'jongeren' tegen te houden. Het zijn uren die sowieso al erg rustig zijn. Waarom zouden juist ouderen tussen 7 en 9 boodschappen gaan doen? Ze hebben de hele dag de tijd, reden dat velen dan ook die uurtjes negeren.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

D34M0N schreef:
Nee, in mijn voorstel kunnen diverse maatregelen op korte termijn versoepeld worden voor groepen mensen waarvoor dat het belangrijkst is. Voor gepensioneerden is er geen noodzaak om het huis te verlaten, hooguit af en toe voor boodschappen.
Dan komen ze daar ook weer jonge supermarktmedewerkers tegen. Ouderen moeten net zo goed af en toe eens naar buiten voor andere zaken of mensen ontvangen, sommigen krijgen meerdere keren per dag thuiszorgers en mantelzorgers in huis.
Het is onmogelijk om de maatschappij op te delen in twee groepen die elkaar niet tegenkomen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

sylvesterb schreef:
09 feb 2021 21:29
moederslink schreef:
Jablan schreef:
09 feb 2021 20:32
Er is één wijziging. Vanaf volgende week worden de WLZ Wet Landurige Zorg -cliënten, in kleinschalige woonvormen zonder instellingsarts, niet meer alleen met het vaccin van Moderna gevaccineerd, maar ook met het vaccin van BioNTech/Pfizer.
Ik las dat mijn 1e prik Pfizer is en mijn 2e prik Moderna of AstraZeneca, dát bedoel ik met mengen😒
Vreemd, kan dat nergens vinden, heb je een bron hiervan?

Heb wel vernomen dat ze onderzoek doen wat er gebeurd als je dit doet in de bescherming, maar er is geen besluit genomen zover ik kan vinden.

Wetenschappelijk gezien zou dit gewoon prima zijn, de 2de prik is enkel om je immuunsysteem een extra setje te geven in het herkennen van Corona. Dus weinig om je druk over te maken, beide zijn prima vaccins met goede resultaten.
Twee van de drie op dit het moment goedgekeurde vaccins zijn van het nieuwe mRNA type, die zouden qua werking en overlap het beste matchen als het gaat om combineren, maar dat AstraZenica vaccin is dat subtiel anders. Dat gebruikt een andere vector, BionTech/Pfizer en Moderna gebruiken een klein stukje RNA van het coronavirus zélf, om je afweersysteem op te starten, AstraZenica doet het mbv ik meen een gemodificeerd adeno virus, zegmaar meer traditioneel. Dat triggert dan ook weer het maken van afeercellen tegen dat spike eiwit, net als de andere twee, maar de route en gebruikte auto is veel meer verschillend.

Kortom dat combineren is nog niet zo simpel, zeker niet van twee random vaccins.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit artikel brengt het als iets nieuws, maar... volgens mij hebben we dit aan het begin van de Corona-crisis ook al langs zien komen.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/167334 ... 7MZ3bNtL4E

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:

Waar heeft u dat dan gelezen? Misschien wel handig als men zulk nieuws hier zet, om er een link bij te plaatsen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het zal wel weer een vraag zijn...

Moneyman

Jose2501 schreef:
10 feb 2021 09:33
Dexamethason wordt overal al ingezet als het nog kan en iemand nog niet al te ernstige klachten heeft. Is een wereldwijd toegepast medicijn tegen Covid.
Exact... niets nieuws dus.

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

Moneyman schreef:
10 feb 2021 09:52
Exact... niets nieuws dus.
Nieuw is blijkbaar dat het in het huisartsenprotocol komt. Of liever: zou kunnen of zoiets.

Moneyman

Jep. Al is ook dat wel vaag, want...
Een medisch-ethische toetsingscommissie
... noem dan man en paard, denk ik dan, want daar hebben we in deze tijd juist behoefte aan.

witte angora

Dus binnenkort kunnen ouderen hun Action en Wibra spulletjes in de Jaarbeurs ophalen, omdat daar voldoende ruimte is? Strak plan, fons. ;)

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

D34M0N schreef:

Nee, in mijn voorstel kunnen diverse maatregelen op korte termijn versoepeld worden voor groepen mensen waarvoor dat het belangrijkst is. Voor gepensioneerden is er geen noodzaak om het huis te verlaten, hooguit af en toe voor boodschappen. En voor ouderen is door de meeste supermarkten iedere dag een tijdvak gereserveerd. Dus kortom: voor ouderen is het vooral een eigen keuze of ze meer of minder risico willen lopen.
Het egoisme straalt er weer van af, samen ben je de wereld niet alleen.

Moneyman

Je was té subtiel, Fons :mrgreen:

Gesloten