LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
De viswinkel mocht ook al open zijn.
reggie2
vindt dit leuk
BL2 schreef: ↑12 feb 2021 16:50Hoera ! Corona is voorbij !
Wat een super goed idee, de winkels open om af te halen.
In ons overdekte winkelcentrumpje is het al maanden niet meer zo druk geweest. Grote drommen mensen staan bij de winkels, welke op hun beurt veel koopwaar voor de deur hebben staan. De schoenmaker, de telecomwinkel, de viswinkel, alles gewoon open.
Vreemd dat de besmetting cijfers weer stijgen.
Kom maar op met die cijfers, ik ben blij dat je weer iets op kan halen bij de winkels.... Moet er niet aan denken dat het nog een jaar verder had gegaan zo. Niet zo zwartgallig man.
-
Toch wel gaaf hoe snel een volk zich kan ontwikkelen. Iets meer dan een jaar geleden waren we allemaal de beste bondscoach. Vanaf maart was iedereen opeens de beste viroloog en nu zijn we allemaal gepromoveerd in de farmacie. Je vraagt je af waarom als die studenten minstens 4 a 5 jaar nodig hebben om de basis te leren.
Ach ja, iedereen is op 0 begonnen als het gaat om ervaring met pandemieën.
Welke winkels? In de eerstvolgende binnenstad in NL zit een groot aantal winkels (nog steeds) dichtgetimmerd. In het overdekte winkelcentrum ervoor regeert Koning Leegstand.
Toch zijn open winkels errug praktisch voor wie opgroeiende kinderen heeft of met kapotte apparaten zit of meubels moet vervangen en niet alles op de gok online wil bestellen. In deze weken lukt het goed op industrieterreinen.
Om je een plezier te doen: In Duitsland in vanaf 1 maart de kappers op afspraak open. Een paar reportages over kniptoerisme in de Duits-Franse grensregio hebben zeker geholpen bij dit besluit. Haardracht is ergens een eerste levensbehoefte.
-
Weten wat ze doen?reggie2 schreef: ↑12 feb 2021 12:37Petorret84 schreef: ↑12 feb 2021 12:35Onbegrijpelijk dat AstraZenica toegediend wordt/gaat worden op mensen ouder dan 55 jaar.
Dit vaccin is NIET getest op mensen > 55 jaar.
Niemand praat hierover en heb totaal geen berichten hierover gehoord in de Nederlandse pers.
In bv Spanje wordt dit vaccin NIET gebruikt in deze leeftijds-groep.
Wie kan hierop reageren. Misschien kan de redactie van RADAR dit verder uitzoeken ?????
Ik denk dat die wel iets beters hebben te doen.
Ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen met die vaccinaties, trouwens je mag weigeren hoor.
Dat moeten we dan maar hopen.
-
Ben in 2009 nog bij de kapper geweest en mis het kappers bezoek in het geheel niet.Jablan schreef: ↑12 feb 2021 19:46Welke winkels? In de eerstvolgende binnenstad in NL zit een groot aantal winkels (nog steeds) dichtgetimmerd. In het overdekte winkelcentrum ervoor regeert Koning Leegstand.
Toch zijn open winkels errug praktisch voor wie opgroeiende kinderen heeft of met kapotte apparaten zit of meubels moet vervangen en niet alles op de gok online wil bestellen. In deze weken lukt het goed op industrieterreinen.
Om je een plezier te doen: In Duitsland in vanaf 1 maart de kappers op afspraak open. Een paar reportages over kniptoerisme in de Duits-Franse grensregio hebben zeker geholpen bij dit besluit. Haardracht is ergens een eerste levensbehoefte.
En,nee, ik ben niet kaalhoofdig
Beetje dom van mij, ik bedoelde natuurlijk de Mediamarkt, de Jeansshop en de Douglas. Vooral bij die laatste was het dringen, een groot deel van de winkelvoorraad was onder de half open rolluiken geplaatst.
Ben verre van zwartgallig, maar dit heeft compleet niets meer met een Lockdown te maken. Was een voorstander van de avondklok, maar dat is ook op deze manier gewoon onzin.
Zo, morgen maar eens dagje schaatsen, na het weekend gaat het snel dooien. Zal wel gezellig druk worden bij de molens, maar ik ga er flink van genieten.
Dinsdag naar de kapper, we kennen elkaar na al die jaren zo goed, ik mag nu gewoon in zijn huiskamer komen
-
Hier in het dorp is er eigenlijk weinig veranderd. De winkels die via de etalage verkochten doen dat nog steeds. Zegge en schrijven één winkel heeft een tafeltje buiten staan, daar kun je dus de bestelde goederen afhalen.
Nu kan het natuurlijk zijn dat de deuren overal dicht waren omdat het koud is. Maar druk was het bepaald niet, zeker niet drukker dan anders. Niks geen lange rijen overal. Ook niet bij het kaaswinkeltje; daar mag maar één klant tegelijk naar binnen. Het is maar hoogst zelden dat ik even buiten moet wachten omdat er een klant is. Kortom: ik zag hier geen enkel verschil met vorige week.
Nu kan het natuurlijk zijn dat de deuren overal dicht waren omdat het koud is. Maar druk was het bepaald niet, zeker niet drukker dan anders. Niks geen lange rijen overal. Ook niet bij het kaaswinkeltje; daar mag maar één klant tegelijk naar binnen. Het is maar hoogst zelden dat ik even buiten moet wachten omdat er een klant is. Kortom: ik zag hier geen enkel verschil met vorige week.
Als kind werd bij ons thuis de dokter als een soort halfgod op een voetstuk geplaatst, als zijnde een geleerd man. Dat proef ik hier sterk terug.PeterPeters1966 schreef: ↑12 feb 2021 17:44Toch wel gaaf hoe snel een volk zich kan ontwikkelen. Iets meer dan een jaar geleden waren we allemaal de beste bondscoach. Vanaf maart was iedereen opeens de beste viroloog en nu zijn we allemaal gepromoveerd in de farmacie. Je vraagt je af waarom als die studenten minstens 4 a 5 jaar nodig hebben om de basis te leren.
Maar ook zonder 4 jaar studie kun je zinvolle zaken uit cijfers halen. Zo was Maurice de Hond, een eenling, het RIVM maanden voor in het benoemen van aerosolen als besmettingsbron, en het belang van ventilatie op o.a. scholen.
Terug grijpen op 17 miljoen bondscoaches is een flauwe dooddoener richting mensen met kritiek / een mening. Soms is die kritiek gewoon terecht. Als ik naar de vaccinatiesnelheid hier en elders kijk, dan gaat ons geduld flink op de proef gesteld worden....
Dat houdt in dat ook bij elke uitspraak van jou over Corona, we die 17 miljoen bondscoaches van stal kunnen halen. En dan is de discussie toch echt gebaat bij inhoudelijke reacties.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Goed, inhoudelijk dan maar.
We zetten Eddy Pieters Graafland in het doel, en dan komt alles goed.
We zetten Eddy Pieters Graafland in het doel, en dan komt alles goed.
Dat zou je inderdaad kunnen doen - als ik inderdaad op die stoel zou gaan zitten. Doen alsof dat in iedere reactie van iedereen het geval is, is een pas een flauwe dooddoener.16again schreef: ↑13 feb 2021 17:57Dat houdt in dat ook bij elke uitspraak van jou over Corona, we die 17 miljoen bondscoaches van stal kunnen halen. En dan is de discussie toch echt gebaat bij inhoudelijke reacties.
En dat is juist wat PeterPeters1966 doet. Zijn bericht loopt over van iedereen, allemaal, een volk, en onduidelijk is tegen welke reactie hij ageert
De cijfers worden er wel beter op. Qua besmettingen niet. Maar de bezetting in de ziekenhuizen is flink gedaald de afgelopen maand. Samen met de IC meegeteld, is dit toch al met 1/3e afgenomen.
En dat met alle horrorverhalen die ons te wachten stonden met de Britse variant.
En dat met alle horrorverhalen die ons te wachten stonden met de Britse variant.