LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lekker zooitje, dat viruswaarheid. Gewoon door de voorzitter heen praten, en dan meteen maar wraken. Het doel is duidelijk: vertragen, vertragen, vertragen. Ben benieuwd of er vanavond nog een uitspraak komt. Mag lijen dat dat iets voor 21.00 uur is, en dat die gasten halverwege de rit naar huis worden opgepakt omdat ze niet de juiste documenten bij zich hebben.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het is euthanasie of palliatieve sedatie andere vormen bestaan niet in de zorg.

sake1987

witte angora schreef:
16 feb 2021 17:51
Lekker zooitje, dat viruswaarheid. Gewoon door de voorzitter heen praten, en dan meteen maar wraken. Het doel is duidelijk: vertragen, vertragen, vertragen. Ben benieuwd of er vanavond nog een uitspraak komt. Mag lijen dat dat iets voor 21.00 uur is, en dat die gasten halverwege de rit naar huis worden opgepakt omdat ze niet de juiste documenten bij zich hebben.
Ja Witte Angora dat heet een rechtsstaat .
Als ze hun werk gelijk goed hadden gedaan en naar de SGP hadden geluisterd, was dit niet nodig geweest.
Zelf sta ik niet achter de club virus waarheid, maar vind het wel goed dat niet iedereen alles maar voor zoete koek aanneemt.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

sake1987 schreef:
16 feb 2021 17:56
witte angora schreef:
Ja Witte Angora dat heet een rechtsstaat .
Als ze hun werk gelijk goed hadden gedaan en naar de SGP hadden geluisterd, was dit niet nodig geweest.
Zelf sta ik niet achter de club virus waarheid, maar vind het wel goed dat niet iedereen alles maar voor zoete koek aanneemt.
Maar los daarvan wordt het middel 'wraken' te pas en te onpas in gezet met naar mijn idee niet de juiste redenen. Dit lijkt meer op misbruik dan iets anders.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
Dat viruswaarheid heeft ook wel eens verloren. En hoger beroep aangetekend. Wat pas in april voor komt.
En dan zitten er maanden tussen de rechtzaak en het hoger beroep. En nu de andere partij verliest, dan kan dat ineens in uren.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
Een iets andere kant van het verhaal.
I.d.d. vertragen is ook wat Rutte en co.doen,dus niet raar dat de andere partij dat ook probeert.
Ben geen groot fan van viruswaarheid,maar ze zijn wel de enige club die via de rechter probeert te bereiken wat een flink deel van de bevolking ook vind.
En als het klopt dat de gewraakte rechter hun club viruswaanzin noemde getuigd dat m.i.wel wat van vooringenomenheid.
Komt nog bij dat normaal hoger beroep nooit zo snel gaat en nu ineens wel.
Kortom;een juridisch steekspel wat ik met interesse volg.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Vanavond weer ouderwets een rondje maken en zolang de cafes nog dicht zijn dan maar in de veldfles cognac voor op het gemeentebankje

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

scharrelschipper schreef:
16 feb 2021 18:20
witte angora schreef:
I.d.d. vertragen is ook wat Rutte en co.doen,dus niet raar dat de andere partij dat ook probeert.
Ben geen groot fan van viruswaarheid,maar ze zijn wel de enige club die via de rechter probeert te bereiken wat een flink deel van de bevolking ook vind.
En als het klopt dat de gewraakte rechter hun club viruswaanzin noemde getuigd dat m.i.wel wat van vooringenomenheid.
En P.S/ik was niet van plan om rond 21 u vanavond op straat te gaan feesten,want het hoost hier van de regen.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
16 feb 2021 18:20

Spreek voor jezelf, dat achterlijk ventje van viruswaanzin/waarheid is echt niet helemaal in zijn bovenkamer.

Ik lees toch dat de meeste mensen het best wel eens waren met de avondklok. En dat het virus er is , daar is geen twijfel over mogelijk, en dat ontkend dat maffe mannetje.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nu de toeslagenaffaire nog steeds niet is afgerond, is het belang van een integere overheid evident.

Vind het eerlijk gezegd wel geruststellend dat de rechterlijke macht nu eens goed op de rem heeft getrapt. Als juridische grondslag voor de avondklok ontbreekt dan moet dat worden aangepakt. Wraking is een middel dat de tegenpartij ter beschikking staat. Dan kun je verwachten dat ze die mogelijkheid inzetten. En dat is dan ook gebeurd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
16 feb 2021 18:28
Ik lees toch dat de meeste mensen het best wel eens waren met de avondklok. En dat het virus er is , daar is geen twijfel over mogelijk, en dat ontkend dat maffe mannetje.
En waar blijkt dat uit dan? Volgens mij was het juist dat de meeste mensen het accepteerden, maar maar een klein deel er achter stond. Een groter deel was tegen dan voor, maar de manier van vragen maakt ook uit.

Volgens mij was bij die enquête waarmee geschipperd werd in januari ook gevraagd of mensen zich aan een avondklok zouden houden. Niet of ze er voor of tegen waren. Ja, dan krijg je andere antwoorden.

Overigens is dit hele gedoe met die uitspraak van die rechter gewoonweg belachelijk. Je moet er eigenlijk vanuit kunnen gaan dat de overheid zich netjes binnen de lijntjes houdt en niet op en zelfs over de lijntjes gaat. Misschien moeten ze eens wat vaker luisteren naar criticasters als Maurice de Hond, want die had dit al lang aangegeven. Die vent van de SGP had ze daar trouwens ook al op gewezen tijdens het debat, maar eerst alles rustig uit gaan zoeken, dat zit er niet.

Overigens belachelijk dat dit hoger beroep direct mag. Gewoon achteraan sluiten.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

16again schreef:
16 feb 2021 18:09
witte angora schreef:
Dat viruswaarheid heeft ook wel eens verloren. En hoger beroep aangetekend. Wat pas in april voor komt.
En dan zitten er maanden tussen de rechtzaak en het hoger beroep. En nu de andere partij verliest, dan kan dat ineens in uren.
Er is hier toch ook helemaal geen sprake van een behandeling van het hoger beroep? Wat ik begreep van het nieuws was er een spoedzitting zou komen om te bekijken of bij de uitspraak van vanochtend de rechter correct gehandeld heeft om per direct een streep door de avondklok te halen in plaats van een ander middel te gebruiken, waarna pas later een inhoudelijk hoger beroep in behandeling genomen zal worden. Waar inderdaad dan weer enige tijd overheen zal gaan.

Ik zie ook dat ze als argument aangaven voor de wraking dat de rechter ze viruswaanzin genoemd zou hebben, Misschien moeten meneer Engel en meneer Pols zelf eens kijken hoe zij zich eerder noemden. Als zoiets al een argument moet zijn, dan komt het op mij echt over alsof die 2 een spelletje spelen om de boel te traineren in plaats van dat ze een serieuze uitspraak willen.
Laatst gewijzigd door Cro op 16 feb 2021 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

sake1987

Heb het idee dat ze ons steeds verder inkapselen, er worden steeds meer gevaccineerd, de besmetting vliegen naar beneden, maar ze blijven de boel maar traineren omdat er een mogelijke derde golf komt.
We zullen toch een keer weer moeten gaan leven.

reggie2

Nijogeth schreef:
16 feb 2021 18:58

Overigens belachelijk dat dit hoger beroep direct mag. Gewoon achteraan sluiten.
Niks belachelijks aan, zo'n gek als die Engel moeten ze stoppen. Die gaat over de wappies die het virus ontkennen.

reggie2

sake1987 schreef:
16 feb 2021 19:08

We zullen toch een keer weer moeten gaan leven.
Je leeft nu niet dan? Vreemd als je hier iets schrijft 😯

sake1987

reggie2 schreef:
16 feb 2021 19:11
Nijogeth schreef:

Niks belachelijks aan, zo'n gek als die Engel moeten ze stoppen. Die gaat over de wappies die het virus ontkennen.
Dus iedereen die jouw gedachte gang niet heeft is gek of achterlijk?
Ook een manier van discuseren

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
16 feb 2021 19:11
Nijogeth schreef:

Acceptatie is ook moeilijk. Schijnbaar heeft de overheid deze rechtzaak verloren, kan gebeuren. Dan mogen ze in hoger beroep, maar waarom zou dat voorrang moeten hebben op andere zaken van mensen die in hoger beroep zijn gegaan. Zeker als die zaken ook nog eens tegen de overheid zijn. Dan zou je gewoon de juist tijdlijn moeten volgen en eerst die zaken pakken. Maarja, als de overheid wil, dan doen ze maar wat, overtreden ze de eigen wetten om een avondklok in te stellen en krijgen ze ook nog eens voorrang in de rechtbank.

Ik ontken het virus zelf helemaal niet, sta niet achter die hele Engel, maar ook hij moet op dezelfde manier behandeld worden als ieder ander en de overheid ook als het om rechtspraak gaat. Als die Engel een rechtzaak verliest, dan is zijn hoger beroep ook niet een paar uur later, maar duurt dat maanden, dat geldt dus voor iedereen, ook de overheid.

reggie2

sake1987 schreef:
16 feb 2021 19:20

Dus iedereen die jouw gedachte gang niet heeft is gek of achterlijk?
Ook een manier van discuseren
Lezen is ook een vak.
Mensen die het met Engel eens zijn , die zijn rijp voor een psychiater.
Niemand hoeft het met mij eens te zijn, ontkennen van een virus wat zoveel leed veroorzaakt is gekte.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 16 feb 2021 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Jose2501 schreef:
16 feb 2021 19:05

Het argument dat zij geen tijd kregen om het hoger beroep inhoudelijk voor te bereiden vind ik het sterkste argument.
Dat het wrakingsverzoek wordt afgewezen vind ik heel opmerkelijk
Maar dat is bij wraking toch helemaal geen argument. Wraking gaan over het al dan niet partijdig zijn van een rechter, of viruswaarheid zich al dan niet heeft kunnen voorbereiden zegt niet echt veel over de vermeende partijdigheid van de rechter(s). Daarnaast slagen wrakingsverzoeken vrijwel nooit en is het geregeld gewoon een ordinair vertragingsmiddel om een uitspraak uit te stellen. Dat deze wraking niet slaagt vind ik dan ook eigenlijk totaal niet opmerkelijk, dat lag volledig in lijn der verwachtingen.

Daarnaast is er voor zover ik begrepen heb vandaag helemaal geen inhoudelijke beoordeling van het hoger beroep, een inhoudelijke voorbereiding lijkt dan ook niet noodzakelijk.

reggie2

Nijogeth schreef:
16 feb 2021 19:23

Ik ontken het virus zelf helemaal niet, sta niet achter die hele Engel, maar ook hij moet op dezelfde manier behandeld worden als ieder ander en de overheid ook als het om rechtspraak gaat. Als die Engel een rechtzaak verliest, dan is zijn hoger beroep ook niet een paar uur later, maar duurt dat maanden, dat geldt dus voor iedereen, ook de overheid.
Fijn dat jij in ieder geval het virus niet ontkend.
Ik vind in dit geval dat er wel een uitzondering gemaakt moet worden, het gaat tenslotte om het hele land.
Je kan het draaien zoals je wilt, maar die klok komt er weer en anders komen ze wel weer met een nieuwe wet.

Gesloten