LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lowieze
Berichten: 6725
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
26 feb 2021 12:32
Nijogeth schreef:
26 feb 2021 12:23

Maar waar pikt ie die dates dan op? Ik pikte ze altijd op in de kroeg. Dat is nu allemaal een stuk moeilijker geworden.


Misschien eens wat serieuzer met een vrouw omgaan of sowieso eens een vaste relatie aangaan? heb je meer aan.
Nou zeg, niks mis mee hoor om ergens iemand op te pikken, zolang die persoon het er zelf maar mee eens is.

gosewijn
Berichten: 2900
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Die Nijogeth toch denkt dat ie een grote kerel is , vergeet het je bent een puber . Je had ondertussen toch moeten weten , waar een wil is is een bed . :roll:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
26 feb 2021 12:23
sylvesterb schreef:
26 feb 2021 11:58
Nijogeth schreef:
25 feb 2021 08:25
Tja, er is niet veel anders, als het hele sociale leven, alle hobby's en het seksleven door de overheid in de kliko zijn gegooid.
Mijn vrijgezelle collega is juist blij met de avondklok, zijn dates blijven nu veel vaker slapen omdat ze na 21:00 uur niet meer weg kunnen. Zijn seksleven is er dus juist op vooruit gegaan :lol: Hij noemde Willem Engel dan ook een "cock blocker".
Maar waar pikt ie die dates dan op? Ik pikte ze altijd op in de kroeg. Dat is nu allemaal een stuk moeilijker geworden.
Geloof niet dat hij ze oppikt, hij is op zoek naar een serieuze relatie. Voor het oppikken zijn nog altijd mogelijkheden vermoed ik, net zoals de thuiskappers werken sommige dames ook tegen betaling thuis, tegen de corona regels in.

Wel grappig dat je op mijn serieuze inhoudelijk reacties op je ongefundeerde uitspraken niet reageert, maar op een totaal niet relevante uitspraak van mij je wel de moeite neemt om te reageren 8)

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
26 feb 2021 14:56
Wel grappig dat je op mijn serieuze inhoudelijk reacties op je ongefundeerde uitspraken niet reageert, maar op een totaal niet relevante uitspraak van mij je wel de moeite neemt om te reageren 8)
Uhm, daar heb ik iets over gemist. Volgens mij post je in dit topic niet veel, dus misschien dat ik erover heen heb gelezen. Ga het even terug zoeken.

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oh, je vroeg of ik een bron heb voor mijn bewering dat er meer mensen zijn die het door corona niet meer zien zitten en daarom zelfdoding overwegen of het zelfs daadwerkelijk proberen. Ja, maar dat zijn persoonlijke bronnen. Ik kan je vertellen dat er sowieso meer zelfdodingen zijn waarbij corona een rol speelt dan exact een jaar geleden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
26 feb 2021 15:35
. Ja, maar dat zijn persoonlijke bronnen. Ik kan je vertellen dat er sowieso meer zelfdodingen zijn waarbij corona een rol speelt dan exact een jaar geleden.
Bij dit soort uitlatingen is een bron wel prettig, het klopt namelijk niet.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
26 feb 2021 15:41
Nijogeth schreef:
26 feb 2021 15:35
. Ja, maar dat zijn persoonlijke bronnen. Ik kan je vertellen dat er sowieso meer zelfdodingen zijn waarbij corona een rol speelt dan exact een jaar geleden.
Bij dit soort uitlatingen is een bron wel prettig, het klopt namelijk niet.
Natuurlijk klopt die stelling. Exact een jaar geleden hadden we nog nauwelijks Corona hier, en dus ook nog geen Corona gerelateerde zelfmoorden.

Maar de echte vraag is: zijn er nu meer zelfmoorden dan een jaar terug.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dus klopt het niet want er zijn niet meer zelfdodingen door corona.

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn niet meer zelfdodingen en ook geen verschuivingen in leeftijdsgroepen, zie hier.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
26 feb 2021 15:51
Dus klopt het niet want er zijn niet meer zelfdodingen door corona.
Puur letterlijk gaat de stelling over zelfdodingen zijn waarbij corona een rol speelt.
Een jaar geleden was het aantal Corona-gerelateerde zelfmoorden 0, want nog geen Corona.
Er zullen nu heus wel Corona-gerelateerde zelfmoorden plaats vinden, dat is automatisch meer dan een jaar terug.

Maar we hebben het over een ongelukkig geformuleerde stelling.
De echte vraag: Zijn er nu meer zelfmoorden door Corona? Dat lijkt niet het geval.
https://nos.nl/artikel/2365475-meer-thu ... oding.html

Moneyman
Berichten: 30445
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
26 feb 2021 11:11
Juist. Het extreem precieze interpreteren van wetten is dus losgelaten.
Juist niet. Feitelijk heeft de Voorzieningenrechter juist de wet verkeerd (als in": te ruim) geïnterpreteerd, en dat heeft het Hof gecorrigeerd.

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
26 feb 2021 12:01
witte angora schreef:
26 feb 2021 11:56
Dat ligt er aan hoe vroeg je erbij bent. Een dreigende dijkdoorbraak kun je soms al dagen van tevoren aan zien komen, waarmee je dus voldoende tijd hebt om maatregelen te treffen. Sterker nog: die kun je op voorhand al treffen. Kijk maar eens naar de Waalkade in Nijmegen.

Overigens gaan de wappies in cassatie; maar ik vermoed zo dat ze ook dat gaan verliezen.

Het idee dat men bij een dreigende dijkdoorbraak maar blind gaat rennen en lappen ipv eerst goed te overleggen en dan te besluiten wat te doen ...
Ik neem aan dat als er daadwerkelijk een dijkdoorbraak is, dat er snel gehandeld wordt, niet eerst een maand overleggen.

In het geval dat men rustig een maand kan overleggen, dan lijkt het spoedeisende er wel vanaf te zijn en valt het wat mij betreft alweer gauw onder onderhoud.

In dit geval gaat het om situaties die eigenlijk zelden voorkomen en waar men snel moet kunnen schakelen, daar geeft die wet wat vrijheden voor. De eerste rechter vond de coronacrisis geen situatie die daar onder viel, de tweede wel. Die vond namelijk dat de 'buitengewone omstandigheden' zwaarder tilden dan het spoedeisende karakter van de wet. En ja, dat kan.

Persoonlijk vraag ik me dan wel af hoe buitengewoon de omstandigheid is als het al 9 maanden aan 1 stuk ons land teistert, maar daarover kunnen we discussiëren. In mijn ogen zou je zoiets kunnen roepen in de eerste maand als de besmettingen door het dak gaan. Dan ben je er niet op voorbereid en dien je snel te handelen. In mijn ogen kun je zo'n wet met spoedeisend karakter en buitengewone omstandigheden niet gebruiken om een virus dat al maandenlang rondwaart te bestrijden, maar daar is de tweede rechter het schijnbaar niet mee eens.

Nijogeth
Berichten: 10194
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
26 feb 2021 12:35
Misschien wel gewoon iets als Tinder?
Als ik 1 ding zeker weet, dan is dat dat Tinder niet echt geschikt is voor one night stands. De bedoeling achter de app is dat wel, maar het wordt toch veelal gebruikt door mensen die op zoek zijn naar een relatie of zelfs mensen in een relatie die gewoon willen kijken hoe goed ze in de markt liggen.

Overigens is wel bewezen dat deze crisis wel degelijk voor een gebrek aan seks zorgt. Een onderzoek bij jongeren had dit al aangetoond. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bb15594b/.
Als je dit verder trekt, dan zal dit ook onder singles in oudere leeftijdscategorieën zo zijn.

Verder is het niet per se iets waar ik last van heb, heb hier vaak genoeg een vrouw over de vloer, maar het is toch anders als je het van tevoren al afspreekt. De lol is toch ook een beetje dat je af en toe wat blauwtjes loopt, keihard afgaat, dat soort dingen horen er allemaal bij. Vergelijk het met vissen. Hoeveel trotser ben je als je keihard hebt gewerkt om een grote vis binnen te hengelen dan wanneer de vis gewoon in de boot is gesprongen?

Ik heb het meer over het feit dat er hier werd gezegd dat mensen die het coronavirus al gehad hebben zich niet zo druk moeten maken over het hele coronagebeuren en zich met andere dingen bezig moeten houden. Dit deel over seks werd eruit gepakt, maar ook hobby's zijn bijvoorbeeld amper nog uit te voeren.

Als teamsporten jouw hobby zijn, dan zit je al met een probleem. Ik ben zelf nog betrokken bij mijn oude voetbalteam (ook al mag ik zelf niet meer voetballen), maar dat ligt al veel te lang stil. Dat niveau wordt er echt niet beter op als je een jaar lang amper iets van voetbal hebt kunnen doen. De jeugd mag wel voetballen, maar mijn specifieke functie bij de jeugd, die mag ik niet invullen, want die is niet belangrijk voor alleen wedstrijden.

gaja
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 jun 2008 19:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gaja »

Weet iemand het actuele vaccinatieschema?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat een vergelijking, vissen en vrouwen, man..:-)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

gaja schreef:
26 feb 2021 17:44
Weet iemand het actuele vaccinatieschema?
Google : Vaccinatie schema corona 2021

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
26 feb 2021 17:35
Cro schreef:
26 feb 2021 12:35
Misschien wel gewoon iets als Tinder?
Als ik 1 ding zeker weet, dan is dat dat Tinder niet echt geschikt is voor one night stands. De bedoeling achter de app is dat wel, maar het wordt toch veelal gebruikt door mensen die op zoek zijn naar een relatie of zelfs mensen in een relatie die gewoon willen kijken hoe goed ze in de markt liggen.


Het is eigenlijk precies omgekeerd. Bedoeld om voor een relatie maar in de praktijk voor ONS.

witte angora
Berichten: 31195
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... volgende week een kort geding betreffende de winkelsluiting. Hoe dat gaat aflopen? Ik weet het niet. Als de ondernemers voldoende aan kunnen tonen dat winkels geen grote bron van besmetting zijn, zeker als ze ook nog eens aangeven open te staan voor verbeteringen in het reguleren van bezoekers, zou het best wel eens kunnen dat de sluiting als buitenproportioneel wordt gezien en van tafel wordt gehaald.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... at-rechter

witte angora
Berichten: 31195
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De Action gaat in ieder geval open; tijdslots voor de komende twee dagen komen vanaf 2 maart om middernacht beschikbaar. Als je gewend bent uit te slapen ben je dus te laat.... Je mag maximaal 10 minuten binnen zijn, in die tijd moet je dus je spullen pakken en afrekenen.

Het is in ieder geval iets. Ik weet al wat ik nodig heb, dus zo gauw het kan - ben ik erbij.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Echt waar? De eerste levensbehoeften bij de Action?

Gesloten