reggie2 schreef: ↑28 feb 2021 12:48
Nijogeth schreef: ↑28 feb 2021 12:41
Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat bezorgers van lachgas gewoon een ontheffing van de avondklok hebben. Wat ik me wel afvraag, waarom zou dat niet kunnen voor een biertaxi? Wat is eigenlijk sowieso het nut van het aanhouden van die regel
dat na 20.00 geen alcohol meer verkocht mag worden en je het niet op zak mag hebben?
Wat dacht je van de vele zuipfeestjes die er de afgelopen tijd zijn geweest? Ook dat die gasten niet blijven hangen met hun drank bij de winkels in de buurt. Tja.....als ze zich niet volwassen kunnen gedragen moet het helaas opgelegd worden.
Vreemd dat jij in de nacht iets waarneemt, meestal slaapt een mens in de nacht.
Maar denk je niet dat als je een feestje geeft, dat je dan wel van tevoren voor drank zorgt? Dan heeft die maatregel daarop geen effect. Hooguit helpt het tegen het bijkopen van drank als het op is. Maarja, het zou toch niets uit moeten maken, want de mensen aanwezig zijn er toch tot half 5.
En ja, diezelfde avondklok zorgt er ook voor dat niemand kan blijven hangen rond de supermarkten, dus is ook om die reden die regel, dat er na 8 uur geen alcohol verkocht mag worden of op zak mag hebben, vrij nutteloos.
En wat betreft dat slapen in de nacht. Het zal je verbazen hoeveel mensen normaal gesproken op vrijdagavond en zaterdagavond niet voor 24.00 in bed liggen. Misschien een idee om als het weer mag eens op zo'n dagen een centrum van een stad of groot dorp op te zoeken en gezellig een drankje te gaan doen. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open.