16again schreef: ↑03 mar 2021 21:40
sylvesterb schreef: ↑03 mar 2021 21:26
De huisartsen gaan enkel bepaalde groepen inenten de massa gaat gewoon via de vaccinatie straten die worden gebouwd. Maar dit is al lang bekend, waarom een probleem zoeken in de wachtkamer ruimte?
Lang bekend? Volgens Jablan is het nieuws dat huisartsen kunnen gaan prikken!
Het nieuwe is dat huisartsen ook met Pfizer/BionTech kunnen prikken, als de EMA de FDA volgt met een aangepaste bewaartemperatuur. Volgens
de vaccinatiestrategie (versie 23 februari, voor kleurenblinden onleesbaar) gaan de huisartsen sowieso al de meeste prikken zetten met de andere vaccins (Moderna, AstraZeneca, Curevac/Bayer, Janssen/J&J).
witte angora schreef: ↑03 mar 2021 22:05
Het lijkt me toch niet zo moeilijk bij de huisarts. Ik neem aan dat de gewone bezoeken toch ook doorgaan? Plan maximaal 2 prikken per HA per uur, Dat prikken is met een paar minuten gepiept, de patiënt kan desnoods in een aparte ruimte wachten, of in de wachtkamer. De andere bezoeken kunnen dan doorgaan. Kan een HA er 16 op een dag doen, hoeveel huisartsen zijn er in dit land?
Geen idee, ik weet wel dat een gemiddelde praktijk 2000 patiënten telt.
Reken op aparte prikdagen, bijvoorbeeld een zaterdag, en dan de hele dag door.
Als je rekent met 1 persoon per 2 minuten, haal je er 30 in een uur, dat betekent voor 8 tot 10 mensen plek maken om te wachten op eventuele allergische reacties na afloop. In het gezondheidscentrum hier past dat, want voor de apotheek staan 10 stoelen op voldoende afstand van elkaar.