16again schreef: ↑05 mar 2021 10:26
In de tijd van woningnood is het een stoelendans. Het is niet zo simpel om maar een iets goedkoper huis te zoeken. Buiten de boot vallen kan cru gezegd betekenen: onder de brug belanden.
Zo erg is het echt ook weer niet.
Heel erg simpel gesteld....je kijkt niet wat je niet kunt kopen maar naar wat je wel kunt kopen.
Mijn werkgever zit door het hele land, ik verdien in dezelfde functie overal evenveel. Dat betekent als je als thuiswonend startend koppel in regio A'dam niet op zoek moet naar het grachtenpand, moord en brand moet gaan schreeuwen dat er geen betaalbare huizen zijn en denken onder een brug te belanden, maar dat je bijv wel in Den Helder een huis kunt vinden; werkgever betaalt immers ook je reiskosten....dat kost dus je dus niets extra's en je vindt er wel iets binnen budget.
Zo groot is NL echt ook weer niet hoor.
....onder de brug belanden.....
.... je denkt in onmogelijkheden ipv oplossingen lijkt me.....ik zou me in elk geval ver weg houden van een rat race, leeft een heel stuk relaxter kan ik je zeggen vanuit eigen ervaring......ik ben in elk geval niet voor altijd met de bank getrouwd.