sylvesterb schreef: ↑09 mar 2021 00:28
Sorry Bert [...] Het zou je sieren om een keer inhoudelijk te reageren.
Doet hij niet, ik heb al 2 keer gevraagd
waarom hij dit soort berichten plaatst zonder reactie. Twee opties:
1 Deze gebruiker is oprecht bezorgd over de vaccins en zoekt meer informatie, maar op de verkeerde plek. Deels herken ik het wel, ik ben overgestapt op de ndr als primaire bron voor alles over het virus omdat deze organisatie wel de diepte durft in te gaan en tegelijk de ontwikkelingen goed samengevat.
2 Deze gebruiker probeert stemming te maken. Aanwijzing is het taalgebruik als reactie op een pb van de moderatoren. Dat komt direct uit de pvv-fvd hoek en de landelijke verkiezingen zijn volgende week.
Hoe dan ook, ik wil Sylvester, Nijogeth, Sjohie en anderen bedanken voor het weerleggen van de geplaatste onzin.
Terug naar de vaccins. De Vlaamse krant De Morgen had een artikel over het vaccineren in België met een topbestuurder van Curevac. Twee opvallende dingen
- Ook het vaccineren in België is geregionaliseerd, wat het tempo enorm vertraagd.
- Curevac komt met een mRNA-vaccin, naar verwachting in mei, productie door GSK (bekend van Paradontax) en Bayer. Dit vaccin bevat 12 microgram mRNA, dat van Moderna 30 en BionTech 100.
Die verschillende doses mRNA haal ik eruit, omdat hier misschien een verklaring ligt voor de soms heftige bijwerkingen. BionTech was als eerste toegelaten, wordt het langst gebruikt en daar zijn ook de meeste publicaties over, bij Moderna hebben veel minder bijwerkingen het nieuws gehaald. Is dit een goede invalshoek of zit ik nu zelf op een dwaalspoor?