angel1978 schreef: ↑20 mar 2021 18:48
scharrelschipper schreef: ↑20 mar 2021 18:45
Erthanax schreef: ↑20 mar 2021 13:12
Inderdaad, je zult die ene maar zijn. Heel treurig, maar dat valt niet te voorspellen en met egoïsme heeftvdat niets te maken. Integendeel zelfs. Het is heel altruïstisch om zelf een extreem kleine kans op een zeer zeldzame bijwerking te accepteren (als het al echt een bijwerking is!), ten faveure van de gehele bevolking.
Vergeet ook niet dat élke medische handeling een risico inhoudt. Als bv een behandeling voor een dodelijke ziekte 80% kans op genezing biedt, accepteren de meeste patiënten toch ook de 20% kans dat het geen of een verslechterend effect heeft? Dat is 20 op de 100, bij dit vaccin gaat het om 20 op de 20.000.000.
Met dit verschil: nu ben ik niet ziek,maar na vaccineren??
Nu ben je nog niet ziek, maar loop je wel een bepaalde kans op corona met misschien wel langdurige klachten. Hoewel die kans misschien niet zo groot is, wellicht wel groter dan de kans op bijwerkingen van het vaccin.
Ja,oke, maar ik ga toch ook niet naar het ziekenhuis vragen om een hart operatie als ik geen hart klachten heb?
Even een extreem voorbeeld om mijn standpunt duidelijk te maken.
Ik loop net als ieder ander kans op welke aandoening dan ook,maar zolang ik die niet heb is er toch ook geen behandeling nodig?
Ik sluit niet uit dat ik nog van idee kan veranderen want je moet met de ontwikkelingen meegaan,maar voor nu ben ik niet van plan mij te laten inspuiten met enig vaccin.
Nogmaals:ik ben niet ziek,en wil ook niet het zeer geringe risico lopen van 1 op weet ik hoeveel miljoen om dat te worden door een naar mijn idee te weinig getest/bewezen vaccin.
En ook niet om mijn medemens te beschermen,dat zou nog op kunnen gaan voor werkers in de zorg,maar voor de "gewone mens"gaat dat niet op.
Overigens zag ik vandaag in Amsterdam een aantal zorgmedewerkers demonstreren tegen de corona maatregelen,dat staat misschien los van het vaccinatie gebeuren,maar zegt toch wel iets?