![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
Waar gaat dit toch allemaal over?? Protest tegen de maatregelen, rellen om het rellen.
Altijd hetzelfde soort tuig. Wegwezen na de waarschuwingen!
Ik verafschuw dit!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Nou,dat van die perskaart zegt me niet zoveel,ook niet dat vervalsen enzo.Bob Schurkjens schreef: ↑08 mei 2021 21:34Mensen met bijvoorbeeld een IFNM "perskaart" zullen wel vaker niet als "pers" worden beschouwd door de autoriteiten. Iedereen kan een perskaart maken.
Geweld deugd niet,ben ik het mee eens.moederslink schreef: ↑08 mei 2021 21:58Ik zie de beelden op het internet. Gewapend met paraplu's, stokken e.d bestoken deze demonstranten ook de politie. Een agent is zelfs tegen zn hoofd getrapt.![]()
Waar gaat dit toch allemaal over?? Protest tegen de maatregelen, rellen om het rellen.
Altijd hetzelfde soort tuig. Wegwezen na de waarschuwingen!
Ik verafschuw dit!
Ja....toets maar in : Barneveld en je ziet genoeg filmpjes.scharrelschipper schreef: ↑08 mei 2021 22:59Ik zag de mars in Barneveld,zag je daar geweld tegen de politie?
moederslink schreef: ↑08 mei 2021 23:28
Het protesteren tegen de maatregelen mag , maar ik zie dit idiote gedoe als rellen om het rellen.
moederslink schreef: ↑09 mei 2021 12:34
Maar die protesteerders moeten per definitie niet komen opdagen met vele honderden en wegwezen na de waarschuwingen.
Ook dan mag een demonstratie volgens de grondwet niet zomaar beëindigd worden. Daarvoor moet de veiligheid in het geding zijn en volgens mij raakt die bij de meeste demonstraties pas in het geding als de politie in grote getale aan komt zetten.Bob Schurkjens schreef: ↑09 mei 2021 16:00Dit soort demonstraties waarvoor geen vergunning is aangevraagd, trekt allerlei verkeerd volk aan. Op last van de burgemeester gold er een noodbevel. De demo was onaangekondigd en dat is verboden.
Nee, toch niet. Ik zeg alleen dat je escalatie kan voorkomen door een demonstratie niet op te breken. De oorzaak is het niet tolereren van de demonstratie, waar we gewoon een grondrecht toe hebben.
In deze tijd denk jij er wel weer vrij simpel over, er zijn nog genoeg mensen in het ziekenhuis.Nijogeth schreef: ↑09 mei 2021 17:26
In veel gevallen denk ik dat het een veel betere uitkomst geeft als de politie in plaats van met geweld en wapenstokken komt, gewoon gezellig met bierkratten en muziek komt aanzetten. En dan een plein omturnen tot festival, waar die mensen waarschijnlijk wel behoefte aan hebben. Maar ja, coronamaatregelen über alles.
En die lagen er ook, toen vorige week op nog grotere schaal een kampioensschap werd gevierd. Met de politie opzettelijk als afwezige.reggie2 schreef: ↑09 mei 2021 17:56In deze tijd denk jij er wel weer vrij simpel over, er zijn nog genoeg mensen in het ziekenhuis.Nijogeth schreef: ↑09 mei 2021 17:26
In veel gevallen denk ik dat het een veel betere uitkomst geeft als de politie in plaats van met geweld en wapenstokken komt, gewoon gezellig met bierkratten en muziek komt aanzetten. En dan een plein omturnen tot festival, waar die mensen waarschijnlijk wel behoefte aan hebben. Maar ja, coronamaatregelen über alles.