Maar dit geeft dus eigenlijk al aan dat de angst voor ongevaccineerden dus onterecht. Je hebt 94% bescherming en volgens mij is het zelf 99% als het gaat om ernstig ziek worden.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
-
En Nederland is nu rood .
Meer dan 10.000 besmettingen vandaag.
Waarom nog perse willen vliegen?? Op Schiphol is het loeidruk!
En dan zit je in Portugal bv in quarantaine.
En door Corona lopen de inëntingen tegen mazelen in Afrika vast. Zovelen besmet met de mazelen.
Ook dát nog
En door Corona lopen de inëntingen tegen mazelen in Afrika vast. Zovelen besmet met de mazelen.
Ook dát nog
Ik ken een groot ziekenhuis in Nederland waar het nog maar 60% is, volgens een klant van mijn werk. We testen apparatuur specifiek voor dat ziekenhuis en de man die zou komen mocht niet binnen, want mijn baas wilde graag iemand die wel gevaccineerd is. Dat was daar toch even zoeken, want er was net wat meer dan de helft gevaccineerd. En volgens die man was dat bij meer ziekenhuizen het geval.witte angora schreef: ↑15 jul 2021 19:56Volgens mij zijn alle, of bijna alle, zorgmedewerkers gevaccineerd.
Jablan
vindt dit leuk
-
Denk even na;er zijn ook mensen die WEL vaccineren een risico vinden.witte angora schreef: ↑15 jul 2021 10:50Mensen maken wel meer keuzes waarbij ze hun baan kwijt raken, vaak zelfs met ontslag op staande voet - waardoor ze ook al geen recht op WW kunnen laten gelden. Het 'vreemde' is dat de rechter er nog in mee gaat ook.
Waarom zou dat met al dan niet vaccineren ineens anders zijn? Mensen nemen bewust een risico, en zijn daardoor feitelijk een potentieel gevaar voor anderen. Waarom mag zo iemand niet definitief naar huis worden gestuurd?
reggie2
vindt dit leuk
-
Allemachtig!! hoever zijn we nu al gezakt in de discussie??witte angora schreef: ↑15 jul 2021 13:57Maar meeroken geeft geen volledige garantie op longkanker en andere zaken. Toch is het van overheidswege op diverse plaatsen verboden. Is dat dan ook schijnveiligheid?
Meeroken geeft geen garantie op longkanker??
En,ja, ik zie de context,maar ditgaat me toch wat ver G*tv*r!!
-
Hou het dan toch maar bij de context, schippertje.
-
moederslink schreef: ↑15 jul 2021 20:01En Nederland is nu rood .
Maar gelukkig slechts 1 overlijden en bijna geen ziekenhuis opname`s.
Lijkt dus de goede kant op te gaan.
Ook dát nog
-
Ja dat verbaasde me ook al,eigenlijk ging dit al ver buiten de context,vandaar mijn ergernis.
-
De Deltawerken waren helemaal niet nodig. Want ga maar na: sinds 1953 is er geen Watersnoodramp meer geweest.
Eigenlijk is het met vaccineren net zo, want de anti-vaxxers zullen over een jaar zeggen:
"Joh, dat vaccineren was één grote hoax. Ik ben niet eens ziek geworden!"
En dan nog wat nareutelen over "de corrupte overheid" en "Big Pharma" om hun eigen gelijk te onderstrepen.
Eigenlijk is het met vaccineren net zo, want de anti-vaxxers zullen over een jaar zeggen:
En dan nog wat nareutelen over "de corrupte overheid" en "Big Pharma" om hun eigen gelijk te onderstrepen.
-
Bob,ben het ver met je eens,maar als zeeuw doet deze vergelijking toch een beetje zeer.Bob Schurkjens schreef: ↑15 jul 2021 21:19De Deltawerken waren helemaal niet nodig. Want ga maar na: sinds 1953 is er geen Watersnoodramp meer geweest.
Overigens is iemand die geen prik wil in mijn ogen niet direct een anti-vaxxer zoals ze nu gedefinieerd worden door jou.
Er zijn nuances.
Lees nog eens beter. Bob schrijft dat helemaal niet.scharrelschipper schreef: ↑15 jul 2021 21:59Overigens is iemand die geen prik wil in mijn ogen niet direct een anti-vaxxer zoals ze nu gedefinieerd worden door jou.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 15 jul 2021 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat getal zegt me niet zo veel.moederslink schreef: ↑15 jul 2021 20:01En Nederland is nu rood .
Belangrijker: Hoeveel met ernstig ziektebeeld?
-
230 Covid19 patiënten in de ZH
72 op de IC = 38 méér dan woensdag.
Dus een stijgende lijn op de IC.s, dus ernstig ziek.
Waar haal je die gegevens vandaan?
Ik kijk op
https://allecijfers.nl/nieuws/statistie ... n-covid19/
in grafiek
"Personen met Corona op de Intensive Care (bezette plaatsen, nieuwe opnames en totaal)"
Voorlopig 12 opnames voor heel week 28 (die nog wel loopt) , en dus zeker niet 38 per dag.
Wel gaat week 28 hoger uitkomen dan vorige week, die totaal 13 IC opnames had
Ik kijk op
in grafiek
"Personen met Corona op de Intensive Care (bezette plaatsen, nieuwe opnames en totaal)"
Voorlopig 12 opnames voor heel week 28 (die nog wel loopt) , en dus zeker niet 38 per dag.
Wel gaat week 28 hoger uitkomen dan vorige week, die totaal 13 IC opnames had
-
Ik had gegoogeld op nu.nl corona
Huh? Waren er nog maar 34 mensen op de IC gisteren? Dinsdag waren dat er nog 75 en zondag nog 88. Dan is woensdag een gouden dag geweest en is donderdag echt een probleem geweest.moederslink schreef: ↑15 jul 2021 23:47230 Covid19 patiënten in de ZH
Vreemd genoeg, als ik nu kijk op:
dan telt week 28 nog maar 11 IC opnames, waar dat er gisteren nog 12 waren. Dubbel geteld??
Vergeleken met week 17 , met 387 opnames, is er nu nog weinig aan de hand
dan telt week 28 nog maar 11 IC opnames, waar dat er gisteren nog 12 waren. Dubbel geteld??
Vergeleken met week 17 , met 387 opnames, is er nu nog weinig aan de hand
Cijfers vergelijken op dagbasis is sowieso niet heel nuttig, kijken naar de lijn (dus: de ontwikkeling) is zinvoller.Nijogeth schreef: ↑16 jul 2021 00:22Huh? Waren er nog maar 34 mensen op de IC gisteren? Dinsdag waren dat er nog 75 en zondag nog 88. Dan is woensdag een gouden dag geweest en is donderdag echt een probleem geweest.moederslink schreef: ↑15 jul 2021 23:47230 Covid19 patiënten in de ZH
-
Ach, de schade wordt toch wel vergoed door de overheid, en die mensen houden hun vrije uitzicht. Ja toch?
Net als met Corona, mocht iemand in het ziekenhuis belanden, wat uiteraard nooit gebeurt, dan worden alle kosten toch wel vergoed, ja toch?
Net als met Corona, mocht iemand in het ziekenhuis belanden, wat uiteraard nooit gebeurt, dan worden alle kosten toch wel vergoed, ja toch?
Moneyman
vindt dit leuk