Als je met zakelijk emotieloos of nuchter bedoelt, prima.scharrelschipper schreef: ↑23 jul 2021 22:13Je bekijkt het nogal zakelijk, [...] maar er zou een tijd kunnen komen dat ik hier dus niet meer naar de bakker mag om een stokbroodje te kopen.
En dat is geen vrolijk vooruitzicht.........
Zoals het momenteel er voorstaat, betekent de keuze tegen een vaccin kiezen voor het virus.
Ik heb er alle begrip voor, dat je dit zo niet wilt lezen (horen), omdat het een confronterende booschap is, maar dat verandert niets aan de feiten. Met vaccin ben je momenteel beter af dan zonder - mocht je besmet raken, heb je goede kans er praktisch schadevrij door te rollen, als je al een vaccin hebt gekregen.
Bij meerdere klanten speelt een ander dilemma: vaccinweigeraars versus mensen, die geen vaccin mogen. De laatsten komen bij een besmetting zeker in het ziekenhuis terecht of overleven een besmetting niet.
Net zoals de weigeraars hier begrip en respect voor hun keuze verwachten, verwacht ik dan begrip en respect voor de beslissing om de weigeraars apart te zetten, buiten de groep te houden, zodat wie geen vaccin kan krijgen wel door kan werken zonder constant angst voor een besmetting te hebben.