NeoDutchio schreef: ↑27 jul 2021 12:57
ctegelaar schreef: ↑27 jul 2021 09:07
Coolblue is een hartstikke mooi bedrijf. Maar ook binnen hele mooie bedrijven gaat zo nu en dan nog wel eens flink wat mis. Dat dit gebeurt is menselijk, en juist op die momenten hebben alle medewerkers, ook van de klantenservice, hun kernwaarden en klantbeloften waar ze op terug kunnen vallen. Dit was gisteren, tot mijn laatste gesprek met hun, helaas ver te zoeken.
En dat wil zeggen dat ze u op een zondag beloftes moeten gaan doen die ze wellicht niet mogen maken? Nee, u verwachte zondag nog geen oplossing, maar maandag iets na 10 uur in de ochtend was u het al wel zat. Wanneer en hoe hadden ze het moeten oplossen dan voor u? In 2 uur werktijd hebt u 5 keer aan de telefoon gehangen met hun. Frontoffice mag zelf geen beslissingen maken, laat staan dat ze zomaar zonder een order een koelkast de deur uit mogen sturen.
Het is mijn persoonlijke mening, maar ik lees nergens iets dat Coolblue geen service verleend heeft. Als voor u de enige optie was direct (binnen 2 uur na ingang van de werkdag) een nieuwe koelkast opsturen of geld terug, dan ligt uw verwachting wellicht een beetje te hoog. Dat heeft niets met een slechte service te maken.
Nou NeoDutchio, ik denk dat wanneer je klantbeloften doet en klanten je hieraan gaan houden, je op z'n minst rekening kan houden met het feit dat het toch wel mis kan gaan en wat je vooral gaat doen als het mis gaat.
Wat de bewegingsvrijheid van klantenservice bij Coolblue is, weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat de medewerker die ik einde middag sprak, van dezelfde klantenservice, de order prima kon annuleren. Ik heb overigens mijn geld nu al terug.
Misschien is het aan u ontgaan maar juist in mijn gesprekken met Coolblue op maandagochtend bleek dat ik de order niet kon cancellen omdat er EERST uitgezocht moest worden wat er allemaal was gebeurt en daar zou ik dan binnen 3 dagen antwoord op krijgen. Dat was voor mij niet acceptabel inderdaad. De nieuwe koelkast opsturen was overigens niet mijn oplossing maar een kennis van mij die daar tot voor kort heeft gewerkt gaf dit letterlijk aan.
Als u alle feiten die ik uiteen heb gezet op een rij heb gezet in mijn eerste bericht goed op een rij zet, dan ziet u een opeenstapeling van fouten, gebrekkige en zelfs incorrecte communicatie en dat alles kan dan al heel snel leiden tot de conclusie dat er in dit specifieke voorbeeld sprake is van een slechte service. Daar kunt u het mee eens zijn of niet. Dat vind ik verder niet belangrijk.
Overigens heb ik gister een nieuwe koelkast besteld bij Bol.Com. Deze zou vandaag geleverd worden door Witgoed-online. Echter belden zij mij vanochtend om aan te geven dat mijn product helaas niet mee was gekomen met de zending. Daardoor zou het product een dag later komen en de vraag was of ik hier akkoord mee ging. U en wellicht ook een aantal anderen zouden dit kunnen bestempelen als karma. Maar ik was hartstikke blij met het bericht: een bedrijf dat pro-actief mij belt en overleg pleegt en de keuze aan mij laat. Dat vind ik hartstikke fijn: goede communicatie en vooral duidelijkheid. En dat de koelkast morgen komt? Dat is dan maar zo.