Gisteren heb ik een eindnota van NLE ontvangen met een opzegboete van €150 en een contractbreuk van €250, samen €400.
Per 10 mei 2021 is mijn nieuwe contact bij Engie gestart voor 3 jaar. Dit contract was ik een tijdje geleden aangegaan. Hiervoor werd ik gebeld door verkopers. Was ik eigenlijk helemaal vergeten tot ik een eindnota kreeg van NLE.
23 mei heb ik weer een verkoper aan de lijn gehad. Hier heb ik weer een contract gekregen van Budget energie. Deze gaat 14 januari 2022 in voor 3 jaar.
Omdat ik een eindnota heb gekregen met opzeg en contractbreuk boete. Ben ik bang dat ik straks op 14 januari 2022 ook precies hetzelfde krijgt maar dan van Engie. Ik heb Budget energie gebeld en mijn situatie uitgelegd en gevraagd of ik het contract mag ontbinden. Mij werd gezegd dat de bedenktijd verstreken is en zij niks meer kunnen doen. Wat betekent dat ik straks weer dezelfde boetes moet betalen maar dan aan Engie.
Ik heb nooit geweten of stilgestaan dat de contracten die ik aanging niet pas na 3 jaar automatisch pas in gingen. En mij werd ook nooit verteld dat er een contractbreuk boete bestond en deze niet vergoed werden. Tijdens de gesprekken met de verkopers heb ik vaak gevraagd of er adertjes onder het gras zaten. Mij werd toen verteld dat dat niet zo was. Wel werd mij verteld dat de opzegboete wel vergoed werd. Daar was ik wel van op de hoogte. Ook werd niet verteld dat de contracten eerder in gingen terwijl ik een 3 jarig contact heb lopen elders.
Kan ik die Budget Energie niet alsnog stopzetten zonder bijkomende boetes?
Als ik dit allemaal geweten had, was ik gewoon netjes 3 jaartjes bij NLE gebleven. Ik ben zelfs bereid terug te gaan naar NLE als alles terug gedraaid kan worden zonder boetes en extra kosten.
Zucht zucht
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Gr. Nhaye