Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik begin met de dag bozer te worden op alles van post.nl. Het blijft het gigantische zooi met die zgn. inklaringskosten. Pakketjes blijven maanden liggen! Je ziet pakketjes in je post.nl maar ophalen ho maar. En het kan nog veel erger merkte ik vandaag. Ze sturen het pakket post.nl gewoon terug!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben nog nooit zo pissed of geweest. Eerst maanden wachten en dan hoor je van de verzender dat het pakket doodleuk is teruggestuurd. Hoe slecht is dit bij post.nl :twisted: :twisted: :twisted:


Thank you for getting in touch about your order.

Your package has been returned to us. I am sorry for the inconvenience.

We would like to offer you a replacement or a refund.

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hier hetzelfde, de app werkt schijnbaar niet zoals het zou moeten. Ik heb 2 pakjes met inklaringskosten (een uit Thailand en eentje uit Duitsland) die beide staan als "bezorgtijd niet bekend" en "pakket is nog niet door PostNL ontvangen". Eentje blijkt terug gestuurd te zijn en de ander is nog onbekend waar die is. Doe je niets tegen, behalve geduldig afwachten en zorgen dat de verzender het opnieuw gaat opsturen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Is het de schuld van postnl of heeft de verzender het niet op de juiste wijze verstuurd? Maar goed, doordat we nu allemaal zelf gaan importeren gaan we misschien snappen waarom importeurs een mark-up op de prijs moeten doen die soms erg hoog lijkt.

Mijn vriendin werkt bij een groot logistiek bedrijf en die hebben hele teams op dit soort zaken zitten omdat er in de praktijk altijd heel veel geregeld moet worden en ook heel veel fout kan gaan. Niet omdat postnl zo slecht is maar omdat het gewoon een complexe business is. Dat is ook 1 van de redenen geweest waarom de EU is opgezet. Om al die rompslomp te verminderen in de interne markt. Nu hebben we het alleen nog maar met landen buiten de EU.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door PJ 66 »

De verzender stuurt het al jaren naar mijn adres zonder problemen. Het is precies zoals jouw buurman hierboven beschreef pakketten worden ineens teruggestuurd. De reden geeft post.nl natuurlijk niet op.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door PJ 66 »

NeoDutchio schreef:
14 aug 2021 15:33
Hier hetzelfde, de app werkt schijnbaar niet zoals het zou moeten. Ik heb 2 pakjes met inklaringskosten (een uit Thailand en eentje uit Duitsland) die beide staan als "bezorgtijd niet bekend" en "pakket is nog niet door PostNL ontvangen". Eentje blijkt terug gestuurd te zijn en de ander is nog onbekend waar die is. Doe je niets tegen, behalve geduldig afwachten en zorgen dat de verzender het opnieuw gaat opsturen.
ik zou daarom nooit van te voren betalen, want dan moet je die kosten ook weer gaan verhalen. :cry:

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PJ 66 schreef:
14 aug 2021 15:49
NeoDutchio schreef:
14 aug 2021 15:33
Hier hetzelfde, de app werkt schijnbaar niet zoals het zou moeten. Ik heb 2 pakjes met inklaringskosten (een uit Thailand en eentje uit Duitsland) die beide staan als "bezorgtijd niet bekend" en "pakket is nog niet door PostNL ontvangen". Eentje blijkt terug gestuurd te zijn en de ander is nog onbekend waar die is. Doe je niets tegen, behalve geduldig afwachten en zorgen dat de verzender het opnieuw gaat opsturen.
ik zou daarom nooit van te voren betalen, want dan moet je die kosten ook weer gaan verhalen. :cry:
Ik kon niet eens betalen. Dat zou pas gaan als het pakket vrijgegeven werd. Wel stond ineens 1 pakje op bezorgd met de invoerkosten betaald. Een dag later stond het weer alszijnde niet ontvangen door PostNL. Ik maak mij er niet zo druk om, de spullen zijn niet van levensbelang.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door PJ 66 »

NeoDutchio schreef:
14 aug 2021 15:54
PJ 66 schreef:
14 aug 2021 15:49
NeoDutchio schreef:
14 aug 2021 15:33
Hier hetzelfde, de app werkt schijnbaar niet zoals het zou moeten. Ik heb 2 pakjes met inklaringskosten (een uit Thailand en eentje uit Duitsland) die beide staan als "bezorgtijd niet bekend" en "pakket is nog niet door PostNL ontvangen". Eentje blijkt terug gestuurd te zijn en de ander is nog onbekend waar die is. Doe je niets tegen, behalve geduldig afwachten en zorgen dat de verzender het opnieuw gaat opsturen.
ik zou daarom nooit van te voren betalen, want dan moet je die kosten ook weer gaan verhalen. :cry:
Ik kon niet eens betalen. Dat zou pas gaan als het pakket vrijgegeven werd. Wel stond ineens 1 pakje op bezorgd met de invoerkosten betaald. Een dag later stond het weer alszijnde niet ontvangen door PostNL. Ik maak mij er niet zo druk om, de spullen zijn niet van levensbelang.

Nou ja ik had ze van te voren betaald dus dat is dan weer een heel gedoe. Zou mooi zijn als alle spullen gestuurd worden met de stempel IOSS dan zijn we denk ik van een hoop ellende af.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door D34M0N »

Ik wil niet vervelend doen, maar dit probleem is heel eenvoudig te voorkomen: geen dingen bestellen bij aanbieders buiten de EU. Ik ben nog nooit iets tegengekomen dat zo speciaal is dat het niet bij een aanbieder binnen de EU te krijgen is.

Fijn voor TS dat het jarenlang goed ging, maar steeds meer mensen denken dat ze een paar centen kunnen besparen door rechtstreeks spullen in China te importeren, waardoor transportbedrijven en de douane te maken krijgen met een steeds grotere bult werk. Het uiteindelijke gevolg daarvan is dat vaker dingen fout gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

D34M0N schreef:
14 aug 2021 16:23
Ik wil niet vervelend doen, maar dit probleem is heel eenvoudig te voorkomen: geen dingen bestellen bij aanbieders buiten de EU. Ik ben nog nooit iets tegengekomen dat zo speciaal is dat het niet bij een aanbieder binnen de EU te krijgen is.
Zelfs bij een zending vanuit Duitsland kreeg ik een factuur voor €4,-. Oftewel, alleen de kosten, niet de BTW. Ra ra ra.
Verder was het voor mij ook een verrassing dat het andere pakje van buiten Europe kwam. Het zijn legosteentjes waarvan de meeste niet te vinden zijn bij Nederlandse of Europese webshops.

NeoDutchio
Berichten: 12361
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Korte update: de buurvrouw stond net voor de deur met het pakje uit Thailand. Geen idee wie de BTW en inklaring betaald heeft, maar ik niet. Welk pakje er dan terug is is een raadsel.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door newmikey »

PJ 66 schreef:
14 aug 2021 15:48
De verzender stuurt het al jaren naar mijn adres zonder problemen. Het is precies zoals jouw buurman hierboven beschreef pakketten worden ineens teruggestuurd. De reden geeft post.nl natuurlijk niet op.
Dat moet toch niet verbazen, de regels voor kleine eCommerce zendingen zijn per 1 juli j.l. (voor het eerst in tientallen jaren) drastisch veranderd en zowel webshops als koeriersbedrijven hebben daar last van door, laten we zeggen, aanloopproblemen en kinderziektes met de software. Er moeten opeens miljoenen aangiften gedaan worden via een totaal nieuw systeem bij de Dounane (DECO) en noch Douane, noch koeriers kunnen toveren. Implementatie van nieuwe regels gaat altijd wat stroef in het begin, denk aan de eerste paar maanden na opening van de binnengrenzen in de EU in 1993. We weten nu niet beter maar de eerste 6 maanden waren chaos.

Geef het een paar maanden.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Ook binnen Nederland gaat het gewoon mis hoor. Juist om te voorkomen dat een pakje naar een afhaalpunt ga als ik niet thuis ben (*), heb ik in mijn PostNL account een zgn "afgesproken plek" ingevuld. Het idee is dat ze het pakje dan achterlaten op de ingevulde plaats. Maar nog steeds krijg ik "We hebben u gemist" briefjes en kan ik weer naar het volgende dorp rijden om mijn pakket af te halen. Blijft jammer dat je als ontvanger weinig invloed hebt op de vervoerder.

* In principe moet je niet bestellen met thuisbezorging als je niet thuis bent, maar tegenwoordig is gewoon niet te voorspellen wanneer ze überhaupt komen ivm drukte...

El Papel
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2022 12:06

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door El Papel »

Normaal ben ik rustig en begripvol, misschien wel eens tè. Maar nu sta ik op ontploffen!
In januari cadeautjes voor vrienden gekocht op Etsy (uit GB). Dit was ruim op tijd aangezien de eerste pas 18 maart jarig is.
Na een aantal dagen is het pakje gearriveerd in Nederland. Wat kan er nu nog mis gaan, zou je denken.
Maar het blijft maar liggen en liggen bij inklaringen. Dan ligt er een betaalverzoek van PostNL in de brievenbus, voor (nog meer) inklaringskosten van mijn bestelde pakketje (waar ik al voor had betaald bij de verzender).
Of ik dat even voor 28 februari wil betalen. Maar de dag dat ik dit binnen krijg is op 1 maart ... dus kon ik dat nooit op tijd betalen.
Geen zorg, mijn pakje wordt bezorgd bij een servicepunt in de buurt ... Oké.
Moet ik wel €3,00 meer betalen, want extra handelingskosten. Dat kan ik terugvragen, blijkt bij navraag.
Kost wel weer allemaal tijd en gedoe van allemaal mensen. Zit ik niet op te wachten, maar vooruit.
En dan is er het wachten op dat het wordt afgeleverd op dat servicepunt ... en maar wachten en wachten ...
Dan eindelijk 16 maart zie ik dat het pakje gaat worden afgeleverd bij het servicepunt; joepie, net op tijd voor die eerste verjaardag!
Om vanochtend te ontdekken dat ze hebben besloten het niet meer aan mij aan te bieden, maar doodleuk terug te sturen.
Waarom? niemand die het mij vertellen kan ("interne procedures") Ik ben echt zo pissed off!
Als je dan belt wordt je vriendelijk afgezeken (sorry, ik kan het niet anders noemen). Helemaal stijf van de trainingen hoe je op een keurige manier klanten afpoeiert met dooddoeners. Maar echt helpen? Ho maar!
Ja, de klacht wordt intern behandeld, maar niet teruggekoppeld. Nee, ik moet me maar wenden tot de verzender.
En als dit de eerste keer was dat dit gebeurde zou je nog denken "Kan een keertje gebeuren, frustrerend, maar het zij zo.".
Maar dit is al de vierde keer in zo'n dik jaar!!!
Als ze de boel daar niet op orde hebben, bij inklaringen, dan moeten ze het maar laten, tot ze het wel op orde hebben!
En niet mensen onnodig laten wachten en pakjes onnodig heen en weer laten sturen (ook nog eens slecht voor het klimaat!)
En hoezo is het voor niemand mogelijk om contact te hebben met die afdeling, zodat het duidelijk wordt.
Die interne klacht, ik geloof er niks van dat daar ook serieus wat mee gedaan gaat worden.
PostNL is zogenaamd klantvriendelijk, maar heeft totaal geen zin in echte klantenSERVICE! Bah!
Gelukkig was de verzender zo vriendelijk vorige week voor de zekerheid mijn bestelling nog eens te versturen, met DPD.
Inderdaad geen extra inklaringskosten nodig en het was er al na 3 dagen! Zo kan het dus ook.

Jablan
Berichten: 6185
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan heb je de oplossing voor de toekomst: niet via de voormalige staatspostbedrijven, wel via de concurrentie.

DeZevendeHenk
Berichten: 807
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Post.nl stuurt nu ook al pakketjes terug naar de afzender

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Jablan schreef:
18 mar 2022 21:01
Dan heb je de oplossing voor de toekomst: niet via de voormalige staatspostbedrijven, wel via de concurrentie.
Wees dan voorzichtig welke vervoerder je kiest want sommigen rekenen héél andere bedragen als ze moeten inklaren.

Gesloten