Is niet zo vreemd, die bij BCC en Cool Blue hebben een ander typenummer. Exact hetzelfde typenummer heb ik niet kunnen vinden. Het lijkt dus om een oud exemplaar te gaan die niemand meer heeft staan. Oftewel, een echte outlet.ZeerPrivé schreef: ↑28 aug 2021 11:06
Klopt, maar blijft wel vreemd dat de Samsung bij Bol in de outlet staat, terwijl hij voor 300-400 euro meer bij diverse (web)shops verkrijgbaar is https://tweakers.net/pricewatch/unsorte ... plaat.html
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inductieplaat in outlet bij bol.com besteld, wordt niet geleverd
-
Re: Inductieplaat in outlet bij bol.com besteld, wordt niet geleverd
Hoezo ander typenr? Door die EF er achter? EF staat ook niet achter de link naar Samsung.com https://tweakers.net/pricewatch/unsorte ... plaat.htmlNeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 11:56Is niet zo vreemd, die bij BCC en Cool Blue hebben een ander typenummer. Exact hetzelfde typenummer heb ik niet kunnen vinden. Het lijkt dus om een oud exemplaar te gaan die niemand meer heeft staan. Oftewel, een echte outlet.ZeerPrivé schreef: ↑28 aug 2021 11:06
Klopt, maar blijft wel vreemd dat de Samsung bij Bol in de outlet staat, terwijl hij voor 300-400 euro meer bij diverse (web)shops verkrijgbaar is https://tweakers.net/pricewatch/unsorte ... plaat.html
Ik heb zelf het vermoeden dat dit artikel helemaal niet in de outlet thuis hoort.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 28 aug 2021 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
alfatrion schreef: ↑28 aug 2021 11:40De centrale vraag is: "Hoe kan ik hier het beste mee om gaan om vervolgens mijn schadevergoeding te krijgen in het geval dat bol.com niet levert?" Die vraag beantwoord je niet met je alternatieve en gekleurde mening. Het gaat hier niet om afstraffen maar om het (niet) nemen van verantwoordelijkheid. TS vraagt niet om jouw gekleurde mening. Hier is het gepast om het recht op vrije meningsuiting niet te nemen.NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 08:25Daarnaast is een andere mening hebben en adviseren om vanwege bepaalde redenen juist niet het juridische pad te volgen niet off-topic.
Nou, nou. Alsof hier alleen maar precies antwoord gegeven mag worden op de vraag.
Een mening naar voren brengen dat je ook anders kunt denken, mag zeker wel gegeven worden.
alfatrion schreef: ↑28 aug 2021 11:40De centrale vraag is: "Hoe kan ik hier het beste mee om gaan om vervolgens mijn schadevergoeding te krijgen in het geval dat bol.com niet levert?" Die vraag beantwoord je niet met je alternatieve en gekleurde mening. Het gaat hier niet om afstraffen maar om het (niet) nemen van verantwoordelijkheid. TS vraagt niet om jouw gekleurde mening. Hier is het gepast om het recht op vrije meningsuiting niet te nemen.NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 08:25Daarnaast is een andere mening hebben en adviseren om vanwege bepaalde redenen juist niet het juridische pad te volgen niet off-topic.
Zo, hoe arrogant wil je het hebben?
Nijogeth
vindt dit leuk
-
Bij Samsung gebruiken ze beide typenummers door elkaar. De ene keer staat er zonder EF bovenaan, en later wordt wel weer gesproken over EF. Ik heb geprobeerd om via de chatrobot een vraag te stellen, maar daarvoor moet je allerlei persoonlijke gegevens doorgeven. Zo gek ben ik niet.ZeerPrivé schreef: ↑28 aug 2021 12:03Hoezo ander typenr? Door die EF er achter? EF staat ook niet achter de link naar Samsung.com https://tweakers.net/pricewatch/unsorte ... plaat.htmlNeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 11:56Is niet zo vreemd, die bij BCC en Cool Blue hebben een ander typenummer. Exact hetzelfde typenummer heb ik niet kunnen vinden. Het lijkt dus om een oud exemplaar te gaan die niemand meer heeft staan. Oftewel, een echte outlet.ZeerPrivé schreef: ↑28 aug 2021 11:06Klopt, maar blijft wel vreemd dat de Samsung bij Bol in de outlet staat, terwijl hij voor 300-400 euro meer bij diverse (web)shops verkrijgbaar is https://tweakers.net/pricewatch/unsorte ... plaat.html
Ik heb zelf het vermoeden dat dit artikel helemaal niet in de outlet thuis hoort.
Er zijn een reden zijn waarom deze in de outlet stond.
Toch wel een waanzinnig prijsverschil tussen dat ding bij Bol en Samsung. Wat is er mee aan de hand?
Bij die andere zaken staan er nog letters bij het typenummer. Dus moeten haast wel andere zijn.
Bij die andere zaken staan er nog letters bij het typenummer. Dus moeten haast wel andere zijn.
Ik houd het op een fout, vandaar dat hij niet geleverd werd. Zou bijna(!) de neiging krijgen dat ding te bestellen. Maar TS reageert niet, misschien is deze kwestie opgepakt door een jurist...
-
Bij een bewezen fout zou je ook het otto arrest erbij kunnen nemen.
Zomaar even een vraag: waarom discussieren jullie over specifieke inductieplaten die nu aangeboden worden, terwijl TS geen merk en type heeft genoemd?
Het feit dat er nog steeds inductieplaten met stevig prijsverschil worden aangeboden, is een argument in het voordeel van TS. Als Bol niet meer de exacte bestelde inductieplaat kan leveren, en een dekkingskoop elders wil voorkomen, kan zij immers gewoon een ander model aanbieden (tenzij de specs teveel verschillen).
Het feit dat er nog steeds inductieplaten met stevig prijsverschil worden aangeboden, is een argument in het voordeel van TS. Als Bol niet meer de exacte bestelde inductieplaat kan leveren, en een dekkingskoop elders wil voorkomen, kan zij immers gewoon een ander model aanbieden (tenzij de specs teveel verschillen).
Ik geef enkel aan dat dat berichten off-topic zijn als deze er niet gericht zijn op het beantwoorden van de centrale vraag: "Hoe kan ik hier het beste mee om gaan om vervolgens mijn schadevergoeding te krijgen in het geval dat bol.com niet levert?"
Waar lees jij dat er niet heel irritant over iets anders dan de kern van het onderwerp mag worden gesproken? In tegendeel, ik geef aan dat een ieder het recht op vrije meningsuiting heeft.Wikipedia schreef: Wanneer er op het internet in een bepaald onderwerp (thread, wikipagina) over andere zaken dan de kern van dat onderwerp wordt gesproken is dat offtopic. Afhankelijk van de bedoeling (zakelijke verhandeling of discussie, of gezellig praten over koetjes en kalfjes) kan dit als irritant gezien worden omdat het topic daardoor onoverzichtelijk wordt.
En ook daar ben ik het eens. Wat wil je nog meer?NeoDutchio schreef: ↑27 aug 2021 21:37Recht hebben wil niet altijd zeggen dat je het recht ook moet nemen.
Probeer het uit bij je buren. Ga op dw koffie en geef dan over van alles en nog wat je mening zonder een filter toe te passen. En dan kijken hoe lang het duurt voordat je gevraagd wordt om te vertrekken.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 28 aug 2021 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Het word pas irritant als anderen gaan bepalen wat er wel of niet gezegd mag worden en daar een discussie over willen voeren. Over off-topic gesproken. Dat u het wellicht irritant vind wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Sterker, een TS kan ook geholpen worden door juist iets anders te zeggen. TS wil weten waar en hoe de schadevergoeding te krijgen is, maar wellicht is dat niet mogelijk of kan TS een andere keuze maken door andere invalshoeken.alfatrion schreef: ↑28 aug 2021 14:17Waar lees jij dat er niet heel irritant over iets anders dan de kern van het onderwerp mag worden gesproken? In tegendeel, ik geef aan dat een ieder het recht op vrije meningsuiting heeft.Wikipedia schreef: Wanneer er op het internet in een bepaald onderwerp (thread, wikipagina) over andere zaken dan de kern van dat onderwerp wordt gesproken is dat offtopic. Afhankelijk van de bedoeling (zakelijke verhandeling of discussie, of gezellig praten over koetjes en kalfjes) kan dit als irritant gezien worden omdat het topic daardoor onoverzichtelijk wordt.
Zoals al zo vaak gezegd, als u zo graag strakke en starre antwoorden wil geven en dan ook nog op juridisch gebied, ga dan naar een juridisch forum. U zit nu op een consumentenforum.
Mocht uw mening zijn anders dan de mijne en u kunt totaal niet overweg met mijn mening, gebruik dan de meldknop. Dat is ook de afspraak die met de moderatie gemaakt is. De moderatie bepaald of iets off-topic is, of iets over het randje is en of iets verwijderd moet worden. U niet.
Als u dan (een deel) van een bericht off topic vindt, moet u dat maar melden.
Met slechts “centrale vragen” beantwoorden, zijn we hier gauw klaar.
Met slechts “centrale vragen” beantwoorden, zijn we hier gauw klaar.
En hier gaan we weer, het enige geldende antwoord is al door Moneyman gegeven.
En dan gaat Neodutchio er weer tegen in , het consumenten recht, aanpassen op zijn consumenten gevoel.
En zo weer 4 pagina’s welles nietes.
Maar goed dit gaat al een tijdje zo en zal ook zo blijven.
Zelf denk ik ook wel eens als Neodutchio, maar de wet is de wet en wil een TS die bewandelen zijn/haar/het goed recht.
En dan gaat Neodutchio er weer tegen in , het consumenten recht, aanpassen op zijn consumenten gevoel.
En zo weer 4 pagina’s welles nietes.
Maar goed dit gaat al een tijdje zo en zal ook zo blijven.
Zelf denk ik ook wel eens als Neodutchio, maar de wet is de wet en wil een TS die bewandelen zijn/haar/het goed recht.
Moneyman
, Erthanax
en J. Deltoer
vinden dit leuk
En dan zou u uw gedachten niet op dit forum mogen vermelden omdat het volgens Alfatrion off topic is?
Erthanax
vindt dit leuk
Nee, de huiskamer is voor onzin over geiten enzovoort.
Ik zie op de site van Bol.com overigens nog steeds maar één inductie kookplaat in de outlet. Dezelfde?
Ik zie op de site van Bol.com overigens nog steeds maar één inductie kookplaat in de outlet. Dezelfde?
TS geeft aan dat hij meent recht te hebben om een dekkingskoop te sluiten. Jij geeft daarop aan dat jij die mening onmenselijk vindt. Hoe is TS geholpen met jouw mening?NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 14:36Sterker, een TS kan ook geholpen worden door juist iets anders te zeggen. TS wil weten waar en hoe de schadevergoeding te krijgen is, maar wellicht is dat niet mogelijk of kan TS een andere keuze maken door andere invalshoeken.
Wat geeft jou het recht om te bepalen wat voor antwoorden ik hier moet geven en ik anders maar moet vertrekken?NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 14:36Zoals al zo vaak gezegd, als u zo graag strakke en starre antwoorden wil geven en dan ook nog op juridisch gebied, ga dan naar een juridisch forum. U zit nu op een consumentenforum.
Het lijkt er toch meer op dat jij niet overweg kunt gaan met mijn mening. Jij geeft aan de mening van TS, dat hij een dekkingskoop mag sluiten, onmenselijk te vinden en ik geef aan jouw mening off-topic te vinden. Vervolgens ga jij de discussie aan over mijn mening.NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 14:36Mocht uw mening zijn anders dan de mijne en u kunt totaal niet overweg met mijn mening, gebruik dan de meldknop.
Ik kan prima overweg met jouw mening. Sterker nog, ik heb aangegeven dat jij die hier mag opschrijven. Ik heb de meldknop dan ook niet nodig. Zullen we de discussie over wat ik wel en niet zou mogen schrijven nu staken?
-
Dat is maar de vraag. TS geeft geen verdere informatie, het is dus gissen. Als Bol de allerlaatste plaat in de verkoop had die nergens anders meer te krijgen is, hoe gaat die dekkingskoop er dan uit zien? Of als het hier toch ging om een tweedekansje of beschadigd showmodel, hoe zit het dan? Als het een kennelijke fout was en de prijs dusdanig laag dat het niet zou kunnen (immers zijn de platen met bijna hetzelfde typenummer) honderden euro's goedkoper, dan heb je geen recht op dekkingskoop.
Mijn keuze's zijn dus niet zo vreemd. Of menselijk opstellen en accepteren dat iemand een fout kan maken, of star de wet gaan volgen, maar simpel zal dat niet zijn. Helemaal al niet omdat er helemaal geen info is.
Als u met 1 vinger naar iemand wijst, dan wijzen er 3 uw eigen kant op. Het zijn uw eigen woorden dat er enkel en alleen antwoorden gegeven mogen worden op de letterlijke vraag van TS. Daarvoor moet u op een rechtenforum zijn. Op een consumentenforum heb je niet met juristen te maken, maar met mensen. En die mensen mogen en kunnen gewoon aangeven dat er ook een andere kant is dan op je strepen gaan staan.alfatrion schreef: ↑28 aug 2021 15:54Wat geeft jou het recht om te bepalen wat voor antwoorden ik hier moet geven en ik anders maar moet vertrekken?NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 14:36Zoals al zo vaak gezegd, als u zo graag strakke en starre antwoorden wil geven en dan ook nog op juridisch gebied, ga dan naar een juridisch forum. U zit nu op een consumentenforum.
Verder zeg ik niet wat u wel of niet mag schrijven, dat doet u immers al, ik zeg enkel dat als u naar strakke juridische antwoorden zoekt u hier niet op de juiste plek zit.
U bent diegene die zegt dat mijn reactie off-topic is en dat het hier niet gewenst zou zijn. U hebt dus problemen met mijn reacties, niet andersom.alfatrion schreef: ↑28 aug 2021 15:54Het lijkt er toch meer op dat jij niet overweg kunt gaan met mijn mening. Jij geeft aan de mening van TS, dat hij een dekkingskoop mag sluiten, onmenselijk te vinden en ik geef aan jouw mening off-topic te vinden. Vervolgens ga jij de discussie aan over mijn mening.NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 14:36Mocht uw mening zijn anders dan de mijne en u kunt totaal niet overweg met mijn mening, gebruik dan de meldknop.
In dat geval kunt u beter eerst uw eigen reactie nalezen voordat u die plaatst. Eerder zei u nog:
Gelukkig maar dat u het tegenovergestelde doet he:
Zullen we gewoon doen wat de moderatie met ons beiden besproken heeft? Als u het niet eens bent met mijn reactie, meld het dan. U hoeft er niet op te reageren waardoor ik mij weer moet gaan verdedigen.
Lady1234
vindt dit leuk
Wanneer Bol.com de bestelde inductieplaat niet kan leveren, dan heeft TS de bevoegdheid om een de verbintenissen van de verkoper te dekken met een andere koopovereenkomst. Deze bevoegdheid kan de verkoper niet doorkruisen door een ander model aan te bieden. Bol.com kan wel een voorstel doen om de overeenkomst te wijzigen, maar TS is niet verplicht om dat aanbod te aanvaarden. Aanvaard TS een dergelijk aanbod dan doet de mate waarin de specificaties afwijken er niet toe. Aanvaard TS een dergelijk aanbod niet dan staat hem dus vrij een dekkingskoop te doen. Deze dekkingskoop stelt TS in staat bij de verkoper of een derde een koop te sluiten. De koper moet daarbij redelijk te werk gaan. Als het zelfde model elders niet verkrijgbaar is dan zullen er meerdere passende alternatieve modellen zijn waar TS uit mag kiezen. De prijs is daarbij uiteraard wel een factor van betekenis maar is niet de enige factor van betekenis.
Dat is wat jij er van maakt maar ik nooit heb aangegeven.NeoDutchio schreef: ↑28 aug 2021 16:38Het zijn uw eigen woorden dat er enkel en alleen antwoorden gegeven mogen worden op de letterlijke vraag van TS.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 28 aug 2021 19:54, 2 keer totaal gewijzigd.