Je miskent hier twee dingen :NeoDutchio schreef: ↑31 aug 2021 09:39Naast dat er geen bron staat en er niets te controleren is zitten er verschillen in uw quote en het verhaal van TS. TS heeft wel degelijk een kenmerk neergezet, namelijk van een andere maand. Die maand is dus betaald.
1) dat de situatie waarover de Hoge Raad geoordeeld heeft een situatie betrof die veel minder helder was dan de situatie van TS. Als zelfs in die situatie geoordeeld werd dat er rechtsgeldig was betaald, geldt dat zeker in de casus van TS.
2) dat de wet dit gewoon regelt - er bestaan niet voor niets regels over toerekening van betaalde bedragen.
Als je de jurisprudentie zou volgen, dan zou je weten dat het wemelt van zaken van grote spelers als Eneco waarin de incassokosten worden afgewezen. Bijvoorbeeld omdat de eisende partij niet aan kan tonen dat de bedoelde brief überhaupt verzonden is, en dat ze evenmin aan kan tonen dat de bewuste brief ontvangen is.NeoDutchio schreef: ↑31 aug 2021 09:39Ik ga er niet van uit dat de computer van Eneco selectief is en de ene niet betaler anders zou behandelen als een andere. Voor elke factuur die onbetaald blijft komt automatisch een 14 daagse herinnering. Het is dan ook vreemd te noemen dat TS wel de factuur krijgt, niet de herinnering en dan wel weer de aanmaning.Moneyman schreef: ↑31 aug 2021 09:19Waar begin je niet bij het begin, in plaats van met een aanname (namelijk dat TS die heeft ontvangen én geen actie heeft ondernemen)?NeoDutchio schreef: ↑31 aug 2021 08:58Voordat u een verhoging krijgt moet u al herinneringen hebben ontvangen, waarom hebt u toen niet al gekeken wat er aan de hand was?
Maar mijn punt was vooral dat je al een veroordeling over TS uitspreekt zonder dat je zelfs maar een checkvraag hebt gesteld. Jammer en onnodig.
En voor de derde keer op rij zit je ernaast. Ik reageer niet op jou. Ik reageer op wat je schrijft. En aangezien dat nogal rammelt, corrigeer ik links en recht even wat.NeoDutchio schreef: ↑31 aug 2021 09:39Dit is de enige reactie die ik aan u geef in dit topic. In plaats van te reageren op een TS duikt u meteen weer op andere forumleden.
Ik hoop het niet maar als er zaken rechtgezet moeten worden in het belang van TS, doe ik dat.witte angora schreef: ↑31 aug 2021 12:16Volgens mij is de vraag van de TS beantwoord. Gaan 'we' nu weer een pagina of 10 door om vast te stellen wie 'de grootste' heeft?