Je verwart nu (weer) je eigen belang en je eigen wereldbeeld met dat van anderen. Naast dat het niets met dit topic te maken heeft (weer).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
Lowieze
vindt dit leuk
De beslissing dat je alleen met een vaccinatiebewijs of test ergens mag binnen komen, wordt niet door “de gevaccineerden” genomen.
reggie2
vindt dit leuk
Klopt , maar ze zijn het er dubbel en dwars mee eens als je het zo om je heen hoort.
Ik ben zelf gevaccineerd , maar vind dat ongevaccineerden dezelfde rechten als mij hebben.
Nijogeth
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Weer iets vergeten: ‘ en plichten’dezelfde rechten
Als ik
Eigen wereldbeeld? Deze quote is van een Directielid van DNB (De Nederlandsche Bank)‘Corona is een meteoriet, klimaatverandering een botsing tussen planeten’
En ik ben liever verward (althans, volgens anderen) , dan ziende blind.
reggie2
vindt dit leuk
Dat er ergens een woord corona in een tekst staat betekent niet automatisch dat het niet offtopic is.
Ik word helemaal nergens blij van. Maar het staat wel in mijn reactie dat we dat misschien maar moeten doen.angel1978 schreef: ↑06 sep 2021 09:05Dan verbied je het door de stad wandelen toch ook, of alleen met extra maatregelen. Word je daar wel blij van?Nijogeth schreef: ↑06 sep 2021 00:09Hypocriet is het wel. Goedkeuren dat je met 100.000 mensen door een stad wandelt, op elkaar gepakt als sardientjes. Maar ondertussen mogen festivals met 10.000 mensen in een door zelf gecreëerde stad geen doorgang vinden. En mogen ze doorgang vinden, dan komen er maatregelen bij kijken. Misschien moeten ze dat in steden ook doen of misschien moeten ze niet zo moeilijk doen over festivals en mensen lekker hun gang laten gaan, zoals in steden.
Maar misschien kunnen we stoppen moeilijk te doen over festivals, zeker buiten en mensen gewoon weer hun ding laten doen. Tegenwoordig moet alles gereguleerd worden.
reggie2
en scharrelschipper
vinden dit leuk
Met je eens @Nijogeth,.
Ik hoop niet op een waarschuwing. Het is een generalisatie die niet echt kwetsend is, totdat je het zelf als kwetsend ervaart. Als Daemon die mensen over 1 kam wil scheren, dan mag dat gewoon.
Overigens is het wel een duidelijk voorbeeld over de tweedeling waar hier al vaker over is gepraat. De groep gevaccineerden die zich schijnbaar verheven voelen boven de ongevaccineerden, de ongevaccineerden die zich verzetten tegen de elitaire gevaccineerden.
Het mooie is dat de mensen die neerkijken op de ongevaccineerden zichzelf erg sociaal noemt, omdat men dat doet om de medemens te beschermen. Terwijl het juist erg asociaal is een veel grotere groep buiten te sluiten dan de groep die je probeert te beschermen.
Het mooie is dat de mensen die neerkijken op de ongevaccineerden zichzelf erg sociaal noemt, omdat men dat doet om de medemens te beschermen. Terwijl het juist erg asociaal is een veel grotere groep buiten te sluiten dan de groep die je probeert te beschermen.
reggie2
vindt dit leuk
Gelukkig is de groep ongevaccineerden aanzienlijk kleiner dan de gevaccineerden. En wie zegt dat de gevaccineerden zich “verheven” voelen?
-
"De elitaire gevaccineerden". Die 85%
Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid vormt de meerderheid kennelijk "de elite".
Of je begrijpt niet wat het woord elite betekent. De elite vormt namelijk altijd een kleine minderheid.
Met andere woorden: je redenering snijdt geen hout.
Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid vormt de meerderheid kennelijk "de elite".
Of je begrijpt niet wat het woord elite betekent. De elite vormt namelijk altijd een kleine minderheid.
-
Ik ben het dikwijls met je eens,maar deze moet ik toch nog even laten bezinken denk ik.Nijogeth schreef: ↑06 sep 2021 18:32Overigens is het wel een duidelijk voorbeeld over de tweedeling waar hier al vaker over is gepraat. De groep gevaccineerden die zich schijnbaar verheven voelen boven de ongevaccineerden, de ongevaccineerden die zich verzetten tegen de elitaire gevaccineerden.
ik snap het niet helemaal.
-
Als je zelf vindt dat je elitair bent of als je zo genoemd wordt wil dat nog niet zeggen dat je tot de elite behoort.Bob Schurkjens schreef: ↑06 sep 2021 18:55"De elitaire gevaccineerden". Die 85%
Maar we dwalen af......
-
Ik begrijp je punt niet. Wanneer Nijogeth een bevolkingsgroep van 85% bestempelt als "elitair", dan snijdt zijn redenering geen hout.
Of je pakt het woordenboek erbij en leert meteen dat elitair ook arrogant of hooghartig betekent. Lekker belerend ook weer.Bob Schurkjens schreef: ↑06 sep 2021 18:55"De elitaire gevaccineerden". Die 85%
scharrelschipper
en reggie2
vinden dit leuk
-
Dus eigenlijk zijn de niet-gevaccineerden de elite die de gevaccineerden hun wil willen opleggen: 'aanvaard onze besmetting of sterf'.
Dus ja, daar zijn de gevaccineerden, het gewone volk, het niet zo mee eens.
Ik zou zeggen, ....leg je oor eens te luister, dan kom je erachter.
Gevaccineerden denken echt dat ze mee mogen praten over wat er met ongevaccineerden moet gebeuren.
En dat zegt iemand die gevaccineerd is:-)
scharrelschipper
vindt dit leuk
-
Witte angora,je bent eigenlijk altijd redelijk in je commentaren.witte angora schreef: ↑06 sep 2021 19:50Dus eigenlijk zijn de niet-gevaccineerden de elite die de gevaccineerden hun wil willen opleggen: 'aanvaard onze besmetting of sterf'.
Maar deze vind ik wel heel ver gaan.
Misschien kun je er nog eens over nadenken?
Of was het satirisch bedoeld?
Dan nog vind ik het niet kunnen.
reggie2
vindt dit leuk