LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat er ergens een woord corona in een tekst staat betekent niet automatisch dat het niet offtopic is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
06 sep 2021 09:05
Nijogeth schreef:
06 sep 2021 00:09
Hypocriet is het wel. Goedkeuren dat je met 100.000 mensen door een stad wandelt, op elkaar gepakt als sardientjes. Maar ondertussen mogen festivals met 10.000 mensen in een door zelf gecreëerde stad geen doorgang vinden. En mogen ze doorgang vinden, dan komen er maatregelen bij kijken. Misschien moeten ze dat in steden ook doen of misschien moeten ze niet zo moeilijk doen over festivals en mensen lekker hun gang laten gaan, zoals in steden.
Dan verbied je het door de stad wandelen toch ook, of alleen met extra maatregelen. Word je daar wel blij van?
Ik word helemaal nergens blij van. Maar het staat wel in mijn reactie dat we dat misschien maar moeten doen.

Maar misschien kunnen we stoppen moeilijk te doen over festivals, zeker buiten en mensen gewoon weer hun ding laten doen. Tegenwoordig moet alles gereguleerd worden.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Met je eens @Nijogeth,.

Nijogeth

Ik hoop niet op een waarschuwing. Het is een generalisatie die niet echt kwetsend is, totdat je het zelf als kwetsend ervaart. Als Daemon die mensen over 1 kam wil scheren, dan mag dat gewoon.

Nijogeth

Overigens is het wel een duidelijk voorbeeld over de tweedeling waar hier al vaker over is gepraat. De groep gevaccineerden die zich schijnbaar verheven voelen boven de ongevaccineerden, de ongevaccineerden die zich verzetten tegen de elitaire gevaccineerden.

Het mooie is dat de mensen die neerkijken op de ongevaccineerden zichzelf erg sociaal noemt, omdat men dat doet om de medemens te beschermen. Terwijl het juist erg asociaal is een veel grotere groep buiten te sluiten dan de groep die je probeert te beschermen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig is de groep ongevaccineerden aanzienlijk kleiner dan de gevaccineerden. En wie zegt dat de gevaccineerden zich “verheven” voelen?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

"De elitaire gevaccineerden". Die 85%

Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid vormt de meerderheid kennelijk "de elite".

Of je begrijpt niet wat het woord elite betekent. De elite vormt namelijk altijd een kleine minderheid.

Met andere woorden: je redenering snijdt geen hout.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
06 sep 2021 18:32
Overigens is het wel een duidelijk voorbeeld over de tweedeling waar hier al vaker over is gepraat. De groep gevaccineerden die zich schijnbaar verheven voelen boven de ongevaccineerden, de ongevaccineerden die zich verzetten tegen de elitaire gevaccineerden.

Het mooie is dat de mensen die neerkijken op de ongevaccineerden zichzelf erg sociaal noemt, omdat men dat doet om de medemens te beschermen. Terwijl het juist erg asociaal is een veel grotere groep buiten te sluiten dan de groep die je probeert te beschermen.
Ik ben het dikwijls met je eens,maar deze moet ik toch nog even laten bezinken denk ik.
ik snap het niet helemaal.

scharrelschipper

Bob Schurkjens schreef:
06 sep 2021 18:55

Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid vormt de meerderheid kennelijk "de elite".

Of je begrijpt niet wat het woord elite betekent. De elite vormt namelijk altijd een kleine minderheid.

Als je zelf vindt dat je elitair bent of als je zo genoemd wordt wil dat nog niet zeggen dat je tot de elite behoort.
Maar we dwalen af......

Bob Schurkjens

Ik begrijp je punt niet. Wanneer Nijogeth een bevolkingsgroep van 85% bestempelt als "elitair", dan snijdt zijn redenering geen hout.

Nijogeth

Bob Schurkjens schreef:

Of je pakt het woordenboek erbij en leert meteen dat elitair ook arrogant of hooghartig betekent. Lekker belerend ook weer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus eigenlijk zijn de niet-gevaccineerden de elite die de gevaccineerden hun wil willen opleggen: 'aanvaard onze besmetting of sterf'.

Dus ja, daar zijn de gevaccineerden, het gewone volk, het niet zo mee eens.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
06 sep 2021 18:44
. En wie zegt dat de gevaccineerden zich “verheven” voelen?
Ik zou zeggen, ....leg je oor eens te luister, dan kom je erachter.

Gevaccineerden denken echt dat ze mee mogen praten over wat er met ongevaccineerden moet gebeuren.
En dat zegt iemand die gevaccineerd is:-)

scharrelschipper

witte angora schreef:
06 sep 2021 19:50
Dus eigenlijk zijn de niet-gevaccineerden de elite die de gevaccineerden hun wil willen opleggen: 'aanvaard onze besmetting of sterf'.

Witte angora,je bent eigenlijk altijd redelijk in je commentaren.
Maar deze vind ik wel heel ver gaan.
Misschien kun je er nog eens over nadenken?
Of was het satirisch bedoeld?
Dan nog vind ik het niet kunnen.

Bob Schurkjens

Nijogeth schreef:
06 sep 2021 19:25
Bob Schurkjens schreef:

Of je pakt het woordenboek erbij en leert meteen dat elitair ook arrogant of hooghartig betekent. Lekker belerend ook weer.
Welk woordenboek heb jij er dan bijgepakt? En waarin ben ik dan belerend?

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... is/Elitair

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bob Schurkjens schreef:
Zijn we het begrip Ubermensch dan gemakshalve vergeten?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:

Je gebruikt het woord asociaal en precies dat heb ik vandaag ook gebruikt.

Ik accepteer maar een paar reden om je niet te laten vaccineren:
- Vertrouwen op eigen immuunsysteem (hier op dit forum is dat Snellie). Dat is een reden, die bij mensen zelf blijft en niet naar anderen wijst. Ik ga daar in mee, omdat ik al vaker heb teruggekregen, dat binnen een gezin iedereen ziek was, behalve één van de kinderen en dat kind testte negatief in de PCR-test, heeft blijkbaar een superimmuunsysteem. Totaal onverklaarbaar, maar dat is het leven.
- Medische redenen / Advies van arts om nu nog geen vaccin te nemen.
- Tekort aan vaccins / Geen afspraak kunnen krijgen. (Speelt vooral buiten Nederland.)

ik accepteer geen redenen, die samengevat neerkomen op een overdosis wantrouwen in de fabrikanten, de producten of de overheid. Kritisch zijn is goed, vragen stellen is goed, wantrouwen is fout.

Vandaag heb ik de volgende (schriftelijke) waarschuwing uitgedeeld aan iemand, die een anti-vaccinatie verklaring van een Amerikaan binnen het bedrijf had gedeeld. Na het officiële deel van het gesprek heb ik het artikel met de prijswinnaar doorgenomen en gewezen op fouten in de redenering, de punten die al achterhaald zijn en afgesloten met ongeveer dit verloop:
'Dus je hebt een vrouw en kinderen op de basisschool en je laat je niet vaccineren? Nee? - Je vrouw ook niet? - Je hebt nog geen Covid gehad? - Wat doen jullie met de eerst volgende kinderverjaardag? Kinderfeestje? - En wat als je kind op dat feestje besmet raakt door één van de andere kleintjes? - Nee, je kind wordt een beetje ziek, jullie als ouders worden echt ziek. Leven je ouders en schoonouders nog en hoe oud zijn ze? - Ook geen vaccin gehaald? - Het spijt mij echt, maar ik vind je weigering onverantwoordelijk tegenover je kinderen en ouders - je bent voor allebei een potentieel gezondheidsrisico - en verder is je houding en gedrag asociaal tegenover je collega's en het bedrijf.'
Vooral de combinatie van onverantwoordelijk + asociaal liet de ogen wijd open gaan.

Bij een Duitse klant kwam ik veel leukere print tegen: 5G = 2G + 3G. De 5G verwijst naar complottheorie, de 2G naar toegang voor genezen + gevaccineerd en de 3G staat voor toegang voor getest, genezen of gevaccineerd.

scharrelschipper

16again schreef:
06 sep 2021 20:31
Bob Schurkjens schreef:
Zijn we het begrip Ubermensch dan gemakshalve vergeten?
Misschien heb ik het altijd verkeerd begrepen,maar ik heb toch altijd gedacht dat diegenen die zichzelf zagen als ubermensch zagen ook vonden dat ze de elite van de mensheid waren.
Brrrrrrr.........

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
06 sep 2021 20:05
witte angora schreef:
06 sep 2021 19:50

Witte angora,je bent eigenlijk altijd redelijk in je commentaren.
Maar deze vind ik wel heel ver gaan.
Misschien kun je er nog eens over nadenken?
Of was het satirisch bedoeld?
Dan nog vind ik het niet kunnen.
Nope. Het is een reactie op het standpunt van Nijogeth, in de hoop dat hij eens na gaat denken.

Maar verder: dank je voor je compliment, fijn om te lezen!

scharrelschipper

Jablan schreef:
06 sep 2021 20:40
Nijogeth schreef:

Je gebruikt het woord asociaal en precies dat heb ik vandaag ook gebruikt.

Ik accepteer maar een paar reden om je niet te laten vaccineren:
- Vertrouwen op eigen immuunsysteem (hier op dit forum is dat Snellie). Dat is een reden, die bij mensen zelf blijft en niet naar anderen wijst. Ik ga daar in mee, omdat ik al vaker heb teruggekregen, dat binnen een gezin iedereen ziek was, behalve één van de kinderen en dat kind testte negatief in de PCR-test, heeft blijkbaar een superimmuunsysteem. Totaal onverklaarbaar, maar dat is het leven.
- Medische redenen / Advies van arts om nu nog geen vaccin te nemen.
- Tekort aan vaccins / Geen afspraak kunnen krijgen. (Speelt vooral buiten Nederland.)

ik accepteer geen redenen, die samengevat neerkomen op een overdosis wantrouwen in de fabrikanten, de producten of de overheid. Kritisch zijn is goed, vragen stellen is goed, wantrouwen is fout.

Vandaag heb ik de volgende (schriftelijke) waarschuwing uitgedeeld aan iemand, die een anti-vaccinatie verklaring van een Amerikaan binnen het bedrijf had gedeeld. Na het officiële deel van het gesprek heb ik het artikel met de prijswinnaar doorgenomen en gewezen op fouten in de redenering, de punten die al achterhaald zijn en afgesloten met ongeveer dit verloop:
'Dus je hebt een vrouw en kinderen op de basisschool en je laat je niet vaccineren? Nee? - Je vrouw ook niet? - Je hebt nog geen Covid gehad? - Wat doen jullie met de eerst volgende kinderverjaardag? Kinderfeestje? - En wat als je kind op dat feestje besmet raakt door één van de andere kleintjes? - Nee, je kind wordt een beetje ziek, jullie als ouders worden echt ziek. Leven je ouders en schoonouders nog en hoe oud zijn ze? - Ook geen vaccin gehaald? - Het spijt mij echt, maar ik vind je weigering onverantwoordelijk tegenover je kinderen en ouders - je bent voor allebei een potentieel gezondheidsrisico - en verder is je houding en gedrag asociaal tegenover je collega's en het bedrijf.'
Vooral de combinatie van onverantwoordelijk + asociaal liet de ogen wijd open gaan.

Bij een Duitse klant kwam ik veel leukere print tegen: 5G = 2G + 3G. De 5G verwijst naar complottheorie, de 2G naar toegang voor genezen + gevaccineerd en de 3G staat voor toegang voor getest, genezen of gevaccineerd.
Is hier natuurlijk een beetje "baas"tegenover werknemer.
En dat is je goed recht.
Heb nog niet de tijd genomen om dat hele amerikaanse verhaal met alle verwijzigingen te lezen.
Ga ik denk ik als ik tijd heb nog wel doen.
Ik weet het niet omdat ik het nog maar even snel heb bekeken,maar het lijkt me sterk dat er echt helemaal niets van klopt.
Wordt(misschien) vervolgd.

Gesloten